Spanyolországban izzasztják a szupertakarékos Volkswagent
Jövőre piacra léphet az 1 liter alatt fogyasztó VW XL1
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Martin Winterkorn tavaly jelentette be, hogy 2013-ban elkezdik kis szériában gyártani az XL1-et, most azt vizsgálják, miként bírja a forróságot.
Legelőször 2002-ben, akkor még Ferdinand Piëch uralkodása alatt mutatta be a Volkswagen az egyliteres autó elnevezésű hipermodern, kétszemélyes, akkor még szimplán stop-startos szivart, aminek továbbfejlesztett változatát a 2009-es Frankfurti Autószalonon már L1 néven, rendes hibrid hajtáslánccal állították ki. A 2011-es Katari Autószalonra pedig már XL1 lett a koncepció neve, s a dízelmotoros plug-in hibrid rendszernek hála fogyasztása 0,9 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig alig 24 g/km lett. Ezt követően a mostani vezér, Martin Winterkorn még tavaly év végén bejelentette, hogy 2013-ban, igaz csak kis szériában, megkezdik az autó sorozatgyártását.
hóban teszteltek, most pedig Spanyolország napsütötte forróságában ellenőrzik a modell tulajdonságait, mely stílus szempontjából hű maradt a tanulmányhoz. Maradtak a sirályszárnyas ajtók, de eltűnt a hátsó kereket elfedő takarólemez, és felnikből is más típusokat használnak a teszteken. Az XL1 3888 mm hosszú, 1665 mm széles és 1156 mm magas utasterében - eltérően a kiindulóponttól - már egymás mellett ül az utas és a sofőr, az autó súlyát magnézium, kerámia, alumínium és karbonszálas műanyagok alkalmazásával sikerült 795 kg-on tartani, bár az borítékolható, hogy ha a sorozatgyártásban is ezeket használják, akkor csillagászati lesz a gép ára.
Az XL1 mozgatásáról 47 lóerős, 0,8 literes turbós kéthengeres dízelmotor és 27 lóerős villanymotor együttese gondoskodik, a kuplung nélküli hétfokozatú DSG-váltó a hátsó kerekekre továbbítja a hajtást. Tisztán elektromos üzemben az autó 35 km/h-s sebességet érhet el, e fölött a dízel egység is bekapcsolódik a hajtásba. A 0-100 km/h-s gyorsulás ideje 11,9 másodperc, a végsebesség elektronikusan szabályzott 160 km/h, bár ezek teljesítése mellett biztosan nem jön ki a gyár által mért 0,9 l/100 km-es fogyasztás. Persze ezek csak a tanulmány számai, pár hónapon belül remélhetőleg kiderül, mit tud végleges formájában az übertakarékos népautó.
Mindenesetre úgy tűnik, dolgoznak az ügyön, tavasszal még Az XL1 mozgatásáról 47 lóerős, 0,8 literes turbós kéthengeres dízelmotor és 27 lóerős villanymotor együttese gondoskodik, a kuplung nélküli hétfokozatú DSG-váltó a hátsó kerekekre továbbítja a hajtást. Tisztán elektromos üzemben az autó 35 km/h-s sebességet érhet el, e fölött a dízel egység is bekapcsolódik a hajtásba. A 0-100 km/h-s gyorsulás ideje 11,9 másodperc, a végsebesség elektronikusan szabályzott 160 km/h, bár ezek teljesítése mellett biztosan nem jön ki a gyár által mért 0,9 l/100 km-es fogyasztás. Persze ezek csak a tanulmány számai, pár hónapon belül remélhetőleg kiderül, mit tud végleges formájában az übertakarékos népautó.
75 Millió megfelel ???
Annyi lesz kb szerintem….
Persze eszik majd 3 at…..
Nem vagyok oda a fosvágenért de hajrá, ha 2 litert fogyaszt az is jó lesz, csak legyen elérhető áru.