Az Ibiza küllemén nincsenek komoly változások, ezzel szemben a jóval népszerűbb városi crossover változat - az Arona - sokkal több vizuális újdonságot kapott
Hat választható hajtáslánc ilyen kis autóknak, mint az Ibiza és az Arona, igen nagy szám, mégis ennyi van hozzájuk, ezek 80 és 150 lóerÅ‘ közt helyezkednek el teljesÃtmény terén. A kÃnálat legalja háromhengeres és szÃvó, a csúcson pedig az 1,5 literes TSI várja a sportosabb vásárlókat. Alapfelszereltséggé válik a részben LED fényszóró, de opcióként az összes fény LED-es. ElÅ‘re megérkezett a kéttónusú SEAT logó, hátra pedig a kézÃrásszerű Ibiza és Arona felirat is, ezen felül már tényleg csak az apróságok maradnak, legalábbis az Ibiza esetében.
Ez a forma nekem még mindig bejön, nem is vagyok benne biztos, hogy igényelte volna a komolyabb átrajzolást
Az Arona legnagyobb lépése mindezen felül az Xcellence felszereltség megjelenése, amellyel teljesen új, nagyobb és terepre valóbb SUV-okhoz hasonló lökhárÃtódizájnt is kapott, a két opcionális kerek kiegészÃtÅ‘lámpa pedig valami egészen újat hoz a modell arcára. EttÅ‘l még sajnos ez továbbra is csak egy elsÅ‘kerékhajtásos, megemelt Ibiza marad, ami szomorú, jó buli lehetne, ha mind a négy keréken tekerhetne.
Az Arona viszont egyértelműen vagányabb lett az új lökhárÃtóknak és az opcionális kétszÃnű festésnek köszönhetÅ‘en
Az Ibiza újÃtásain túlmutat továbbá a lehetÅ‘ség a tetÅ‘ szÃnének megváltoztatására, ami igen jól áll a kis crossovernek, ráadásul még messzebb viszi a modellt az alacsonyabban ülÅ‘ rokona látványvilágától. Hátul az új betűtÃpuson kÃvül más diffúzorral és átdolgozott hátsó tetÅ‘szpojlerrel is találkozhatunk.
A belterek nagyon hasonlóak maradnak, továbbra sem szeretné eltitkolni a gyártó a közös alapokat
Szokatlan egy frissÃtésnél, hogy megváltozzon a beltér anyaghasználata, ám az új Ibiza és Arona ezen a téren is elÅ‘relépnek, puha, barátságosabb tapintású műszerfalat is kapnak. Ezen felül nagyobb és jobb lett az infotainment rendszer is - alapáron 8,25", felárért pedig 9,2" méretű a képernyÅ‘ - a beltér hangulatáról pedig a legmodernebb kormánykerekek és az állÃtható szÃnű LED világÃtás is gondoskodik innentÅ‘l.
Hát igen… Nem ártana egy “kicsivel” több spanyol virtus, spanyol “lélek” – ha már onnan származik a márka. Az a baj velük már hosszú ideje, hogy a design ezt a mediterrán vonalat egyáltalán nem közvetÃti. Az olaszoknál legalább a mai napig ott van…