Bár civil célokra épült újjá, azért még így is van egy kicsi katonai beütése ennek a G-osztálynak
Annak idején Wolf, azaz farkas néven becézték a katonai célokra használt, a német hadsereg által rendelt Mercedes G-osztályokat, amelyek közül az egyik példány megmentette az utókor számára egy terepjáró átépítésekkel foglalkozó vállalkozás. Az Expedition Motor Company egy háromajtós 250GD modellt vett kezelésbe, amelynek a teteje is eltávolítható.
Többek között LED-fények jelzik a modernséget
Az „ezüst farkas” felújítása ezer munkaórát vett igénybe, ám a végeredményt látva megérte bajlódni vele. Természetesen nem csak ez az egy katonai múlttal rendelkező G-osztály járt az EMC-nél, hiszen a műhely kimondottan kutatja ezeket az autókat, hogy aztán ugyanígy 12-16 hét alatt modern szabadidő-autót faragjanak belőle. Mindezt persze úgy, hogy a terepjáró képességén nem ejtenek csorbát.
1000 munkaóráig tart egy ilyen átalakítás a G-osztály esetében az Expedition Motor Company műhelyében
A felújítás során lecsiszolják a kasztnit, hogy az alapoktól új korrózióvédelmet és fényezést kapjon. Emellett kezelésbe veszik a gyári tengelyeket, új üzemanyag- és fékrendszert építenek be, illetve új lengéscsillapítókkal és rugókkal modernizálják az ikonikus terepjárót.
A futóművet is teljesen felújítják
A motort ugyanígy komolyan kezelésbe veszik, új dugattyúk, tömítések, vízpumpa és szíjak kerülnek bele, valamint az ötfokozatú váltót is szétszedik, megtisztítják, ha szükséges alkatrészeket cserélnek benne. Az utastérben pedig műbőrt alkalmaznak burkolóanyagnak narancsszínű varrással, valamint tölgyfa betétekkel díszítik tovább.
Az utastérben is mindent felújítanak
Végül modern LED-fényszórókat és hátsó lámpákat szerelnek fel rá, illetve „újrahuzalozzák” az elektromos rendszert, hogy galiba nélkül működjön. Mindezért minimum 90 ezer dollárt kérnek, ami körülbelül 27,2 millió forint a jelenlegi árfolyamon.
Tölgyfát is használnak az utastérben