Új motorokkal erősít a Jaguar

Kétliteres turbós és duplaturbós motorok érkeznek a Jaguar kínálatába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Saját fejlesztésű motorokkal frissíti kínálatát a Jaguar. Az XE, az XF és az F-Pace kap a négyhengeres benzines és dízelmotorokból, lesz duplaturbós is


Frissítik a Jaguar motorkínálatát, az Ingenium motorcsalád újonnan elkészült tagjai között benzines és dízel egységek is vannak. Kétliteres és négyhengeres mindegyik, a teljesen alumínium blokkra épülő benzinesek a 20t és 25t jelöléssel érkeznek, előbbi 200, utóbbi 250 lóerővel. A kisebbik turbós négyhengeres az F-Pace ben nem, az XE-ben és az XF-ben viszont elérhető lesz. Az erősebbik viszont a Jaguar SUV-jához is, teljesítménye tisztességes, nyomatéka 365 Nm, amivel az óriás 6,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, fogyasztása pedig egészen kedvező, 7,1 l/100 kilométer is lehet, miközben károsanyag kibocsátása csupán 163 g/km. A szedánok még gyorsabbak, az XE 6,3, az XF pedig 6,6 másodperc alatt gyorsítható vele 100-ra.
Hirdetés
Érdekesebb újdonság a szintén négyhengeres kétliteres dízelmotor, ami a márka történetében először két turbófeltöltőt visel. A 240 lóerőt teljesítő gázolajos a 25d jelöléssel érkezik és tisztességes 500 Nm forgatónyomatékkal. Ezt a motort szériában 8 fokozatú automataváltóval és összkerékhajtással kínálják, utóbbi az új benzines motorokhoz is elérhető. Az átdolgozott dugattyúkkal, főtengellyel és üzemanyag-befecskendezéssel érkező dízel az F-Pace-t 7,2, az XE-t viszont 6,1 másodperc alatt gyorsítja 100-ra. Fogyasztása utóbbiban akár 5,2 l/100 km is lehet, de érkezik egy jóval kisebb teljesítményű, 163 lóerős dízel is, ami kézi váltóval és hátsókerékhajtással beéri 4,8 literrel is százon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 21:33
    Permalink

    A Volvo a T8-assal nyomul jelenleg, arra az FWD/AWD hajtásláncra amit a SCA platformhoz fejlesztettek szerintem ez bőven elég.
    Amióta a Volvo ünállsódott kihozta a 2.0 öthengeres D3/D4-et, mégsem zengte körbe a sajtó a német márkák halálhírét, hogy nekik csak nlgyhengeres motorjuk van, pedig ez az a motor amit vesznek is.
    Kijöttek a T2-T4 Turbóbenyákkal, majd nemrég az egészet felülÍrták a VEA motorkkal.

    Kb 3szor annyit fejlesztettek motor vonalon, mint a Ford Europe…

  • 2017.10.27. at 21:33
    Permalink

    JLR már fejleszti a soros 6 hengeres turbó benzinest a jelenlegi v6 kompresszort váltja … de a Volvonak is van ám új motorja 1.5 turbó 3 henger :DDDD biztos jó lesz szép hanggal illik majd az S90-hez . 😀

  • 2017.10.27. at 21:33
    Permalink

    A volvónak szerintem csak négyhengeres motorjai érkeztek külső cégtől (SPA, 1.6HDI és 2.0 HDI). A Sorhatos T6 és 3.2 nem nagyon került bevetésre senki másnál.

    Nem mondom, hogy örülök a hengerszámcsökkentésnek, de máshol se nagyon találsz már kalsszikus hatengereseket. Legfeljebb olyanokat amelyek V8 vagy V10-est váltanak le…

Vélemény, hozzászólás?