Melyik lesz idén a világ legjobb autója?

Megvannak a Világ Év Autója díj 2013-as elődöntősei

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyilvánosságra hozták, mely 10 modell van még versenyben a 2013-as Világ Év Autója címért. A végeredményt március végén, New Yorkban hirdetik ki.


Kiderült, mely újdonságok a 2013-as Világ Év Autója cím várományosai. Ahogy az Európai Év Autója választásét, ennek a szavazásnak a végeredményét is kora tavasszal jelentik be, csak nem Genfben és a hónap elején, hanem New Yorkban és március legvégén úgy, hogy a Genfi Autószalonon hármasra szűkül a most tízes lista.
Hirdetés
A World Car of the Year (WCOTY) idei elődöntőseinek mezőnye persze erősen hasonlít az európai COTY-féle nyolcakéra, a közös halmaz a Mercedes-Benz A-osztály, a Peugeot 208, a Subaru BRZ/Toyota GT86, a Volkswagen Golf VII és a Volvo V40. Gyanús, hogy közülük valamelyiké lesz a dicsőség. És ismét állapítsuk meg: sehol egy hibrid, sehol egy elektromos autó az elmúlt évek zöldhulláma után...
Világ Év Autója 2013 - az elődöntősök
Audi A3 Range Rover
Mazda6 Mazda CX-5
Mercedes-Benz A-osztály Peugeot 208
Porsche Boxster/Cayman Subaru BRZ/Toyota GT86
Volkswagen Golf Volvo V40



A 66 fős zsűri szokás szerint az év sportkocsiját, az év zöld autóját és a legdizájnosabbat is megválasztja. Ezekre a következők a jelöltek:
Világ Év Sportautója 2013 - a jelöltek
Aston Martin Vanquish Audi RS5
BMW M6 Coupe/Convertible BMW M135i
BMW M135i Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster Porsche Boxster/Cayman
Renault Clio RS Subaru BRZ/Toyota GT86

Amint látható, a sportosakból a Porsche Boxster/Cayman és a Subaru BRZ/Toyota GT86 duó az, amit a grémium abszolút értékelésben is a jelöltek közé szavazott. Végül a környezetbarát ötökből az egyik levonható következtetés, hogy annyira egyik sem találtatott korszakosnak, hogy a Világ Év Autója címre is pályázzon... Dizájndíjban még hat modell gyártója reménykedhet.

Világ Év Zöld Autója és World Car Design 2013 - a jelöltek
Világ Év Zöld Autója World Car Design 2013
Renault Zoe Aston Martin Vanquish
smart Electric Drive Jaguar F-Type
Tesla Model S Mazda6
Volkswagen Jetta Hybrid Range Rover
Volvo V60 Plug-in Hybrid Diesel Renault Clio
Volkswagen Golf

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    Látom bukottkám hogy már megint hangolsz a szokásos feszültségoldó programodra “padlón fetrengve röhögöm szét a seggemet” tőled. LOL 🙂

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    A szürke import az, amikor az adott dolog országba behozatala csak félig legális, csak az ország importtörvényei alapján. Vagyis az országban az adott dolog nem illegális, illetve ki van fizetve minden fizetendő dolog, azonban a gyártó/tulajdonos cég teljesen ki van hagyva az importból, hivatalosan a cég nem forgalmazza az adott terméket (pontosabban azt a terméket amit szürke importban hoztak be). Vagyis pl ha a gyártó hivatalosan nem forgalmazza az adott dolgot, pl nincs rá garancia az adott országban, csak ott ahonnan behozták.

    Jó példa erre az iPhone értékesítése megjelenéskor, amikor még a T-Mobile nem forgalmazta nálunk. Valaki megvette külföldön, ahol lehetett kapni legálisan, és behozta Magyarországra eladni. Vámot, áfát etc kifizették, így a törvények szerint legális volt, azonban az Apple erről mit sem tudott, kihagyták a dologból, nem is forgalmazták az országban a telefont hivatalosan. Így aztán legálisan vásárolhattad meg, de mivel nálunk nem árulták, így ha elromlott, akkor vagy kidobtad, vagy elmentél az ‘anyaországba’ megjavíttatni.

