Dakar Toyota utcára?

Kezelésbe vette a Gazoo Racing a Hiluxot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A sportsikerek hatására a Toyota úgy döntött, hogy a Hiluxból is érdemes piacra dobni egy GR Sport változatot.

Tavaly ősszel már mutattak a japánok egy Hilux GR Sport koncepcióautót, ám csak utána nyerték meg a Rali Világbajnokságot (19 év telt el a Corolla WRC sikere óta). Ezután pedig következett idén év elején a Nászer El-Attija és Matthieu Baumel győzelme a Dakar ralin egy kimondottan a versenyre felkészített Hiluxszal, ami aztán végképp megaadta a Toyota számára a lökést, hogy piacra dobjanak egy limitált szériás Hiluxot, a sportsikerek előtt tisztelegve. A Gazoo Racing színeire pingált pickup fekete méhsejt-rácsozatú hűtőmaszkja és az azt díszítő hatalmas, ezüstszínű Toyota felirat egyaránt a Dakar versenyautó stílusát követi. A fekete motorháztetővel talán a versenyautók karbon elemeire akartak utalni, bár nem abból készül, emellett a motorsport részleg logója díszíti a hátfalat és a plató oldalát, a küszöböt és az utastér számtalan pontját, a fejtámláktól a motorindító gombon át a padlókonzolon elhelyezett, sorszámozott plakettig.
Hirdetés
Az egyediség azonban nem merül ki a dizájnparádéban. A mérnökök nem hagyták érintetlenül a futóművet. Feszesebb lengéscsillapítók és a kettős keresztlengőkaros első felfüggesztéshez társított keményebb első rugók jelentik a változást, illetve járnak az autóhoz az egyedi rajzolatú, 17 colos könnyűfém keréktárcsák és a terepabroncsok is. A pickup mozgatásáról a 2,8 literes, 177 lóerős és 450 Nm forgatónyomatékú dízelmotor gondoskodik, természetesen mind a négy kerékhez eljuttatva az erőt. Gombnyomásra megszelídíthető a hajtáslánc, de az üzemmódválasztóval akár a Dakar-állás is választató, amely a homokdűnékhez és kősivatagokhoz illő menetdinamikáról gondoskodik. Persze mindezek ellenére a Hilux továbbra is egy személyszállításra is alkalmas munkagép maradt, ezért a biztonságot is szem előtt tartották a tervezői. Járműstabilitás-szabályozás és a 3,5 tonnás vontatókapacitás maximális kihasználását támogató utánfutó-stabilizáló rendszer is helyet kapott benne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?