0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megoldódhat a villanyautók ultra gyors töltése

Mérföldkő az elektromos autózásban: 5 perc töltéssel közel 500 kilométeres hatótáv

·

Áttörés következhet be a villanyautózás világában. Úgy tűnik, hogy hamarosan 5 percnyi töltés után közel 500 km-t is megtehetünk majd. Az új technológiát nemrégiben mutatták be.

%KA%Néhány év múlva jelentősen lerövidülhet az akkumulátorok töltése. A StoreDot által megalkotott FlashBatteryt 5 perc alatt 480 km-re elegendő energiával tölthetjük fel%KA%

Néhány év múlva jelentősen lerövidülhet az akkumulátorok töltése. A StoreDot által megalkotott FlashBatteryt 5 perc alatt 480 km-re elegendő energiával tölthetjük fel

Az elektromos autózás jó dolog, viszont elterjedésének leginkább két dolog szab határt manapság. A hatótáv és az újratöltés ideje. Előbbit tekintve már egyre inkább érkeznek a közel 500 km hatótávú modellek, a gyorstöltés pedig a több órás folyamatot fél órára redukálhatja. Természetesen ez autó- és töltőtípus függő, idehaza pedig még nincs kiterjedt villámtöltő-hálózat. Most egy új technológia úgy tűnik, hogy megoldja a problémákat.

A StoreDot nemrégiben mutatta be újdonságát, amely ultragyors töltést tenne lehetővé egy új fejlesztésű akkumulátor-pakknak. A FlashBattery névre keresztelt akkumulátorok 40 modulból épülnek fel, amelyek nanotechnológiás és organikus anyagok felhasználásával készül. A lítium-ionos akkuknál alkalmazott grafitot kihagyták, mivel ez a töltési folyamatot lassítja. Mindezeknek köszönhetően lehetővé válik, hogy 5 perc alatt akár egy 480 km-es hatótávra elegendő akkumulátort feltöltsünk. A fejlesztő cég elmondása szerint akár már 2020-ban sorozatgyártásba kerülhetnek az új akkupakkok.

Ez is érdekes lehet:
 

Termékteszt: szilikonos vízlehúzók

Két szilikonos vízlehúzót is próbára tettünk. Üvegre mindenképpen ajánljuk, de a lemezeken is...

Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal...

Volkswagen Tiguan 2.0 CR TDI Bluemotion, 2014 - használtteszt

Újonnan már nálunk is a SUV szegmens vezeti az eladásokat. De vajon mit tud egy hároméves Volkswagen...

Kémfotón a magyar Q3 és szinte álca nélkül a Q8

Már a német autópályákat járja a Győrben gyártásba kerülő új generációs Audi Q3 és a paletta...

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább...

Lexus RC 300h F Sport teszt

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent...

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...

Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo

Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállítással spórol a faceliftes Golf gyengébbik...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (31 db)

s3000 írta: 3 hónapja
Mx-5 tulaj írta: 3 hónapja

2. Paks jelen kiépítésében évente max. 17.52 TWh-t tud termelni. Tekintve hogy alaperőmű, amúgy is állandóan 100 %-on megy.



Erről tudnak ott Pakson is vagy az MVM-nél? Szerintük 90-on megy csak... Bár lehet az MVM ír nyilván hülyeségeket a honlapján, meg a Paksi erőmű beszámolói hazudnak...



3. Ha minden benzines meg gázolajos jármű elektromos lenne, a hatásfok különbség miatt fele-negyedannyi energia elegendő lenne áramból mint szénhidrogénekből, úgyhogy ehhez még egy plusz Paks sem kellene nemhogy kettő.



Húha, vannak itt ám gondok rendesen. Az atom hatásfokához beleszámoltad a hasadóanyagok semlegesítéséhez szükséges energiát? Csak szólok, hogy azzal együtt még a benzinét sem éri el...


Előzmények megtekintése

"Erről tudnak ott Pakson is vagy az MVM-nél? Szerintük 90-on megy csak... Bár lehet az MVM ír nyilván hülyeségeket a honlapján, meg a Paksi erőmű beszámolói hazudnak..."

Azt a lehetőséget kifelejtetted, hogy Te hazudsz. :) Mondjuk az jól látható, hogy lövésed sincs a kérdésről és azt sem tudod mi az alaperőmű fogalma és mire való. Csak idióták hajtanának alaperőművet folyamatosan teljes terhelés alatt. Mondjuk ilyenek vannak az MVM-ben is, de szerencsére nem csak rajtuk múlik a dolog.
Természetesen megint elfelejtetted bármilyen hivatkozással alátámasztani az állításodat, de még pótolhatod.
Addig pedig lesd meg az országos atomenegriahivatal oldalát, ahol tájékozódhatsz Paks pillanatnyi üzemi állapotáról:

http://www.haea.gov.hu/web/v3/OAHportal.nsf/web?OpenAgent&article=paksnpp

amikor megnéztem (2017-05-29 17:56) ez volt helyzet:

1. blokk: 500 MW 100%
2. blokk: 506 MW 101,2%
3. blokk: 497 MW 99,4%
4. blokk: 488 MW 97,6%

Ez mindösszesen 99,55%-ot jelent.

