Csakis robotváltóval jön a Porsche 911 GT3 RS

Kuplungpedál nélkül fogja árulni a 911-es csúcsmodelljét a Porsche

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre jön a mostani Porsche 911 legizmosabb verziója, teljesítménye 500 lóerő feletti lesz, de váltója a legfrissebb nyilatkozatok szerint csakis robotizált lehet majd.

Közúti versenyautóként éppen csak bemutatkozott az aktuális, 991-os kódnéven futó Porsche 911 GT3, már most titkolózás nélkül erősítette meg a hírt Andreas Preuninger, a Porsche GT-sorozatokért felelős vezetője, hogy jövőre piacra lép a még izmosabb GT3 RS. Pontosan még nem tudni, hogy mennyivel licitál majd rá a 4,0 literes, 475 lóerős boxermotorral hajtott GT3-asra az RS, teljesítménye azonban mindenképp 500 lóerő felett várható.
Hirdetés

Miként a GT3 esetében, az RS-nél sem lesz kézi váltó, a Porsche kizárólag robotizálttal adja majd. Utóbbi már a GT3 esetében is 0,1 másodperccel gyorsabb kapcsolást ígér a többi verzióénál, s az RS-hez állítólag még tovább fejlesztik majd a tengelykapcsolót. A manuális váltó elhagyásának oka nem más, mint a spórolás. A gyáriak szerint ugyanis a vevők zöme kuplungmentesen kéri majd az RS-t is, s a kézi váltó beépítéséhez kellene módosítani a futóművön is egy keveset, ami egészen egyszerűen nem éri meg a fejlesztést. A GT3 RS egyébként a GT3 R-ből ismert elektromos kormányszervót kapja majd meg. Két okból is lázonghatnak így a korábbi, hidraulikus szervós, manuális váltós verziók fanatikusai, a Porsche persze csitít, s ígéri, legalább olyan jó lesz a friss 911 GT3 RS-t vezetni, mint a régit. Így legyen!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?