Balra az előző Type-R, jobbra pedig a meredek háttal egyelőre csakis ötajtósként ismert aktuális Civic. Könnyen lehet, hogy ezúttal a Type-R kedvéért sem lesz háromajtós
Ha hinni lehet a brit Autocar információinak, az ősszel esedékes Párizsi Autószalonon még csak bejelenti majd a Honda, hogy a kilencedik generációs, egyelőre csakis
ötajtósként, meg persze török gyártású
szedánként létező Civic belátható időn belül Type-R verzióban is érkezik majd. Hogy mikor, hány ajtóval, arról egyelőre nincs információ.
Eddig csakis háromajtósként létezett Civic Type-R
Állítólag a tanulmánymodell leleplezése is csak a jövő márciusi Genfi Autószalonon várható, ami után mondjuk a 2013 őszi Frankfurti seregszemlén már minden bizonnyal kész termékként pózolhatna a Type-R. Motorja állítólag ugyanúgy 2,0 literes benzines lesz, mint az előző két generációban (a hetedikben 200, a nyolcadikban 201 lóerővel), ám ezúttal turbófeltöltőt is ígérnek a Type-R-hez, ami így a pletykák szerint 235 lóerős lehet. Sokkal nem lesz dinamikusabb elődjénél, a nagyobb tömeg mellett mindössze 0,1 másodperccel ígérik jobbnak a 100 km/órára gyorsulást, 6 km/órával többnek a végsebességet, a 6,5 s, 241 km/óra sarokszámok azonban a Hondától ismert vezethetőséggel remek hot-hatch-t, azaz tüzes ferdehátút takarhatnak majd.