"Húha, vannak itt ám gondok rendesen. Az atom hatásfokához beleszámoltad a hasadóanyagok semlegesítéséhez szükséges energiát? Csak szólok, hogy azzal együtt még a benzinét sem éri el..."

Akármeddig is élek, soha nem fogom megérteni, hogy mi a jó abban, hogy az ilyenek mint pl. te akik totálisan hülyék az adott témában és még az alapok alapjainak alapjaival sincsenek tisztában, ennek ellenére idejönnek, behányják az egetverő baromságaikat és mindenki számára minden kétséget kizáróan betonhülyét csinálnak magukból.
A hasadóanyagok semlegesítéséhez szükséges energia? LOL! :) Miről beszélsz te szerencsétlen? Az elfogyasztott benzin+gázolaj kémia energiáját és Paks megtermelt villamos energiáját hasonlítottam össze és a belsőégésű meg az elekromos jármű hatásfokáról beszéltem. Semmi köze az egészhez se a hasadó anyagoknak se a kőolaj finomításnak, a nettó energiákról volt szó! B+ nem csak azt nem érted amit a másik ír, hanem azt sem amit saját magad. LOL! :)
Ülj le kisfiam, elégtelen alá.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 3 hónapja
s3000 írta: 3 hónapja

"ha a mostani benzin/gázolaj fogyasztásunkat elektromos energiából szeretnénk fedezni, akkor a mostani mellé még két paks kéne, és mindhárom automerőműnek végig 100%-on kéne pörögnie"



Ez így ebben a formában hülyeség.



1. 2016-ban 1,3 milliárd liter benzin és 2 milliárd liter gázolaj fogyott Magyarországon. Ez együtt kb. 35 TWh energiát képvisel.

2. Paks jelen kiépítésében évente max. 17.52 TWh-t tud termelni. Tekintve hogy alaperőmű, amúgy is állandóan 100 %-on megy.

3. Ha minden benzines meg gázolajos jármű elektromos lenne, a hatásfok különbség miatt fele-negyedannyi energia elegendő lenne áramból mint szénhidrogénekből, úgyhogy ehhez még egy plusz Paks sem kellene nemhogy kettő.


Előzmények megtekintése

2. Paks jelen kiépítésében évente max. 17.52 TWh-t tud termelni. Tekintve hogy alaperőmű, amúgy is állandóan 100 %-on megy.

Erről tudnak ott Pakson is vagy az MVM-nél? Szerintük 90-on megy csak... Bár lehet az MVM ír nyilván hülyeségeket a honlapján, meg a Paksi erőmű beszámolói hazudnak...

3. Ha minden benzines meg gázolajos jármű elektromos lenne, a hatásfok különbség miatt fele-negyedannyi energia elegendő lenne áramból mint szénhidrogénekből, úgyhogy ehhez még egy plusz Paks sem kellene nemhogy kettő.

Húha, vannak itt ám gondok rendesen. Az atom hatásfokához beleszámoltad a hasadóanyagok semlegesítéséhez szükséges energiát? Csak szólok, hogy azzal együtt még a benzinét sem éri el...

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 3 hónapja
Bezzenev írta: 3 hónapja

Mert csak bohóckodni tud, f4szkivan vele :D és még itt is van egy Ohioi egyetem kimutatása (2 forrás megjelőléssel) https://u.osu.edu/2367group3/environmental-concerns/effects-of-mining-lithium/



és akkor a grafit bányászatról nem is beszéltünk, ami szintén kell az akksikhoz és szintén komolyabb szennyezéssel jár. emellett nem szabad elfelejteni azt sem, hogy NEM lehet újra felhasznosítani az akksikat autókba, csak másodrendű egységekbe. Szóval itt is rengeteg csúsztatás van, hogy jaj ! újra tudják hasznosítani a litiumot ja ! persze,persze csak nem tudják kivonni 100%-osan és nem felel meg a minőségi ellenörzéseken a kivont (már amennyit kitudnak) litium ! ennyit meg az újrahasznosításról.

ettől függetlenül sajnálatos ez, nem tud elszakadni az ember a fosszilistől, majd ha elfogy, akkor lesznek doller-csilliárdos fejlesztések alternatív hajtás terén.


Előzmények megtekintése

Akkor ez a 3. giga pofára esésed amit bemutattál a témában. Ebben sincs semmilyen "rengeteg mérgező anyag"-ról sem szó, de másról sem nagyon. Ezzel a "kimutatás"-al még a seggedet sem lehet kitörölni annyira nincs benne semmi konkrétum csak üres mellédumálás. Egy ilyen igénytelen trágyával amit 2 pofára esés után harmadjára ki tudtál szenvedni magadból még középiskolában is úgy rúgják ki az illetőt hogy a lába sem éri a földet (persze ezt te nem tudhatod, mivel soha nem tudtál bekerülni még ilyen helyre sem :)

Elhiszem, hogy nálatok a zárt osztályon a grafit is halálosan mérgező anyag a bányászata meg pláne. LOL! :)

"NEM lehet újra felhasznosítani az akksikat autókba, csak másodrendű egységekbe."

