Szívó V8-as helyett biturbó V8-ast kaphat az új Lexus GS F

Marad a hengerszám, de két turbó is beköltözhet a Lexus GS F orrába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A japán Best Car magazin értesülései szerint a jelenlegi Lexus GS F ötliteres V8-as motorját az új változatban egy teljesen új fejlesztésű, szintén V8-as váltja - két turbóval.


A japán lapértesülések szerint a Lexus GS F következő generációjába egy új, a jelenlegi 5,0 literesnél kisebb, csupán 4,0 literes, de ikerturbós V8-as kerül. Pontosan az, amely a közeljövőben a Lexus LC F változatában fog bemutatkozni. A 90 fokos hengerszögű V-motort két darab kétliteres, soros négyhengeres 8AR-FTS motor összeillesztésével készítették, legnagyobb teljesítménye eléri a 600 lóerőt. Valószínű, hogy ezzel a motorral együtt az új GS F-be is bekerül majd az LC számára készült 10-fokozatú automata sebességváltó. Az aktuális Lexus GS F-t Jeremy Clarkson minden idők egyik legjobb Lexus modelljének nevezte. Clarkson a következőket mondta a GS F-ről: „Nehéz elhinni, hogy ez egy hatalmas és kényelmes ötszemélyes limuzin, használható csomagtartóval, mert a vezetése és a dinamikája olyan, mint egy komoly sportautóé; a Lexus GS F a vérbeli autóvezetőknek készült modell.”
Hirdetés
Erre licitál tehát rá az új GS F, amely mintegy 20 százalékos teljesítménynövelést ígér. A jelenlegi Lexus GS F modellt 5,0 literes, 477 lóerős, 530 Nm maximális forgatónyomatékú V8-as, nyolcfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható Sport Direct Shift automata sebességváltóval hajtja. A kocsi 0-100-as gyorsulása mindössze 4,5 másodpercet vesz igénybe. Maximális sebességét pedig 270 km/h-ban korlátozták elektronikusan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?