Fazonváltáson esett át a Hyundai Kona

Kuplungmentes kézi váltó és erősebb motor is érkezett a friss Konához

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Trükkös kuplung nélküli kézi váltóval és erősebb turbómotorral érkezett meg a Hyundai Kona frissített változata.

Különleges formai megoldásai miatt nem lehet elmenni szó nélkül a Kona mellett, most pedig még inkább érdekessé varázsolták. Teljesen átrajzolták mindkét végét, bár a karakter nem változott, a hatás kissé letisztultabb és csinosabb. Az első osztott fényszórókat csinosabbra rajzolták és az új lökhárító formáiba jobban passzolnak mostantól. A hátulján nagyobbra vették az alsó lámpatesteket, így ebből a szögből is jelentősen másként mutat a Hyundai városi crossovere. Jelentős újdonság az N Line sportos kivitel, melynek kerékjáratait teljesen lefényezik és lökhárítói is egészen másak. Első emblémáját a hűtőrács közepére kapja, mert annak helyére a lökhárító tetején légbeömlő imitációkat építettek. Az alapmodell továbbra is fényezetlen külső elemeket kap, valamint 16, 17 és 18 colos felnikkel lesz elérhető, az N Line kivitel mindenképp 18 colos felniket kap. Történt változás a motorkínálat terén is, kapott egy új csúcsmotort, méghozzá az 1,6-os turbós benzines 194 lóerős kivitelét, melyhez mindenképp hétfokozatú duplakuplungos automataváltót csatlakoztatnak, első és összkerékhajtással is elérhető lesz. Az 1,6-os dízelmotort 48 voltos hibrid rendszerrel egészítették ki, 134 lóerős teljesítményre képes és kétféle váltóval szerelhetik, hétfokozatú duplakuplungos automatával, vagy a Hyundai új, kuplungpedál nélküli hatfokozatú kézi kapcsolású szerkezetével. Ezek mellett a 118 lóerős 1,0 literes háromhengeres benzines, valamint a 138 lóerős rendszer-teljesítményű hibrid is elérhető lesz. Az elektromos verzió friss arcát még nem láthatjuk, vélhetően erre valami különlegessel készülnek.
Hirdetés
Futóművét újrahangolták, stabilizátorain változtattak és a hátsó szilenteket is kicserélték a jobb komfort és a feszesebb tartás érdekében. Mostantól a Konában is 10,25 colos kijelző fogadhatja a sofőrt és utasait a műszerfal tetején. Az utastér hangulatáról kibővített és változtatható színű világítás gondoskodhat, valamint kéttónusú bézs bőrkárpit is. Vezetéstámogatói terén fejlődött sokat a Kona, holttérfigyelőjét ütközésvédelemmel egészítették ki, hátsó keresztirányú forgalomfigyelőt, adaptív tempomatot kapott. Akkor is jelez a Kona, ha a sorban előttünk álló elindult; sávban tart és vészfékezésre is képes. A frissített Kona 2021 első negyedévében érkezhet meg a kereskedésekbe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?