55 kilométert megy villannyal a plug-in Kia Niro

Konnektoros hibridként is bemutatkozott a Kia Niro

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megérkezett a Kia Niro régóta várt változata, a konnektoros hibridrendszerrel ellátott crossover. Mellette az Optima kombi kivitele is PHEV rendszert kapott.


Megérkezett a Kia hibrid crossoverének régóta várt kivitele. A Niro hibrid hajtáslánca önmagában is meggyőzött már minket hatékonyságáról. Konnektoros, itthon zöld rendszámra is jogosult kivitele viszont csak most érkezett. Ahogy azt már korábban sejteni lehetett, házon belülről érkezett a rendszer - egyenesen a Hyundai Ioniq-ból. A plug-in hibrid Niro akkumulátora 8,9 kWh-ás, villanymotorja 61 lóerős, 1,6-os direkt befecskendezős benzinesével együtt a rendszer összteljesítménye 141 lóerő és 265 Nm nyomaték.
A konnektoros Niro tisztán elektromos hatótávja így akár 55 kilométer is lehet, gyorsulása 100 kilométer/órára 10,8 másodperc, ami 0,7 szekundummal rövidebb, mint a normál Niro adata. Fékenergia-visszanyerésre is képes, valamint a fedélzeti számítógép programja az aktuális sofőrt is megtanítja takarékosan vezetni. A Predective Energy Control névre keresztelt rendszer a navigáció adatai segítségével készíti fel a hibridrendszert a megfelelő mennyiségű energia tárolására, valamint a lehetséges energia visszanyerési pontokra, ahol utasítja a sofőrt a gázelvételre is. Azt mondják, a nagyobb akkumulátor nem vett el hasznos teret a csomagtérből, mivel nagyrésze a padló alá került.
Hirdetés
Kívülről is némileg más a Niro PHEV, például a hűtőrács kerete selyemfényű krómozást kapott, valamint kék keretes alsó díszítőelemeket. Ugyanakkor a bal első sárvédőn lévő töltőnyílás is feltűnhet, valamint a 16 colos könnyűfém felnik is egyediek és a LED-es fényszórók is újak. Bent akár kéttónusú bőrkárpitozás is elérhető stílusosan kék varrással és kék keretes légrostélyokkal. Kijelzőből kettő van odabent, egy 8 colos érintős monitor a középkonzolon, valamint egy 7 colos TFT kijelző a műszeregység helyén. Vezetéstámogató rendszerei közül nem maradhatott ki a vészfék asszisztens, a holttérfigyelő és a sávtartó sem, valamint a hátsó keresztirányú forgalomra is figyelmeztet. A Genfi Autószalonon bemutatkozott koreai hibrid kínálata hamarosan újabb modellel bővülhet. Ahogy a Hyundai Ioniq-nál, a Niro kínálatában is megjelenhet a teljesen elektromos kivitel. A Niro PHEV mellett az Optima Sportswagon konnektoros hibrid kivitele is megjelent a szedánból már ismert rendszerrel, ami nem vett el hasznos teret a csomagtértől, teljesítményük is azonos.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?