Ez történik, ha fából készültek a dugattyúk

Kíváncsi vagy, milyen a fadugattyús Lada?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vannak olyan megoldások, amik egyszerűen nem működhetnek, vagy csak nagyon kevés ideig. Olyan alkatrészt készíteni fából, ahol gyújtás történik? Bolondság, de egy próbát azért megér!


Gyúlékony folyadék, plusz szikra, pláne nagy nyomáson pont az a hely, ahol fának nincs helye. Az égéstérben egy ilyen alkatrész nem bírná sokáig, de mégis mennyi az az idő, amennyit kibír egy fából készült dugattyú? Már ha egyáltalán elindul vele a motor. Egy modern szerkezetet talán nem is lehetne életre kelteni ilyen buhera megoldással, ám egy őskori konstrukciót talán sikerülhet, így hát ennek a mesterembernek az áldozata egy Zsiguli lett. A helyszín persze Oroszország, mi más is lehetne?
Hirdetés

Poénnak kiváló a projekt, ám ha tényleg kíváncsiak vagyunk arra, hogy működhet-e, akkor precízen kell lemásolnunk az alkatrészt. Ő is így tett, addig faragta az alkatrészeket, amíg tökéletesek nem lettek, a motor pedig beindult. Járt is, saját erejéből mozgatta a Ladát 15-20 másodpercig, aztán füst, gőz és nagyon sok olaj hagyta el a motort különböző helyeken. A dugattyúk átégtek, bár erre teljes mértékben számítottak, ahol a gyújtás érte őket, mindegyik elszenesedett, majd átégett. Olyan ez, mint a jégből készült töltény, nincs összeférhetőség, de egy próbát mindenképp megért.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?