Most ötödik, de év végére piacvezető kíván lenni a Suzuki

Májusban már a Suzuki került a piac élére, azt mondják, mostantól érdemes nézni az évet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár a Suzukinak sem jött jól a koronavírus, a tavaly is több éve piacvezető márka nincs kétségbe esve, importmodelljeiknél frissítések is várhatók.

Miként arról már beszámoltunk, a májusi eredmények alapján a hazai autópiacon ismét a Suzuki került élre, a márkák listáját és a modellekét is vezetik, utóbbit a Vitara által. Éves szinten persze nem állnak ilyen jól, hiszen az idei év első 5 hónapjában a Toyota az első, a Suzuki pedig csak az ötödik helyen áll. Ugyanakkor mint azt Hársfalvi Jánostól, a Magyar Suzuki Zrt. marketing vezetőjétől a márka mai online sajtótájékoztatóján megtudtuk, egyáltalán nem engedték el az idei évet, idén is piacvezetők kívánnak lenni, s az év elkövetkezendő részében a piac felfutását várják.
Hirdetés

Fontos tudni, hogy a Suzuki a szigorodó CO2 emissziós korlátozások miatt nem engedte áthozni az idei évre a tavalyi, még nem hibrid hazai modelljeit, így aztán az év elején készlethiánnyal kellett számolniuk. Januárban mindössze 324, februárban már 710 autót tudtak értékesíteni és forgalomba helyezni. Mivel az eladásaik csaknem 90%-át a hazai gyártású (Vitara és SX4 S-Cross) modellek adják, az átlagosnál gyorsabb átfutásokkal dolgoznak, tehát márciusban már a frissített, 48V-os hibrid Vitarák és SX4 S-Crossok is szép számban kerültek a tulajdonosokhoz, amivel a márka 1282 példányos eladással ismét piacvezető lett. A gyárleállás és a márciusban felére esett szalonlátogatások áprilisra persze komoly visszaesést hoztak.
Hirdetés

A Suzuki is bevezette az akár teljesen találkozásmentes, biztonságos autóvásárlást,

amivel áprilisban már csak a korábbinál 20 százalékkal szerényebb szalonforgalmat könyvelhettek el - a tapasztalatok szerint a szerződéskötéshez továbbra is a személyes találkozást preferálják a vásárlók. A Suzuki persze higiéniai kódexszel is segíti kereskedőit és ügyfeleit. Az áprilisi 399 példányos Suzuki forgalomba helyezést májusban már 697 példányos követte, a felére csökkent piacon ezzel már vezetők lettek.
Az év második felében is a hazai gyártású Vitara és az SX4 S-Cross lesz a Suzuki két leginkább domináns modellje, hiszen ezek eladásaik 44, illetve 43 százalékát adták eddig. Egy hajszálnyit frissül (K12C helyett K12D gyári kóddal, még hatékonyabb, továbbra is 12V-os hibriddel társított benzinmotort és ráncfelvarrást kap) az Ignis és a Swift, ezek azonban csupán 3, illetve 7 százalékkal járulnak hozzá érétkesítéseikhez. A két japánból importált újdonság közül elsőként az Ignis lép piacra, már e hónapban. A frissített Ignis (melyről bővebben itt írtunk) 3 945 000 forinttól rendelhető, hamarosan mi is kipróbálhatjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?