Az utolsó bástya is elvész a dízeleknél?

Már Németországban is csökken a dízel autók népszerűsége

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A német szövetségi járműnyilvántartó adatai szerint jelentősen apadt a dízelmotoros autók népszerűsége.


A hazai - zömében természetesen csak használt autókat fizetni képes - vásárlóknál már az idei év elején lecsökkent a dízelmotoros autók népszerűsége. Most pedig a német szövetségi járműnyilvántartó, azaz a Kraftfahrt-Bundesamt is arról számolt be, hogy a vevők mind kisebb hányada választ gázolajos modellt.
Hirdetés

A júliusban forgalomba helyezett dízelautók száma 12,7 százalékkal csökkent Németországban az egy évvel korábbihoz képest. Benzin üzemű autóból viszont 11,2 százalékkal többet helyeztek forgalomba, részarányuk ezzel 56,0 százalék, a dízelautóké pedig 40,5 százalékra csökkent. Az előző hónapban, júniusban forgalomba helyezett személygépkocsik 55,6 százaléka volt benzines és 41,3 százaléka dízel. A dízelbotrány előtt még fordított volt az arány a dízel autók javára.
Júliusban összesen 283 ezer személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 1,5 százalékkal többet, mint 2016 júliusában, 13,6 százalékkal kevesebbet, mint júniusban. Az év eleje óta 2,9 százalékkal 2,07 millióra nőtt a forgalomba helyezett személygépkocsik száma. Összehasonlításul - tegnapi hírünkből idézve - nálunk júliusban 9336 új személyautó került forgalomba. A magyar piacon az új autók körében nem jelent változást a benzinesek többsége, hiszen szerényebb távokat autózunk, nem mellesleg a vásárlóerő is kisebb, árérzékenyebb.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    Nem nagyon értem ezt a mű balhét ! Amíg szinte minden haszonjármű dízel és sokkal rosszabb szennyezési adatokat produkál mint egy bármilyen személy autó, addig nagyon álságos a kis dízelek elleni harc ! Itt valószínű az autóipar sokszor irreális haszonkulcsát próbálják megnyirbálni.Az egyszerű hétköznapi emberek csak azt látják ebből,hogy hú-ha milyen borzalmasan kártékony a szomszéd dízel autója.És az eszébe sem jut,hogy a háza előtt elszáguldó néhány száz teherautó és busz az, az igazi kártevője az egészségének.Persze mindenek előtt én az elektromos autókat preferálnám ha már mindenki által elérhető áron lehetne hozzájutni.Van egy olyan érzésem ,hogy igaziból sem a szakmát sem a politikát nem érdekli az emberek valódi egészsége ! Csak is a lobbi érdekek számítanak !!!

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    Hát igen, pedig nincs nagy szennyező gyárunk, sok a villamos, troli, a buszok jórésze is földgázos, az átmenő forgalom is el van terelve (végre a román-szerb kamionok nem jönnek a városba, hála határokig érő autópályáknak). A kulcs a 24 órára meghatározott határértéken van, szóval ha órákra átlépi, a nap többi részében meg nem akkor minden oké, de mi van ha én pont akkor járok arra… Erre pl. miért nincsen 1 órás határérték meghatározva?
    A szálló por (a 10 meg a 2,5 mikronos) is megérne egy misét, valóban a fűtési szezonban, hideg, szélcsendes napokon szinte elviselhetetlen. sok hülye tüzel fával, mert az “megújuló” a gáz meg fosszilis! Kertvárosban lakom nem lepukkant környéken, de hihetetlen a fillérbaszás ezen a téren (persze ennek betett azért a devizahitel: felépítették a nagy házat de spórolnak a gázon, inkább beraknak egy vegyes tüzelésű kazánt, de még mindig nem olyan rossz a helyzet mint amiket falvakban hallani: bútorszeméttel, PET palackkal stb. megy a fűtés).
    A városok levegőjének a szél teszi a legjobbat…

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    Hát nem tudom, javaslom nézz kicsit körül olyan országokban ahol tényleg magas dízelarány, hogy mennyire lepusztult mondjuk Belgium vagy Luxembourg, vagy mennyi az átlagéletkor….

    A gyártók folyamatosan rohantak az új szabályok után, erről szólt az euro szabványok folyamatos szigorodásai. Nem volt “20 évük” vagy nem értem mit akarsz vagy tényleg fogalmad sincs az egészről.

    Itt szeretik újabban gerjeszteni a műhisztit, de én még emlékszem rá, hogy menyivel barátságosabb volt a új dízelek mögött megjelenő kis fehér gőzpamacs télen (amikor látható), a benzinesekhez képes, 2005-6 körül amikor bevezették a r.szűrőt.

    Közben azért azt is érdemes megnézni mit fejlődött egy dízelmotor teljesítménye 1990 és 2010 között (miközben a szivóbenzinesek tudása közel változatlan, persze ebben benne van hogy a dízelekben rejlő kiaknázatlan potenciált sokkal könnyebb volt kiaknázni).

    Nem tudom mit hozol ki a grafikonból, de szerintem alantas hazugság utolsó védőbástyáról beszélni ha egy sor ország van nagyobb dízelaránnyal…

    Belgiumban látványos a 2010-hez képest a csökkenés, de ehhez kellettek használható benzinmotorok. Belgium az egyik legerősebben szabályozott piac, sok támogatással és erős adókkal. A Hibrideket pedig elég nehéz beilleszteni ebbe a rendszerbe, ha 5 lóerőt sem tudnak levenni hogy visszakerüljenek egy adókategóriával.