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    Azért irtam hogy nem tudom milyen felszereltséggel mert nem olvastam el másodjára hogy neked le tudjam irni pontosan. De ilyen faszságon nem vitatkozom.

    Igen sok mindent nem tudok. Ez tény, igazad van. És veled ellentétben én nem is hiszem azt hogy mindent tudok.

    Nem szántottam fel semmit katalógushuszár barátom.

    Egy szóval sem állítom hogy ez nem egy nagyon gyors autó. Az, sőtt rendkivül szép is.

    Viszont a hatótávja 480km ami nem is lenne rossz, csak hát 5óra töltéssel hagyományos konnektorból kissé lassú.
    Nyilván gyorstöltővel ez gyorsabb, de ha éppen nincs ott ahol kéne.
    Tehát pl ezzel elmenni nyaralni nem lehet, vagy legalábbis nem célszerű.

    Nem lopom a gázolajat csak nagyker áron veszem kamionos cégtől. De egyetemista vagyok. Neked sok pénzed volt egyetemista korodban? már ha voltál egyetemista. Amikor végzek mérnökként van esélyem hogy elég jól keressek ehhez.

    De köszönöm hogy újfennt megcáfoltad a nagy büdös semmit, illetve lehülyéztél, holott nincs igazad és a többi és a többi. Bukta. Karó. Csüccs!

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    [i]“A Tesla Model S “kapható” Magyarországon, itt a link hozzá”[/i]

    Köszönjük a linkeket de ezeket már rég ismerjük, másrészről nem ez volt a kérdés. Ilyen alapon minden autó minden országban kapható, ha valaki szürke importból behozza azt máshonnan. Csak éppen aztán esetleg se szervíz se egyéb támogatás nincs hozzá, ami addig nem is gond amíg valami nem csesződik el vagy nem kell időszakos felülvizsgálatra vinni. A Tesla hivatalosan nem forgalmaz semmit Magyarországon, a legközelebbi hely ahol igen az Ausztria.

    [i]“Zöld autók közül valóban a Tesla, mert attól “zöldebb” jármű maximum egy bicikli lehet, más nem nagyon.”[/i]

    Hát nem, a listában szereplő Zoe zöldebb nála, ha csak a zöldséget vesszük figyelembe.

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    [i]“Egy végletekig unalmas autó, mint a Golf, érthetetlen számomra hogy tarthatják esélyesnek egy év autó választáson!”[/i]

    Nem kell ezen csodálkozni, az év autója választás is egyre inkább elkurvul és egyre kevésbbé szól a valódi innovációk díjazásáról. Itt is ugyanaz megy mint nagyon sok más helyen, a nagy multicégek akarata van keresztülverve és ez már megmutatkozik a jelöltállításnál is. Egy jóideje már egyre többen csak röhögnek ezen a cirkuszon.

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    [i]“Nem tudom milyen felszereltséggel ennyi az ára”[/i]

    Jaa, hogy Te nem tudod milyen felszereltséggel ennyi az ára? Mondhatok valamit? Nem ez az egyetlen amit nem tudsz, sőt ez is csatlakozik ahhoz a halmazhoz amiben gyakorlatilag minden benne van és Te nem tudod. 🙂

    [i]“Mert a jó árérték aránytól még az usa alapári is rohadt messze van.”[/i]

    Aha, mert a kategóriájában teljesítményben és szolgáltatásokban is szarrá veri az ellenfeleit (lsd. pl. az 1-2 hónappal korábbi M5-öt szétszopató video-t vagy a néhány nappal ezelőtti Dodge Viper SRT10 szénné alázását [url]http://www.autoblog.com/2013/01/28/tesla-model-s-sets-quarter-mile-record-for-quickest-production-e/ [/url] ), és mindezt úgy, hogy még olcsóbb is a konkurenseinek hasonló felszereltségű változatainál! Fel nem foghatom, hogy miért jó az neked, hogy állandóan hülyét csinálsz magadból azzal, hogy olyanba dumálsz bele, amihez fingod sincs.
    Természetesen, leülhetsz, egyes. 🙂

