Csupán háromcsillagos a Citan

Leszerepelt a Mercedes-Benz Citan a törésteszten

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén a vártnál gyengébben szerepelt a Renault Kangoo és a Dacia Dokker csillagos testvére, a Mercedes-Benz Citan.


A Citan, a Dokker és a Kangoo majdnem teljesen egyforma, a Mercedest finomabb kidolgozású beltere, javított zajvédelme, megerősített futóműve és gazdagabb alapfelszereltsége különbözteti meg francia és román testvérétől. Mind a Renault, mind pedig a Mercedes márka kínál kombi, ötüléses egyterűt, rövid és hosszú tengelytávú kisáruszállítót, valamint vegyes felhasználású ötüléses és zárt rakterű változatot. Az európai törésteszten a csillagemblémás, ötüléses egyterűt csapták falhoz. Az eredmény mercedeses mércével nézve lehangoló, főként úgy, hogy 2008-ban (persze az akkori kritériumrendszer szerint) az alapokat adó Kangoo 4 csillaggal végzett. Bár az utastér stabil maradt, a frontális ütközés során komolyan sérülhetnek az elöl ülők térdei, a sofőr lábszára és mellkasa is (74 százalékos az autó felnőtt utasvédelme). Az oldalütközésnél megfelelő a fej védelme, ugyanakkor a függönylégzsákok nem a fújódnak fel eléggé, így a kocsi ezen a ponton is kapott büntetést. A Mercedes ígéretet tett, hogy a problémát mihamarabb orvosolják.
Hirdetés

A gyermekvédelem terén jobban vizsgázott a Citan, mind a hároméves, mind a tizenegy éves gyermeket helyettesítő, gyerekülésben szállított tesztbábu megúszta komolyabb sérülés nélkül az ütközéseket (69 százalékos volt a Citan eredménye). Az Euro NCAP szakemberei azt is kifogásolták, hogy egy bizonyos alvázszám előtti kocsik kézikönyve nem tartalmaz elég információt a gyerekülések rögzítésével kapcsolatban. A gyalogosvédelemben hozta az elvárhatót a Citan (56 százalékot teljesített), a biztonsági felszerelések tekintetében azonban elvérzett a dobozos Mercedes (33 százalékot kapott). Biztonsági öv bekapcsolására csak a vezetőülésben figyelmeztet. A sebességtúllépésre figyelmeztető jelzés csak képi megjelenítésű, az Euro NCAP hangjelzést is megkövetel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?