    Jelelneg a brüsszeli és vallon adórendszerben még mindig nincs ellenfele a dízeleknek (a nagyobb autókhoz elengedhetelen motoroknál, városban bármi elmozgat egy kis dobozt )

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    Azt hittem Szegeden mindenki kerékpárral közlekedik! Márpedig az nem kreál benzolt. 🙂 Tavaly Szegeden (a mérőhelyen és benzolt nézve) egyetlen napon sem lépte túl a 24 órás limitet, míg Miskolcon a legnagyobb kereszteződésben van egy mérő, ahol 2016-ban egyszer lépte túl. Ellenben a fűtéses PM 10, PM 2,5, PM1 és a dízeles NOx sokkal súlyosabb hatást mutat.

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    Vigyázz megrázó élmény lesz számodra: 🙂
    [url]http://www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/hihetetlen_vege_lehet_a_nemet_autok_mitoszanak.644658.html[/url]

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    Én úgy tudom hogy pl a benzolra nincs előírás a motor kibocsátásnál (legalábbis nem olvastam róla), de ettől még lehet. Erre gondoltam a “nem mérik”-kel.
    Most pont a “vicc” kedvéért rákerestem lakóhelyem benzol szennyezés mérésére, hát nem nyugtatott meg, hogy a napokban is többször órákra a határérték feletti volt! (szegedi vagyok, problémázhatnék azon hogy a mérési pont – Rózsa utca – se nem belváros, se nem forgalmas, fő közlekedési út közelében fekszik, de ebbe inkább bele sem gondolok. Mi lenne ha mondjuk a körúton mobil mérőállomással – ha erre van lehetőség – egy buszmegállóban mérnének? Tartok tőle hogy még rosszabb eredmények lennének)

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    “pár százalék”
    éppen ezért vannak a szmogriadók (egy részébe) rendeletében, illetve ezért van már ott is euro besorolás

    ”Határérték arra van amire megállapítanak, de több olyan anyag van amire nincs határérték, ergo nem is mérik, mindegy mennyi a kibocsátás belőle.”
    ez nem egészen így van. Azok a szervezetek, akiknek ezt mérni kell szakmailag hozzáértők. Ők nem a gazdaságossági, meg pénzügyi, karteles, stb. szempontokat nézik, hanem az [b]EMBERT[/b].
    [url]http://www.levegominoseg.hu/automata-merohalozat[/url]
    Mo-on OLM-nél jelenleg is több mért komponens van.
    Abban igazad van, hogy lehetne mérni még egy csomó veszélyes anyagot, de ehhez még nincs meg a techológia vagy/és tudás.
    “Robogós” benzolt évek óta mérnek. Nézd meg hányszor lépte át az egészségügyi határértéket! Nagyon kevés a közlekedő kétütemű robogós + ősztől tavaszig meg bőven 1% alatti az arányuk.

    Hol nézted a benzopirén kibocsátások mértékét?

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    ok, hogy pár százalék az arányuk, de egyrészt ott szennyeznek ahol a legsúlyosabb (zsúfolt városok), másrészt a mérgezőanyag kibocsátás arányuk ennek a sokszorosa. Határérték arra van amire megállapítanak, de több olyan anyag van amire nincs határérték, ergo nem is mérik, mindegy mennyi a kibocsátás belőle. Pl a dízel a NOx és a korom miatt van pellengérre állítva, de a benzinmotorok is bocsátanak ki olyan anyagokat amik pl. a NOx-nál súlyosabb rákkeltők és nagyságrenddel többet bocsátanak ki belőle mint a dízel (pl. benzopirén). Szóval ezeket 0 emissziós rendszerrel lehet csak biztonságosan kezelni.
    A robogók nyomják pl a rákkeltő benzolt, de az valahogy senkit sem érdeket (de koromból is jóval többet bocsátanak ki mint egy teherautó – nem dízel személyautó, hanem teherautó!!!!).
    Csak valahogy ezekről a dolgokról nem beszélnek valamiért…

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    Azok is megkapták (most kapják 🙂 ) a motoros EURO normákat, de mivel arányuk a közlekedés egészére nézve csak pár százalék ezért ezzel kevésbé foglalkoztak.

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    A kamucikkek az elmúlt 20 évben szépen elhallgatták a dízelek emberekre ható mérhetetlen pusztítását. Számtalan egyetem, elhívatott szakmai csoport, tanulmány mutatta ki, hogy mekkora ára volt/van az elavult dízel technikának a személyautókban.
    A gyártóknak volt több évtizedük, hogy lecsökkentsék a benzinesek szintjére a mérgező anyagok kibocsátását, de ők inkább a csalás és kiskapuk irányába mentek el. Most meg le vannak döbbenve és nem tudnak mit makogni.
    Eljátszották a lehetőségüket! A személyautós dízelek mihamarabbi megszüntetése az egyetlen értelmes lépés!

    Az ACEA-t nézd:
    [url]http://www.acea.be/statistics/tag/category/share-of-diesel-in-new-passenger-cars[/url]
    A három általad jelzett országban még nagyobb a beszakadás! És hol van még a legdurvább év a 2017!

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    Csak úgy mellékesen megjegyzem hogy kellett a dízelbotrány!
    Én örülök hogy kiderült a csalás. Én autópályázom és a VW konszern autói kisebb gyorsításkor is dobják a korompamacsot, hát még nagyobbnál.
    Az adblue-sokról meg annyit hogy az utókezelő rendszer előtt is a leömlőnél ugyanúgy kormolnak.
    kajapáccsal kellene a német fejébe verni hogy nem gyárthat soha többé dízelt.

  • 2017.10.27. at 15:54
    Permalink

    A hazai népszerűség csökkenésének az ilyen félkegyelmű blikk színvonal kamucikkek az okai. 🙁

    “Utolsó bástya” javaslom vessen a szerző egy pillantást a belga, holland és luxemburgi dízelarányokra. 🙂

Vélemény, hozzászólás?