Négy hengerrel is tud ám vontatni a Highlander
A
Toyota Highlander hazai és európai vásárlóinak a három évvel ezelÅ‘tti generációváltás óta már eddig is a hibrid meghajtással kellett beérniük, de most már azokon a piacokon is kivezetik a japánok a V6-os erÅ‘forrást a SUV kÃnálatából, ahol eddig ez még elérhetÅ‘ volt. A külsÅ‘ megjelenést nem érintÅ‘ frissÃtéssel persze érkezik néhány apró, hasznos újdonság is, a kérdés csak az, veszÃt-e vásárlókat a Toyota a V6-os elhagyásával.
Csak a műszaki tartalom frissült
A Highlanderben eddig egy 3,5 literes V6-os jelentette a csúcsot 295 lóerejével, ezt váltja most egy 2,4 literes soros négyhengeres benzinmotor. Az új egység valamivel kevesebbet, 269 lóerÅ‘t szolgáltat a sofÅ‘r talpa alá, viszont nyomatékban felülmúlja a V6-ost a 419 Nm-es értékével. A Toyota elmondása szerint a kisebb blokk is képes egy akár 2250 kilogrammos (fékezett) utánfutó vontatására. A négyhengeres további elÅ‘nye, hogy sokkal, akár 50%-kal kevesebb nitrogén-oxidot pöfögtet a légkörbe. A motor elsÅ‘kerék-hajtással, valamint kétféle összkerékhajtással társÃtható: az egyszerűbb rendszer a hajtóerÅ‘ legfeljebb 50%-át képes a hátsó tengelyre juttatni, a kifinomultabb konfiguráció nyomatékvektor-szabályozó rendszere pedig a két hátsó kerék között is meg tudja osztani az erÅ‘t, megelÅ‘zve a tapadásvesztést.
Nagyobbak a képernyők, középre került a telefontöltő
Idehaza a V6-os eddig sem volt elérhetÅ‘, Ãgy valószÃnűleg az új 2,4 literes motort sem lehet majd választani. Helyette marad a 2,5 literes benzines (szintén négyhengeres) és a hozzá társÃtott hibrid rendszer, ami összesen 240 lóerÅ‘vel látja el a nagy SUV-ot. Ugyanakkor a műszaki frissÃtés további elemei itthon is megjelennek: például nagyobb lesz mind a digitális műszeregység, mind a központi érintÅ‘képernyÅ‘. Ezen felül a vezetéknélküli telefontöltÅ‘ kialakÃtása is ergonomikusabb, ami kiváltképp üdvözlendÅ‘, ugyanis számos autógyártó kifejezetten rossz helyre teszi az egységet, ahova vagy nehéz behelyezni a telefont, vagy nem marad meg ott stabilan. A központi képernyÅ‘ alá kerülÅ‘ töltÅ‘pad sokkal könnyebben kézre esik, és remélhetÅ‘leg van olyan pereme (illetve tapadós anyaga), hogy megvédi okoseszközünket a kirepüléstÅ‘l.