Az már réges-rég nem titok, hogy az EQXX hihetetlennek tűnő hatótávra képes, ám most még a tőle elvártat is felülmúlta
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Mercedes Vision EQXX áprilisban hatótáv-rekordot döntött.
Ide kattintva olvashattok arról, ahogy a németek csúcstechnológiája, a minimális légellenállásra kihegyezett négyajtós tanulmányautó egy töltéssel 1008 kilométert tett meg a németországi Sindelfingenből a franciaországi Cassis-ig, mindösszesen 8,7 kWh/100 kilométeres energiafogyasztással.
Erre most még egy lapáttal rádobtak: a németországi Stuttgartból az angliai Silverstone-ba vezették el töltés nélkül 1202 kilométert, 8,3 kWh/100km fogyasztással.
A stuttgarti töltéstől a silverstone-i megérkezésig nem kellett újra kinyitni ezt a fedelet
Mindez nem csak médiafogás, az autó különleges hatótávnövelÅ‘ technológiáit az elektromos személyautóik fejlesztése céljából is tesztelik valós, közúti használatban az EQXX segÃtségével. Ráadásul most nem áprilisi, villanyautók számára ideális idÅ‘járásban zajlott a teszt, Ãgy egy újabb fontos pontot is sikerült megvizsgálni, ami nem más, mint az akkucsomag és a hajtás hűtÅ‘rendszere.
Az autópályát sem kerülték el vele, ráadásul nem is csak kamionok mögött araszolva hajtottak fel rá
Helyenként még 140 km/órás sebességgel is közlekedtek a villanyautóval a teszt során
A 30 fokos melegben és az alkalmankénti sűrű forgalomban, dugókban az EQXX hajtáslánca - hatékonyságából következÅ‘en - minimális felesleges hÅ‘t generál, amelyet javarészt el lehet vezetni az autó alján és elején kialakÃtott, az akkucsomaghoz vezetÅ‘ szellÅ‘zÅ‘nyÃlásokon beérkezÅ‘ kinti levegÅ‘vel. Mivel Ãgy a hűtés kevesebb energiát fogyaszt, a hatótáv egy átlagos hűtésű villanyautóhoz képest akár további 2 százalékkal nÅ‘het. Ebben az idÅ‘járásban viszont nem csak az akkucsomagot, a kabint is hűteni kellett: bizony, ezt a remek eredményt klÃmázva sikerült elérniük a Mercedes embereinek. A 14,5 órából több mint 8 órán át üzemelÅ‘ légkondi szerencsére hozta a várt hatékonyságot, és alig emelt az autó fogyasztásán.
A túra végéhez közeledve a fejlesztésében résztvevő angliai mérnökök egy csoportját is meglátogatta
A célba érés előtt alig 13 kilométerrel a
"második otthonába" is hazalátogatott az EQXX, Brackley-ben található ugyanis a tervezésbÅ‘l jelentÅ‘s részt kivevÅ‘, a Forma 1 Mercedes-AMG PETRONAS istállójának, illetve a Mercedes-AMG HPP és Mercedes-Benz Grand Prix csapatainak otthona. A versenyzésre szakosodott mérnökök nagy mértékben hozzájárultak az autó részleteinek kijavÃtásához, lényegében folyamatosan segÃtették a stuttgartiak munkáját az EQXX tervezésekor.
Végül 14,5 óra alatt ért célba, ami óránként átlagosan 83 kilométert jelent, ez egyáltalán nem rossz tempó a dugókat és a városi szakaszokat is beleszámolva
Az utolsó néhány kilométerre Ãgy sofÅ‘rt is cseréltek, Adam Allsopp, a Mercedes-AMG HPP technológiai fejlesztésekért felelÅ‘s igazgatója ült a volánhoz, Å‘ hajtott át a silverstone-i célvonalon. Az 1755 kilós saját tömegű, 100 kWh kapacitású akkucsomaggal szerelt villanyautó Ãgy 14 óra és 30 perc alatt teljesÃtette az 1202 kilométeres távot, az út során legmagasabb elért sebessége 140 km/h volt, mÃg az átlagsebesség 83 km/órára jött ki.
Most nem maradtak tartalékok az akkucsomagban, egy hajszálon múlt csak, de meglett a siker