Kisebb motorral és automataváltóval jöhet az új Mégane RS

Kiesik a 2,0 literes turbómotor a Mégane RS-ből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legfrissebb rendelkezésre álló információk alapján úgy tűnik, hogy a downsizing eléri a következő generációs Renault Mégane RS-t is.


Búcsút inthetünk a Mégane remek csúcsváltozatában megszokott 2,0 literes turbómotornak. A nemrégiben bemutatkozott új Mégane portugáliai menetpróbáján a CarAdvice ausztrál lapnak sikerült kiderítenie, hogy az új RS-ben már egy kisebb köbcentis turbómotor fog dolgozni, ráadásul a váltó is duplakuplungos lesz.

Regis Fricotte, a Renault alelnöke elmondta: "Ez a motor jól illett az RS karakteréhez, de a jövőben már nincs benne fejlődési potenciál a fogyasztást és a CO2 kibocsátást tekintve." Jól látszik tehát, hogy az egyre szigorodó EU előírások miatt kell lefaragni a lökettérfogatból és átállni az alacsonyabb köbcentis turbós motorokra. Ezeknek egyetlen hátránya lesz, amit már a legtöbb 1.4-es és 1.6-os turbósoknál érzünk: nem lesz elegendő nyomaték.
Hirdetés
Az információk szerint az RS Clióban (meg persze a Mégane IV GT-ben és az Espace-ban) is megtalálható 1,6 literes turbómotor kerül majd a Mégane RS-be, némi plusz lóerővel felvértezve. A hajtás (a Clio RS mintájára) hatfokozatú duplakuplungos váltón keresztül jut majd el az első kerekekig. Fricotte szerint azért döntöttek az EDC váltó mellett, mert ez jobban vonzza majd az ügyfeleket, mint manuális társa. A Mégane RS legkorábban a jövő évi Párizsi Autószalonon mutatkozhat be, piaci bevezetése 2017-ben várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    “Sajnos nagyon úgy fest, hogy a következő már nem Renault lesz!”
    Amikor az autósok túlnyomó része így fog gondolkodni és tenni akkor kénytelenek lesznek változtatni a gyárak a hozzáállásukon ugyanis a mai autógyártás már nem a vevőkről szól hanem az autógyárak bankszámlájáról.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Nem lesz semmi baj azokkal az 1.6-os motorokkal. Ebbe a meganba nem a dCi, hanem az 1.6 Tce lesz belerakva. Abból most is van 220 lovas verzió, s bőven van még tartalék abban a blokkban. Ha rápakolnak még 1 turbót, akkor simán hozza a 300 lóerőt. Az új anyagoknak hála, valószínűleg könnyebb is lesz az új Rs mint a mostani. A dupla-kuplungos váltó meg a jövőt hozza el, lásd szinte az összes sportkocsi automatával jön ki. Majd megszokjuk ezt is. A hengerek kapcsán, meg ha így terjed a downsizing, akkor szerintem 10-15 év múlva a mostani 4 hengeres 1.6-os turbókat fogjuk visszasírni, s az egekbe magasztalni! 🙂

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Én azért nem írnám le a Renaultot ilyen könnyen.
    Én is a második Renaultomat használom, közben volt más is, voltak vannak gondok de sem tartom rossz autónak.
    Ők lehet hogy nem akarnak a ledbe egy csomó pénzt ölni mikor jön a lézer, vagy csak épp akkor veszik meg a most drága technikát a nagy beszállítóktól mikor leesik az ára.
    A következő autóm szeretném ha más lenne de ez kizárólag azért mert most épp máshoz van kedvem, de 100% hogy lesz még Renaultom is.
    Az az 1,6 még nem biztos, lehet hogy egy új 1.8-as lesz az ami veri a 2.0RS-t majd minden tekintetben.
    A Trafic-ot elviszi jól az 1,6 mert könnyú a Trafic a konkurensekhez képest, pont ezért nem kapott 5 csillagot a törésteszten, vagyis le van maradva ami miatt nálam kizáró ok a Trafic.
    Ha lesz egy kiváló 1,8 akkor nem kell 2 literes motor, de tény hogy az 1,6dci 160 a konkurensekkel szemben kevés lehet.
    Én is vágyom most egy 5-6-8 hengeresre, szerintem 6 minimum lesz a következő, mert előfordulhat hogy nem sokáig lesz már ilyen.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Sajnos ez nagyon gáz! Én már a harmadik Renault-mat használom (megelégedéssel), de az amit az új modellekkel csinálnak az egyszerűen szánalmas! 1,6-os a legnagyobb motor?! Még a teherautóban is?! (Trafic) Ne vicceljünk! A Talismant hogy akarják eladni 1,5-ös és 1,6-os motorokkal? Hol egy rendes V6-os? Vagy legalább egy valamire való 2 liter körüli benzines és dízel? Miért akarják lenyomni az emberek torkán az automata váltót??? Ami ráadásul még csak nem is a jobbak közül való! Hol van az innováció?? Statikus LED fényszóró 2016-ban a Megane-ban és a Talismanban?? Miközben az Opel és a Ford LED mátrix fényszórókat kínál?! A saját Megane-omban meg kanyarkövető Bi-Xenon van! A ködlámpa villogtatós kanyarfényt meg dugják fel maguknak! Ráadásul érdekes módon a drágább felszereltségeknél száműzik a ködlámpát! Sajnos nagyon úgy fest, hogy a következő már nem Renault lesz!

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Követik a Peugeot példáját.
    Azok a balfékek is reszelgetik az ő a “fos” 1,6-osukat 280 ló köré, aztán még a 170 lovas verzióval is állandó gondok voltak.
    Most ezek a renaultosok is beállnak a sorba, kiröhögtetve magukat.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Én nem tudom ezt a baromságot honnan milyen felmérésekre alapozva találják ki, hogy EDC-t akarnak az emberek manuálissal ellentétben. A Clio esetében is mindenhol azt hozták fel mint az autó gyenge pontja, és minden teszt végén a manuális váltó hiányát hozták fel.

Vélemény, hozzászólás?