    [i]“Nem az oldal cime nem az amit irtál de nem is akarnám hogy tudd ugyanis van forum is és nem akarnám, tönkretenni azzal hogy megmutatom neked.”[/i]

    ROFLMAO! 🙂 Nagyon felszántottad a pofiddal az aszfaltot ugye? 🙂

    [i]“Enegm azért hagy hidegen az usa ár mert nekem itt kellene megvennem nem ott. “[/i]

    Te? Soha nem vennél és nem is tudnál megvenni ilyet, hiszen még a gázolajat is lopod b+! 🙂

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    Öh srácok, bocs, hogy beleszólok, de olyanok vagytok, mint két gyerek az oviban. A Tesla Model S “kapható” Magyarországon, itt a link hozzá:
    1; http://www.hasznaltauto.hu/auto/tesla/model_s/tesla_model_s_performance_85kw-6224002
    2; http://www.hasznaltauto.hu/auto/tesla/model_s/tesla_model_s_85kw_navi.legrugo.bor.pan.teto-6531606
    cirka 31 milláért lehet rendelni Amerikából csak min 2-4-6 hónapot várni kell rá, igénytől, felszereltségtől és szállítási viszonyoktól függően.

    Viszont egyet értek Irobbal, hogy a fosvágen és az audi mit keres az elődöntőben, de még a pözsó is???? Ilyen egyszerű és unalmas minimál stílusban épített valamik helyett lehetett volna más autókat is be szavazni. Pl. Chevrolet ami sokkal használhatóbb szebb modelleket gyárt (Sonic), mint a fauvé és szárnyai alá tartozók. Igaz nem vagyok oda a keleti dolgokért, de azért szerintem a Subaru BRZ/GT86 az ami esélyes, mert valóban jól összerakott kis autó lett, vagy aki nagyobbat akar az Range Rover. Sportautók közül ott is a BRZ/GT86 illetve, Aston és Mercik, a BMW-k driftelni jók de ott ki is fújt a technika (mondom úgy, hogy szeretem a bömbiket). Zöld autók közül valóban a Tesla, mert attól “zöldebb” jármű maximum egy bicikli lehet, más nem nagyon. Dizájnban nekem a Range Rover ami bejön, mert az bumfordibb, kb. ennyi a véleményem a témáról, de kinek mi jön be, illetve az ottani zsűri mit választ. Szerintem ha valaki autót akar majd venni nem ez alapján fog választani.

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    Ezt a design részt én egy az egyben nem értem, az Aston Martin óvatosan is más kategória mint a többi. Jaguar még talán belefér, de hogy lehet design-ban összemérni egy családi sedant meg egy luxus sport gépet… a golf meg tényleg vicc, 4-es óta ugyanolyan mindegyik és már az is egyszerű volt…
    s3000 szokásos szájömlésére most nem térnék ki, fárasztó:D

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    Egy végletekig unalmas autó, mint a Golf, érthetetlen számomra hogy tarthatják esélyesnek egy év autó választáson!
    A külseje semmilyen, a belseje unalmas megszokott sablon, karácsonyfa dísz érzést keltő!

    Ha ettől jobban érzik majd magukat a Németek hát legyen, még szerencse hogy nem ilyen sablon szarokat gyárt mindenki!

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    Nem tudom milyen felszereltséggel ennyi az ára, De felesleges is rajta vitatkozni. Mert a jó árérték aránytól még az usa alapári is rohadt messze van. Nem az oldal cime nem az amit irtál de nem is akarnám hogy tudd ugyanis van forum is és nem akarnám, tönkretenni azzal hogy megmutatom neked. Bocs. Ja még mielőtt válaszolnál, kurvára nemérdekel hogy hiszel e nekem.

    Enegm azért hagy hidegen az usa ár mert nekem itt kellene megvennem nem ott. Egy szóval nem mondtam hogy a zsűrit hidegen hagyja.

    Nem, nem irtam hülyeséget, de te már megint.

