Nyújtott tengelytáv, nyújtott hatótáv?

Limuzint építenek egy Teslából, ennek több előnye is lehet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Átépíteni egy villanyautót még egyszerűbb is lehet, mint egy normál hajtású kocsit. Nem kell változtatni a kardántengelyen, kipufogón, ráadásul így több hely lesz az akkumulátoroknak.


Nyújtott limuzint építeni nem épp egyszerű vállalkozás, de ha valaki belevág, nagyon impozáns darabok készülhetnek. Mint például a hatalmas Hummerek, amik Budapest utcáit is róják, ám egy ilyet átalakítani hatalmas meló. Kettévágni a karosszériát kockázatos, de egyszerű, beletoldani több mint egy métert már nagy feladat, hiszen ott az alváz, a karosszéria, a kardántengely, kipufogó, rengeteg teherviselő és mechanikai alkatrész. Mégis többeknek sikerült már, egy Teslával viszont más a helyzet, egészen egyszerű a feladat, hiszen csak a karosszériával kell foglalkozni.
Hirdetés

Ezt a Model S-t egy kaliforniai cég vágta ketté és nyújtotta meg, a limuzinkészítő vállalatuknak lett volna a reklámautója, de nem tudták befejezni, így eladnák a félkész projektet. A karosszéria kész, mondjuk lehetne szebb, ellenben nincs beltér, és a hajtást sem fejezték be, mégis szerintük 90%-os. A hajtás itt egy villanymotorból áll, így ahhoz nem is nyúltak az akkumulátort viszont ki kellett szerelni. Itt megvan az az előny összerakásnál, hogy nagyobb akkumulátort is tehetnek bele, mivel ahogy minden villanyautóé, a Tesláé is modulokból áll, csak egy nagyobb közös tárolót kell hozzá kialakítaniuk. Tehát elméletben itt megoldható, hogy nagyjából kétszer akkora akkumulátort tegyenek a limuzin alá, mint a kapható legnagyobb Model S-é, a P100 D-é. Így nemcsak a tengelytáv, hanem a hatótávolság is drasztikusan nőhetne. Kíváncsian várjuk a befejezést.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?