Pályára való MX-5 Goodwoodban
Mazda MX-5 GT Concept
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A brit hosszútávú túraautó bajnokságban vitézkedő MX-5 GT4 alapján alakította ki az MX-5 GT Conceptet a Mazda, Goodwoodban a közönség reakciói alapján eldől, lehet-e belőle sorozatgyártású modell.
A Mazda nem először tesz úgy, mint aki az alapverziónál erősebb MX-5 piacra dobásán töpreng: volt már szó turbós változatról, nemrég adták ki a kompresszorral 241 lóerőre izmosított MX-5 Yusho modellt, a hamarosan esedékes Goodwood Festival of Speeden pedig maga a gyár fogja bemutatni és a First Glance (első pillantás) kategóriában versenyeztetni a mellékelt képeken látható MX-5 GT Concept tanulmányt.
A gyári hatfokozatú manuális váltót nem módosították, de a különféle pályaviszonyoknak megfelelően állítható sportfutóművet szereltek az autó alá, az első légterelő elemet, a diffúzort és a hátsó szárnyat pedig karbonszálas kompozitra cserélték. Dögösebb hangot biztosít a hátul középen kivezetett sportkipufogó rendszer, a vezetőt pedig Recaro kagylóülések tartják helyén menet közben. Azok számára, akik tényleg versenypályán szeretnék legtöbbet használni a GT-t, a slick gumikat, és a fejtámlák mögötti, a karosszéria színére fényezett bukókereteket emeli ki a csomagból a Mazda.
Az MX-5 GT Concept mellett látható lesz Goodwoodban a következő 6-ost előrevetítő Takeri, a CX-5 crossover, valamint az ötletadó Jota Sport féle GT4, mely három másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, végsebessége pedig túlszárnyalja a 250 km/h-t.