Itt az új Kia Picanto – akár gyári LPG-vel

LPG-vel is kapható itthon a vadonatúj Kia Picanto

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Negyed évet sem kellett várni, hogy az új Kia Picanto a márkakereskedésekbe érjen. Itthon is kapható a költséghatékony, gyári gázrendszeres változat.


A Genfi Autószalonon már láthattuk az új Kia Picantót, sőt a vadonatúj generációjával három és ötajtós karosszériával is ígért miniautóba bele is ülhettünk. Már ott meggyőző volt, főként annak tudatában, hogy a vadonatúj, teljesen könnyűfém, lánchajtású, három és négyhengeres benzinmotorok közül a kisebbiket gyári LPG-rendszerrel is ígérte a koreai gyártó. Nos, hál' istennek ez a költségtakarékos verzió a hazai piacról sem hiányzik.
Az alap Picanto, tehát az 1,0 literes, 69 lóerős benzines akciós ára 2 299 000 forint, a négyhengeres 1,2 literes, 85 lóerős csúcsgép 2 499 000 forint, míg a szintén háromhengeres, 1,0 literes, de 82 lóerős, LPG-vel is hajtható verzió 2 599 000 forint - az alap LX felszereléssel. Jól látható tehát, hogy a négyhengeres motor felára az alaphoz mérten kettő, a gyári LPG-átalakításé és 16 többlet lóerőé három százezer forint.

Ellátmányból is három választható a 6 légzsák, az állítható kormánymagasság, az elektromos szervokormány, az LPG-s verzió kivételével a fedélzeti számítógép, a központi zár és az osztottan dönthető hátsó ülés az alapverzióból sem hiányzik, ám a légkondicionálóért és az egyéb kényelmi elemek rendelhetőségéért érdemes a 200 ezer forintos többlettel adott (2 499 000 forinttól kapható) LX Coolt választani. Utóbbiba Komfort csomag néven, 100 000 forintért egyben rendelhető a fordulatszámmérő, a vezetőülés magasság-állítása, az első elektromos ablakmozgatás, az MP3-olvasós, USB és iPod-csatlakozós CD-rádió és a külső tükrök, valamint kilincsek színre fújása. Aki még több extrára vágyik, az LX Coolhoz mérten is jelentős, 550 ezer forint többletért, tehát 3 049 000 forinttól választhatja az EX verziót, sok egyéb mellett aktív első fejtámaszokkal, ESP-vel, ködfényszórókkal, távirányítós központi zárral, elektromosan behajtható, fűtött és LED-es oldalsó irányjelzőket hordozó visszapillantókkal, hátul is elektromos ablakokkal, utasülés alatti és padlóba rejtett tároló rekeszekkel, bőr borítású kormánnyal és váltógombbal, valamint az elsőn túl hátsó hangszórópárral, hővédő szélvédővel és automata légkondicionálóval.

Mindegyik verzió 165/60 R14 méretű gumiabroncsokat kap és egységes a 7 év/150 000 kilométeres általános, valamint 12 év éves rozsdagarancia is a Picanto kínálatában. A benzinhez mérten csaknem fele árban adott LPG-autógáz miatt minden bizonnyal a középső teljesítményű, 82 lóerős, LPG-s háromhengeres benzines, a középső LX Cool ellátmánnyal lesz a vevők kedvence - e verzió 2 799 000 forinttól vihető haza. A Kia hosszú garanciájával és a gyári LPG kialakítással egyaránt csábítónak mondható. Noha a Picanto palettáján 5,6 l/100 km vegyes fogyasztásával ez a legtorkosabb, 90 g/km szén-dioxid emissziója legkedvezőbb, a belépő benzines hasonló értékei 4,1 l/100 km, illetve 95 g/km, az 1,2-esé 4,3 l/100 km és 100 g/km (a 300 000 forintért mért automata váltóval 5,3 l/100 km, 125 g/km). Ha 100 kilométerenkénti üzemanyagköltséget nézzük, az LPG-nél 1200 forint, a benzineseknél 1600-1677 forint kalkulálható, azaz az LPG-s verzió 300 ezer forintos felára 75 ezer kilométer alatt térül meg. Szerintünk azt érdemes venni!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 16:15
    Permalink

    Szeretném már látni az új Picanto-t a valóságban is. A régit is klassz kiskocsinak tartom, az új remélhetőleg annál is emberközpontúbb, kiforrottabb, kellemes kisautó lesz. Sajnos meg kell barátkozni a gondolattal, ez a jövő. Elfogyó és egyre dráguló energiaforrások…
    Ja és egyre jobban ellehetetlenülő közlekedés. Emellett a Radar Ernő szorgalmasan dolgozik -:)).

Vélemény, hozzászólás?