Itt a legkeményebb Renault Clio, az R.S. 16

Még az egykori Clio V6-nál is erősebb a most debütáló Clio R.S 16

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A most hétvégi Monacói Nagydíj előtt, Monaco legendás F1 pályáján debütál a 275 lóerős Renault Clio R.S.16. Magnussen fogja körbevinni.


Közép-farmotor, 3,0 liter, V6, hátsókerékhajtás - ez volt a 2001-2005 között igencsak limitált példányszámban gyártott Clio V6. Egyebek mellett mesés hanggal és 2003-ig 230, 2003-2005 között 250 lóerővel. Most pedig még erre is rálicitál a Renault!

A Monacói Nagydíj előtt, a városi F1 pályán debütál a Mégane Trophy 275-ből származó 275 lóerős, 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt Clio R.S. 16.

Le kell szögezni: ez csak egy tanulmányautó, amit Kevin Magnussen fog körbevinni a versenypályán, majd utána június 23-26. között a Goodwood Festival of Speed vendége lesz.
Hirdetés

A Clio R.S. 201 lóerőse helyett 275 lóerős motorhoz 6 centivel növelt nyomtávot, vállasabb sárvédőket és természetesen teljesen új Akrapovič dupla kidörgős kipufogórendszert is kapott az R.S. 16 F1 autó színeibe öltöztetett, modellnevével is arra utaló Clio. A kerekek 19 colosak, a fényszórók a Renault mai trendje szerint LED technológiásak, a váltó 6 fokozatú kézi - szemben az alap Clio R.S. EDC egységével. Itt persze (több mint másfélszer!) nagyobb a nyomaték is, 367 Nm 3000-5000 1/perc között. Menetdinamikai adatokat nem közölt a Renault, de az alapgép értékeiből kiindulva biztosak lehetünk a 250 km/óra feletti végsebességben és a 6 másodperc körüli 100 km/órára gyorsításban. Ezekhez természetesen fokozott leszorítóerő is dukál, ígér is abból bőséggel az R.S. 16. Módosított, hátul természetesen diffúzoros a lökhárító, meg persze a növelt méretű a hátsó szárny is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:51
    Permalink

    Ez a 2 literes F motor baromi jól eltalált motor. Én is sajnálnám ha nem saját motor kerülne a következő Megane generációba. Az új Alpine kapcsán is emlegették az AMG motorokat. Sajnálnám ha így lenne. Már az A310-es is furcsa volt annó a 70-es években nekem ezzel a közös PRV motorral, abból is inkább a 4 hengeres kellene.

  • 2017.10.28. at 04:51
    Permalink

    Gondoltam hogy nem az 1618-ast tekerik fel mert szerintem annak ez a nyomaték sok lenne.
    Ez ebben a kategóriában még jó de a Megane-nak többet kell mutatnia.
    Nekem nem tetszene abba sem egy Merci AMG 2 literes 381 vagy megtöbb Le-s német motor.
    Inkább ha nincs elég erős 2 literes motor kifejlesztve Nissan/Renault körökben én az új résztulajdonból-tól venném át a technikát azaz Mitsu Lancer evo amit még felpiszkálnék kicsit.

Vélemény, hozzászólás?