Robusztusabb külsővel hódíthat az új RAV4

Megmutatták a Toyota RAV4 legújabb generációját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bemutatták a SUV kategória megteremtőjének legújabb generációját. Élőben legelőször majd a pénteken kezdődő New York-i Autószalonon találkozhat vele a közönség.


Már 24 év telt el azóta, hogy megjelent az első Toyota RAV4 az utakon. Azóta jelentős formai változásokon ment át az autó, az aktuális generációt például egészen agresszív megjelenésűre rajzolták. Persze erre már számíthattunk, ugyanis az FT-AC tanulmányautó szinte egy az egyben megmutatta, hogy milyen lesz a Toyota új szabadidő-autója.
Hirdetés

Az ötödik generációs RAV4 már a TNGA (Toyota New Global Architecture) K platformjára épül, amelyre a Camry és az Avalon is. Ez nagyobb utasteret ígér, hiszen korábban a C platformra építették, amelyre a Priust és a kisebb C-HR szabadidő-autót is. A RAV4 tengelytávolsága közel 2,7 méter, ami kicsivel több mint három centis növekedést jelent az elődhöz képest. A karosszéria 4,6 méteres hosszúsága viszont 5 milliméterrel rövidebb, ugyanakkor 10 milliméterrel szélesebb is (1855 mm).

A robusztus dizájn az utastérben is folytatódik. A nagyméretű érintőképernyős kijelző nem simul bele a középkonzolba, hanem egy felhőkarcoló módjára kimagaslik belőle. Alapáron hétcolos a kijelző, de rendelhető 8 colos változat is. Az új Entune 3.0 multimédiás rendszer érdekes módon kompatibilis az Apple CarPlay alkalmazással, viszont nem tudja kezelni az Android Auto applikációt. Ugyanakkor egy új JBL audiorendszert is felmutathat a friss RAV4.

Motorfronton érkezik egy új, soros négyhengeres, 2,5 literes hibrid, valamint választható egy kétliteres benzinmotor az autóhoz, viszont dízel nem. A kétliteres változatban mechanikus összkerékhajtás kap helyet, míg a hibriben egy második villanymotor hajtja a hátsó kerekeket. Az új platform további pozitív hozadéka az alacsonyabb tömegközéppont, valamint az optimálisabb tömegelosztás, és az ezzel járó stabilitás, illetve pontosabb visszajelzések a vezető felé, aki így sportosabbnak érezheti az autót.

A márkakereskedésekben valószínűleg 2018 végén vagy 2019 elején találkozhatnak az autóval az érdeklődők. Az árakról pedig az év későbbi szakaszában érkeznek információk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.03.28. at 21:17
    Permalink

    A “The best small SUV” után miért van kérdőjel? Nem is értem… 🙂

    Nagyon meglepett, hogy ekkorát változott – de többek között ezért is szeretem a japán kocsikat. Jó kis egzotikus, masszív, maszkulin forma. Lehet érezni rajta, hogy hová húz a Toyota: az orrkiképzése nagyon hajaz az amerikai piacon kínált pick-upjaikéra, a Tacomáéra és a Tundráéra. Emellett pedig elég sok “lexus-os” formajegyet mutat… Sok sikert neki a piacon 🙂

  • 2018.06.07. at 10:45
    Permalink

    Nem tudom, miért kellett a Mitshubishi orrot beleépíteni az összképbe, szerintem az előző szebb volt. Az oldala nyilván egyedi, de szerintem túlzás.

Vélemény, hozzászólás?