Jönnek a zöldrendszámos DS-ek

Már rendelhetők, de csak az év végén érkeznek zöld DS-ek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

300 kilométer és 300 lóerő, egy tisztán elektromos és egy izmos hibrid városi terepjáróval száll ringbe a DS.

Az idén négy éve önálló márka két új modellváltozattal jelentkezik. A tisztán elektromos kisebbik SUV DS3 Crossback E-Tense néven 136 lóerővel és 260 Nm nyomatékkal érkezik, az akkumulátorok kapacitása pedig 50 kWh. Gyorstöltéssel 30 perc alatt 80%-ig tölthetőek vissza az akkumuláorok, a gyártó által kínált fali töltőnek pedig 5 órára van szükség a teljes feltöltéshez. A WLTP ciklus szerinti a DS3 Crossback E-Tense egy töltéssel 320 kilométert tud megtenni. Üzemmódból 3 félét lehet beállítani: az ECO a spórolásra megy rá, a SPORT pedig maximális nyomatékot biztosít, a kettő között pedig a NORMAL használható. A gyorsulási adatot egyelőre csak 50 km/h-ig adja meg a gyártó, ehhez 3,3 másodpercre van szüksége a DS3 Crossback elektromos változatának. Meglepő módon az egyes hagyományos motorral szerelt változatokhoz képest a villanymotoros akár 50 kilogrammal is könnyebb lehet.
Hirdetés
Az elektromos változat külseje apróságokban tér el a hagyományos hajtásútól: a fényes króm helyett selyemfényű elemeket kapott, a hátsó lökhárító pedig a kipufogó hiánya miatt módosult. Franciaországban az emissziómentes változat 39 100 euróba kerül, az 1.2-es (100 LE) benzines 23 500 euróért vihető haza. A másfél kategóriával nagyobb DS 7 Crossback E-Tense 4x4 egy benzin-elektromos hibrid. Két villanymotorral szerelik a legnagyobb DS-t, az egyik a váltóba, a másik a hátsó tengelyre kerül, ennek köszönhetően valósul meg a virtuális négykerék-meghajtás. A prémium SUV orrába egy 1,6-os benzines került 200 lóerővel, a rendszer összteljesítménye pedig 300 lóerő. Maximális elektromos hatótávnak 50 kilométer ad meg a DS és akár 135 km/h-val is suhanhat pusztán villannyal. Az ígéretek szerint megelégszik 2,2 liter benzinnel száz kilométeren. A DS3 Crossback E-Tense állítható energiavisszanyerő rendszere itt is megjelenik, illetve E-SAVE funkcióval menet közben is feltölthetőek az akkumulátorok, külső töltés esetén pedig kevesebb mint 2 óra is elegendő a maximális szint eléréséhez. A hibrid DS 7 Crossback E-Tense 4x4 indulóára 54 300 euró, az 1,2-es (130 LE) benzines motorral szerelt DS 7 Crossback nálunk 8,99 millió forinttól vihető haza.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?