Vadonatúj Mazda CX-5 érkezik

Los Angelesben debütál az új Mazda CX-5

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Láthatóan fontos piac a Mazdának az amerikai, nem véletlenül ott mutatja be először úttörő SUV típusa második generációját. Jön az új CX-5.

A Mazda újkori sikertörténete a CX-5 SUV bemutatásával kezdődött 2012-ben, hiszen ennek megjelenése képviselte először a KODO dizájnnyelvet és ez készült először teljes egészében a Skyactivnak nevezett műszaki tartalommal. E páros olyannyira bejött a Mazdának, hogy ezt követően mindent egy lapra tett fel, és összes típusát a CX-5 mintájára újította meg, sőt előd nélküli vadonatúj típus is érkezett a CX-3 személyében, miközben a Mazda5 utód nélkül szűnt meg. Röviden így foglalható össze a Mazda elmúlt fél évtizede, ami a márka szokásos menetrendje szerint elegendő idő a generációváltásra.
Hirdetés
A CX-5 tehát kulcsfontosságú típus a Mazda kínálatában, és SUV típusként persze a tengerentúlon fogy leginkább. Így érthető, hogy a második nemzedék premierjét is ott, egészen pontosan a Los Angeles Auto Show keretében ünnepelheti a CX-5, november 16-án. Ennél többet egyelőre nem is árult el a Mazda az újdonságról, ám döbbenetes újítás amúgy sem várható a CX-5 esetében, hiszen túl sikeres ahhoz, hogy próbálkozzanak vele. A Mazda összesen 3 erőforrással kínál autót Amerikában, ezek várhatók a CX-5-be is. Persze a 2 literes benzinmotort jó eséllyel csak a világ más tájain kapja meg a típus, a 2,5 literes benzines juthat mindenhova, és kérdés, hogy a 2,5 literes turbós motor bekerül-e a CX-5 orrába, hiszen az szolgál a nagyobb CX-9-ben. Európába pedig nyilván dízel erőforrással is jön az új CX-5. A következő megújuló pedig elvileg a Mazda6 lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:36
    Permalink

    “A Mazda újkori sikertörténete a CX-5 SUV bemutatásával kezdődött”. Szerintem meg az Első Mazda6-ossal. A CX5 semmiben sem több vagy jobb, ha valahol ugrást látok még, az a mostani 6-os, aminek végre nem csalódás a belseje a dögös külső után.

    Korábban minden Mazda tesztautóból úgy szálltam ki, hogy nem fizetem ki azt a pénzt egy ennyire lehangoló belsőért. A mostani 6os az első Mazda (két ritka kivétellel, az MX5 MB Memories és az RX8), aminek a belseje kifejezetten bejövős.

    Remélem most a CX5 is megkapja ezt az irányt és méltó lesz az autó egészéhez. Meg egy célravezető dízel, nem ez a 2.2-es marhaság…

Vélemény, hozzászólás?