Maradt még pénz, marad hát a villanyautók ártámogatása

Meghosszabbítják az elektromos autók vásárlásának támogatását

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több mint 3000 villanyautó 1,5 millió forintos vásárlási támogatására van keret. Eddig 228 pályázat érkezett be, év végéig lehet még pályázni.


Tavaly ősszel jelent meg a villanyautók 1,5 millió forintos ártámogatása, ám az arra szánt tavalyi kétmilliárd forintos keretet nem sikerült lehívni, meg persze az idei 3 milliárdot sem. Így aztán a korábban május 1-ig kiírt támogatási időszakot meghosszabbítják.
Mint az az NGM Jedlik Ányos tervről adott tájékoztatójából kiderült: a tavaly októberben kiírt pályázat által eddig 228 autóra igényeltek támogatást, 167 kiadott támogatói okirat született, és 212 esetben már megítélték a támogatást. Keret még bőséggel van, hiszen a 2+3 milliárd forintos keretösszeg több mint 3000 villanyautó támogatását teszi lehetővé.
A kormány 2015 júliusában fogadta el az elektromobilitás elterjesztését szolgáló Jedlik Ányos tervet. Jelentős lépés volt a 2015. augusztus 1-jén hatályba lépett a zöld rendszám bevezetéséről szóló rendelkezés, továbbá az a szabályzás, hogy az elektromos autók után nem kell regisztrációs adót, cégautóadót és gépjárműadót fizetni, valamint esetükben nincs forgalomba helyezési illeték.
Az önkormányzatoknak 2016 szeptemberében pályázatot írtak ki elektromos töltőállomások telepítésére, 75 pályázat érkezett be 409 töltőpontra, a támogatást minden jelentkező megkapta. A BKV már 20 darab tisztán elektromos meghajtású és nem mellesleg hazai gyártású és fejlesztésű Evopro Modulo autóbuszt vásárolt, illetve van egy kommunális hulladékszállítási projekt, ahol a szállítást elektromos meghajtású járművekkel végzik majd, és ha sikeres, tovább tudják bővíteni a programot - mondta el Nikoletti Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára az Országgyűlés gazdasági bizottsága közlekedési albizottságának ülésén kedden Budapesten.
Hirdetés
A helyettes államtitkár kitért arra, hogy a visegrádi négyeket összehasonlítva Magyarország az élen áll, az országban 836 tisztán elektromos személygépkocsi van regisztrálva, és a tavaly kiírt pályázat ezt a számot még körülbelül 300-zal növeli. Csehországban 790, Lengyelországban 370, Szlovákiában pedig 340 tisztán elektromos meghajtású jármű van üzemben. A regisztrált elektromos töltőállomások száma viszont 205 Magyarországon, míg Lengyelországban 325, Csehországban 450, Szlovákiában pedig 440. Hozzátette ugyanakkor, hogy a folyamatban lévő, illetve a tervezett intézkedések segítik majd a belföldi töltőállomások elterjedését. A helyettes államtitkár elmondta: készül a kormányrendelet az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának bevezetéséről (erről a múlt héten írtunk), és a nemzetgazdasági tárca még az év vége előtt beterjeszti az elektromobilitási törvényt, amely az elektromobilitással összefüggő minden témakört összefog majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:41
    Permalink

    Kórházakat, iskolákat,…nem támogatnak de a gazdag embereknek szórják a pénzt.
    Akinek van 15-20 milkója akkor legyen még 1,5 is hogy megvegye luxusatóját !!

Vélemény, hozzászólás?