Sorhat és hibrid hajtás. Itt a konnektoros BMW-k új generációja!

Már a számok alapján is tökéletes párosítás az X5 sorhatos motorja és hibrid hajtása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Meghallgatta a BMW a márkafanatikusok imáit, sorhatos benzinmotorral párosították az újgenerációs hibrid hajtásláncukat, mely először a negyedik generációs X5-be kerül.


A konnektoros X5-tel és 7-es sorozattal a BMW némileg kiverte a biztosítékot a márkafanatikusoknál. A sornégyes benzinmotort kevesellték, és bár így is tökéletesen és nem mellesleg rendkívül tiszta üzemben használhatóak, a márka belátta, hogy sorhatos motorral még népszerűbbek lesznek az itthon zöld rendszámra jogosult iPerformance BMW-k. Megérkezett az első modell az új hajtáslánccal, ez az X5 xDrive45e iPerformance, melyre mostantól egy rossz szó nem lehet.
A konnektoros hibrid rendszer új generációja mutatkozik be ezzel, benzinmotorként egy háromliteres soros hathengeres egység dolgozik a BMW Efficient Dynamics motorcsaládjának legfrissebb kiadásából. Azt egyelőre nem tudni, hogy jelenleg használt 40i motor csökkentett teljesítményű verziójáról van-e szó, minden esetre az X5 xDrive45e orrában 286 lóerőt teljesít. Ehhez csatlakozik egy 112 lóerős villanymotor, mely a nyolcfokozatú ZF váltóval egy házba került, ahogy korábban is, vagyis az új rendszer is képes elektromos üzemben is valódi összkerékhajtást biztosítani.
Hirdetés

A korábbi rendszerhez képest a sorhatos hibrid X5 egy másodperccel hamarabb ér 100 km/h-ra, vagyis a 394 lóerős összteljesítményű rendszerrel 5,6 másodperc alatt teljesíti a sprintet. Fogyasztása kombinált üzemben csupán 2,1 liter is lehet 100 kilométerenként, miközben a hibrid hajtáslánc hatékonyságán úgy növeltek, hogy elektromos üzemben akár 80 kilométert is megtehessen. 49 gramm/km károsanyag kibocsátás mellett 120-ról 140 km/h-ra növelték a tisztán elektromos üzemben elérhető maximális sebességet, vegyes üzemben viszont 235 km/h a csúcs. A rendszer kiegészítő egységei miatt a csomagtér alap esetben 500 literesre csökkent, ledöntött ülésekkel 1716 liter, miközben a padlóba épített akkumulátor miatt az új X5 súlypontja rendkívül alacsonyra került. Az új X5 xDrive45e iPerformance 2019-ben kerül bevezetésre, a megnövelt teljesítményű hajtásláncra pedig számíthatunk a 7-es sorozatban, de a 8-as sorozatnak sem állna rosszul.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?