A világ első hidrogénhajtású RC autója egy Toyota Mirai

Már nem csak elektromos és benzines távirányítós autó létezik, elkészült az első üzemanyagcellás is!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Maga a Toyota építette meg az első üzemanyagcellás távirányítós autót, ezzel is azt szeretnék bizonyítani, hogy milyen sokoldalú a technológia. Mutatjuk, milyen lett a Bramble Energy és a Tamiya segítségével készült végeredmény!

A modellautó-specialista Tamiyával és a PCBFC (avagy nyomtatott áramköri lapra szerelt üzemanyagcella) technológiában úttörő Bramble Energy-vel készített a Toyota egy 1:10 méretarányú, tehát kb. fél méter hosszú, működőképes üzemanyagcellás távirányítós autót. Az RC Toyota Mirai nem csak egy jópofa játékszer, az üzemanyagcellás járművek elterjedését ugyanis a töltőhálózat kiépítetlensége gátolja. Ebben segíthet a kisautó: minél sokoldalúbban lehet felhasználni a hidrogént, annál több kell belőle, így az energetikai vállalatok is jobb eséllyel szállnak be a hálózat kiépítésébe. Lényegében tehát ez is egy lépés a hidrogén alapú, fenntartható gazdaság felé. A Toyota UK még egy menő reklámfilmet is forgatott vele az életnagyságú változat promótálására, alább megtekinthető:
Hirdetés
A modellautó alapját a Tamiya TT-02 platformja adta. Az összkerékhajtású, kétféle tengelytávval, kétféle hasmagassággal, kétféle nyomtávval gyártható moduláris platform tíz választható végáttételt kínál. Más játékokban tölthető akkumulátort kap, ebben a modellben viszont a normál Miraihoz hasonlóan üzemanyagcellát. A Bramble Energy által szállított, miniatűr fuel cell csomag az üzemanyagcellát, a vezérlő elektronikát, valamint a hidrogéntartályt is tartalmazza. Jól értitek, létezik egy brit cég, akik nyáklapokra építenek üzemanyagcellákat, ráadásul akár nagymennyiségű szériagyártására is készen áll az üzemük.
Hirdetés
De mindez senkit sem érdekel, ha a végeredmény nem jobb egy sima aksis konkurensnél, nézzük miben tud többet a hidrogénhajtású változat. Az RC Toyota Mirai 20 watt csúcsteljesítményű rendszere dupla üzemidőt biztosít a modellnek az eredetileg hozzá tervezett akkuhoz képest. A hidrogéntartály ráadásul nem csak tölthető, cserélhető is, így felhasználóbarátabb a technológia. A probléma ugyanaz, mint az autóknál: a hidrogén beszerzése. A miniatűr Toyota Mirai azt demonstrálja, hogy a hidrogén üzemanyagcella akár ilyen kicsiben is működőképes, ezáltal alkalmas motoros szerszámok, számítógépek, mobiltelefonok energiaellátására is. A Toyota UK szóvivője, David Rogers ezzel kapcsolatban elmondta: „A hidrogén alapú társadalom megvalósítása felé vezető úton a személygépkocsik csak a jéghegy csúcsát képviselik a Toyota számára. Európa-szerte olyan partneri együttműködéseket keresünk és hozunk létre, amelyek révén buszokat, vonatokat, haszonjárműveket, hajókat, vagy akár háztartásokat alakíthatunk át hidrogén üzeműre.” Erről részletesebben egy kulisszák mögött videóban is hallhattok, íme:
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?