Csengettek az Alfának és a Maseratinak?

Kínai kézbe kerülhet az Alfa Romeo és a Maserati

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Német értesülések szerint a kínai Geely veheti meg az Alfa Romeót és a Maseratit. A Volvót is birtokoló kínai mamutvállalat így már három európai prémiummárkát tudhat majd magáénak.


Hivatalos bejelentés még nincs, a Geely ráadásul január végén cáfolta, hogy tárgyalásban lenne az Alfa Romeo és a Maserati kapcsán, most azonban mégis arról írnak a német lapok, hogy a Volvót is birtokló, s nem mellesleg jó irányba terelő kínai Geely az olasz márkákat is bekebelezheti. Tavaly a Volvo értékesítése globálisan 12,4 százalékkal nőtt, míg árbevétele 21 százalékkal. Temérdek friss technikával rendelkeznek, amelyet a svéd márkán túl a Link&Co és a jövőben akár az Alfa Romeo és a Maserati is hasznosíthatna, ezzel pedig az "olaszok" hamarosan komoly veszélyt is jelenthetnének a német prémiummárkákra.
Hirdetés
Mindezek mellett a Jeep megmaradna globális márkaként a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) kezében, a cégnevet adó Fiat azonban továbbra is főként Európára fókuszálna a jelenlegi hírek szerint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.02.12. at 12:34
    Permalink

    Hülyeséget írtatok.

    Talán olvassátok el a forrást, mielőtt figyelemfelkeltő marhaságokat írtok, mert akad itt pár billentyűzethuszár aki szeret marhaságokat beidézni, anélkül hogy leelenőrizné…

    Szóval egyelőre annyi van hogy a Geely is érdeklődik. Ahogy a VW is érdeklődött vagy 5 évig folyamatosan…

    A Geely most igen jól áll, de nincs olyan technológiája ami közvetlenül használható lenne a Maseratinál, az Alfa esetében pedig több mind redundáns a frissen kifejelsztett platform.

    Persze most épp nincs vezetés a FCA-nál, a főnökség meg már a GM kivonulása óta selejt, de azért ez egy meglepő fejlemény lenne….

  • 2019.02.12. at 14:23
    Permalink

    A Lotus is a Geely-é, Kínában egy 150 ezres kapacitású gyárat építenek a Lotus sportkocsik és az új SUV -k számára.
    Nem nagyon hiszem el én sem ezt a pletykát, de szerintem a Volvo, Polestar, Lotus mellett elképzelhető az Alfa és a Maserati is azonos alpokon…

  • 2019.02.12. at 17:53
    Permalink

    Szerintem meg a Német gyártók inkább összedobják a lóvét csak hogy ne legyen az mint a Saab és Volvo esetében történt így biztostíva a saját piacukat nem mellesleg ha pl az Alfa megkapja Vw technikát Maserati meg az Audiét olcsóbban gyárthatóak az anyavállalat termékei … De nem lennék meglepve ha a BMW vagy a Mercedes -Benz is részt vállalna a Maserati megvételében elvégre a BMW-nél jobban cseng a Maserati név és nem lenne elképzelhetetlen hogy a BMW és Rolls-Royce közti űrt kitöltenék . A Mercinek is jól jönne a Maybach fiaskó után egy ilyen márkanév … és mindkét cég tőkeerős szóval ki tudná fizetni a vételárat . Bár az is lehet hogy a Kínai kormány annyi lóvét ad a Geely-n keresztül hogy a Fiat nem fog nemet mondani elvégre anyagi gindokkal küszködik Fiat modellpaletta egy nagy vicc ! Maseratinál max Gihibli ami érdemben produkál pár eladást és az Alfa sem jött be úgy ahogy gondolták .. bár szerintem ott csak az árazással van gond nem magával a termékkel … és most lehet azzal jönni hogy a többi is drága viszont a Németeknek nincs olyan minőségi negatív ” karmája” mint az elmúlt 20 -30 évben felhalmozott az Alfa és az árazásnál ezt figyelembe kellett volna venniük . 15-20% -al túl vannak árazva pont mint az új Peugeot 508 .

    • 2019.02.12. at 18:28
      Permalink

      Két bibi van vele: 1a a Maserati eddig Porsche ligában játszott (ami nem Audi és nem Bentley, hanem a kettő között), és az Alfák voltak az Audi ellenfele. 1b az Audi is VW technikát használ.
      2. a VW évek óta próbálkozott ezzel, most jobb dolga is van 🙂 Mellesleg aki kellett a FIatból (Silva, Eggert, de Meo) már a VWnél van (sőt pl Eggert és Silva le is lépett).

      A Maserati eladásai a dízelmotorral (nemcsak a Ghiblibe) és az SUV Levantéval elég jól megindultak. Ez mondjuk ilyen 40-50.000-es eladást jelent.

      • 2019.02.13. at 07:47
        Permalink

        Az hogy hová árazták az olaszok a Maseratit és valójában hová kellett volna két külön dolog Gihiblit nem is lehet megvenni v8-al csak V6-al és 450 lóerő a plafon amit kapsz belőle mégis hogy lenne ez ellenfél egy Panamera Turbónak ? Ja tudom az árcédula az egálban van … 😀 és ezzel el is van intézve az egyligás történet 🙂 .

Vélemény, hozzászólás?