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    [i]“A Tesla Modell S előrendelhető európán és magyarországon is. 109000euro árért.”[/i]

    Tényleg? Aztaaaa! Felszereltségtől, akkumulátorkapacitástól függetlenül 109eEuró? Hol rendelhető ez így elő, a http://www.envagyokazidiotakutty89.hu-n? LOL! 🙂 Tudod mit, akkor rendelj nekem előre belőle kettőt! Csomagolva kérem! LOL! 🙂

    [i]“Az Us meg még mindig hidegen hagy.”[/i]

    És az meg ki a fenét érdekel, hogy téged mi hagy hidegen vagy mi nem? A világ egyik legnagyobb autópiaca hidegen hagyja a világ autója választás zsűrijét? 😉 Leülhetsz kisfiam, elégtelen!

    [i]“A lényeg a lényeg h nem irtam hülyeséget.”[/i]

    A lényeg az, hogy ismét egetverően nagy baromságot írtál, pontosan ugyanúgy mint ahogyan minden egyes hozzászólásoddal tetted eddig ezen az oldalon.
    Ja, és leülhetsz elégtelen. 🙂

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    A Tesla Modell S előrendelhető európán és magyarországon is. 109000euro árért. Az Us meg még mindig hidegen hagy. Én nem megyek vele semmire h ott emnnyibe kerül.

    A lényeg a lényeg h nem irtam hülyeséget. Viszont te megint hülyét csináltál magadból. És megint az egész fórumközösség rajtad röhög.

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    Nem a vicc kategóriája az, hogy Te itt egyáltalán még meg mersz szólalni azok aután amekkora hülyét csináltál magadból a regisztrációd óta! 🙂

    [i]“Az év a utója válogatáson nem csak a technológiát ergonómiát stb pontozzák, hanem elég nagy súlyozással beleszámít az ár/érték arány is a végeredménybe.”[/i]

    Ár/érték arányban is leveri a kategóriatársait a Model S. Leülhesz kisfiam, elégtelen.

    [i]“Mivel a Tesla jelenleg kb 30millió forintba kerül”[/i]

    A Tesla Model S nem kapható még Magyarországon, sőt Európában sem. Az USA árat átszámolva pedig, 11 és 15,5 millió forintnak megfelelő dollárba kerül akkumulátorcsomagtól függően. Leülhesz kisfiam, elégtelen.

    Ez a hozzászólásod is tökéletesen egyenértékű volt az összes eddigiekkel amit valaha ezen az oldalon elkövettél, agyatlan, primitív, a tényekkel köszönőviszonyban sem álló szemét. Egyszóval olyan kutty89-es. LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    A vicc kategória az az hogy leinkompetensezel olyan embereket akik 20-30éve foglalkoznak a témával és szinte biztosan fényévekkel előzik meg a te tudásodat az autók terén.

    Az év a utója válogatáson nem csak a technológiát ergonómiát stb pontozzák, hanem elég nagy súlyozással beleszámít az ár/érték arány is a végeredménybe.

    Mivel a Tesla jelenleg kb 30millió forintba kerül, ami lássuk be durván sok érte tehát fele annyit sem ér az autó, igy globálisan esélye sincs és még a zöld kategóriában sem a legjobb. Bár lehet a hatótávja miatt a zöld kategóriát megkapja.

    Ez a hozzászólásod egyenértékű volt Horatius gondolkodásmentes baromságaival a villanyautók terén.
    Gratu

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    Tesla Model S, semmi kétség. Úgy nagyjából fényévekkel van a többiek előtt és nem csak a zöldnek nevezett kategóriájában, hanem globálisan is.
    Persze az, hogy a nagyrészt inkompetens zsűri kire fogja adni a legtöbb szavazatát az egy másik kérdés.
    Mondjuk a zöld kategóriában a fosvágen meg a rákkeltő volvo dizel PHEV szerepeltetése a vicc kategóriája. Ezek is jól mutatják hogy ez az egész legjobb autó választás is az.

  • 2017.10.30. at 07:46
    Permalink

    Nekem a CX5 a favorit. Hajrá skyactive.

    Azért érdekes, hogy a sportkocsik kategórián kivül egy darab toyota nincs a mezőnyben, még zöldéknél sem.

Vélemény, hozzászólás?