Goodwoodban bejelentették: érkezik a Lexus LC kabriója

Már hivatalos: érkezik a Lexus LC kabrió!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem nagy meglepetés, ellenben a Goodwood-i Sebességfesztiválon tett bejelentés óta hivatalos: hamarosan sorozatgyártásba kerül a Lexus LC kabrió kivitele.


A Genfi Autószalonon már gyakorlatilag szériakész állapotban, de még koncepciónak mondottan pózolt a Lexus LC kabriója, melynek kapcsán már június végén is egyre több jel mutatott arra, hogy elkészülhet. Bár korábban hiába készült el az LFA Roadster tanulmány (2008-ban), majd az LF-C2 2014-ben, azok nem készültek el. A két éve, 2016-ban debütált LC azonban új generációs platformjával, alacsony tömegközéppontjával és merev karosszériájával minden eddiginél jobb alapot szolgáltatott a vászontetős kivitelhez.
Ugyanakkor hiába jók az alapok, hiába láthattuk már gyakorlatilag kész autóként az LC Convertible modellt, annak érkezési idejéről és paramétereiről nem közölt infókat a Lexus, csupán bejelentette: érkezik. A számtalan rangos dizájnelismerésben részesített Lexus LC Convertible tanulmánynak addig még alaposan fel kell készülnie: a koncepcióautónak egyáltalán nem volt például teteje, így a tervezőknek meg kell oldaniuk a vászontető örök problémáját: amellett, hogy zaj- és hőszigetelés szempontjából minél közelebb kell állnia a keménytetőhöz, formavilágában is ahhoz kell igazodnia, nyitott állapotban pedig nem csúfíthatja el a kétajtós modell rendkívül elegáns és egyedi sziluettjét.
Hirdetés

A Goodwood-i Sebességfesztiválon bemutatott autó mindenesetre a szériagyártást előkészítő prototípusok egyezményes öltözékében: álcafóliázásban lépett a brit közönség elé, volánjánál a Japan GT szériában a Lexus Keeper TOM’S csapat színeiben versenyző Nick Cassidy-vel. A helyszínválasztás stílusos, hiszen három évvel ezelőtt ugyanitt mutatta be először az LC kupét a Lexus.
A várakozások szerint az LC Convertible nem hoz érdemi műszaki újdonságot a kupéhoz képest. Minden bizonnyal ugyanaz lesz a két hajtáslánc (az 5,0 literes V8-as benzinmotor 477 lóerővel, továbbá a 3,5 literes V6-osra épülő hibrid 359 lóerővel), és a már említett merevítéseken kívül a futómű érdemi áthangolása sem várható. Nagyon csekély az esélye annak, hogy a Lexus halmozza az élvezeteket, és a vászontetős LC-vel egy időben, ahhoz is elérhetően mutassa be szintén régen várt újdonságát, az LC F sportverziót. Ehhez a hírek szerint egy 4,0 literes, legalább 600 lóerős erőforrást fejlesztenek a japán mérnökök, ám a turbómotor minden bizonnyal vérmes karaktere nem feltétlenül harmonizálna az LC kabrió könnyed szépségével. Persze amíg megerősítés vagy cáfolat nem érkezik a gyártól, minden lehetőség nyitott.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?