LOL! :) Tudtam én, hogy van benned még trágya. Ezzel az aranyköpéssel brutális előnnyel indulhatsz az idei kreténbajnokságon, méghozzá annyira, hogy tulajdonképpen nem is nagyon hagysz esélyt a többieknek a győzelemre. ROFLMAO! :)

Rajta bohóc, pörögj még! Hozom a pattogatott kukit. Tudsz te még lejjebb is menni ha összeszeded magad. ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 3 hónapja
lapar írta: 3 hónapja

Én meg arra lennék kíváncsi, hogy ha 5 perc alatt belenyomja az 500 km-re elegendő energiát, ahhoz milyen vastag kábel kell? Lehet, hogy a mostani kutak benzincsöveinél is vastagabb. És ha lesz ilyen, akkor a mostani korai elektromos autók nagyon gyorsan el fognak értéktelenedni.

És ha elég sok lesz a villanyautó, akkor jön majd a kormány a fogyasztási adóval, de ezt már kitárgyaltuk korábban.


Kellően vastag kábel kell hozzá.

Amikor még egy villanyautó se volt akkor is volt "fogyasztási adó" az áramon, ÁFÁ-nak hívják, úgyhogy a kormány semmi ilyennel sem fog tudni jönni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 3 hónapja
Erikaaa írta: 3 hónapja

Két kérdésem lenne. - az autó végsebessége? - milyen hatással van az aksi az emberi szervezetre ?


Előzmények megtekintése

1. Az autó végsebessége továbbra is véges marad.
2. Az akksik hatása az emberi szervezetre kifejezetten rossz ha megeszed azokat (de ez a veszély csak a Bezzenev szintű degeneráltakat, érinti értelmes ember ugyanis nem kezd neki akkumulátort fogyasztani). Minden más esetben semmilyen hatást sem gyakorolnak a szervezetre.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 3 hónapja
Béla tudod a Béla írta: 3 hónapja

Látom S3000 mattot kapott :D


Előzmények megtekintése

Mindennel sokszorosan bebukott holiday, hogyhogy felúsztál az emésztő aljáról egy talppuszira? Jól időzíts, nehogy megint telibe kapd a cuccot ahogy szoktad! LOL! ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 3 hónapja
Bezzenev írta: 3 hónapja

Istenem, ha nem lennél retardált nem röhögnék :D:D:D:D:D ...angolul nyilván nem tudsz, mert látom nem találtad meg a forrást, ami azért nem kamu még, ha a fordítás nem is 100%-os ;) de azért bedobok neked egy guardian posztot is (bár nyilván hülyének fölösleges az infó)

https://www.theguardian.com/vital-signs/2015/jun/10/tesla-batteries-environment-lithium-elon-musk-powerwall és erre még van US EPA resarch is, hogy mik az impactek. Mi lenne, ha végre sikerülne egy forrást összeszedned, hogy ultragigazöld a folyamat és semmit nem károsít te szerencsétlen hülye, ahelyett, hogy dől a szar a szádból? nah? menni fog nyomorék? :D:D:D:D


Előzmények megtekintése

Ritkán szoktam hibázni, de velem is előfordul. Most beismerem hibáztam, ezek után már világosan látszik, hogy teljesen kizárt, hogy elérd a korábban megelőgezett 40-es IQ-t, legfeljebb a felét tudod produkálni, de ez is csak egy nagyon jóindulatú felső becslés. ;)

Miután a szokásos gigantikus pofáraesésedet bemutattad a conclude.hu-s trágyával amit tövig benyeltél bár fogalmad sincs hogy mik is voltak oda leírva, megbízható idiótaként felbuzdulva a kivert fogsorodon most egy guardian-on cikkel sikerült tökön lőnöd magad. Szóval theguardian? LOL! A következő körben mivel fogsz ez alá lőni, a blikk.hu-val vagy a napiszar.hu-val amin eddigi nyomorult életedben szocializálódtál? ROLFLMAO! =) De még ebben a cikkben sincs egyetlen árva megveszekedett szó sem a "rengeteg mérgező anyag" című agyhalott rémálmodozásodról.
Jól látszik, hogy te a "hummer zőődebb mint a Prius" szintű faszlámák csapatát erősíted, azok képesek ilyen produkcuióra, hogy semmit nem képesek felfogni az egy dögledező agysejtjükkel, de ha mégis, akkor halál pontosan az ellenkezőjét értik bele mint amit az jelent. LOL! :)

Eddig - csak itt - kettőből 2x szántotta végig a pofid az aszfaltot és buktál bele a "rengeteg mérgező anyag" című baromságodba, de hogy érdekesebb legyen a dolog lekeverek még egy óriási sallert a tök fejedre hátha felpörögsz és szórakoztatsz még minket egy-két újabb mega-pofáraeséssel. LOL! :)
Leülhetsz, elégtelen alá.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 3 hónapja
Béla tudod a Béla írta: 3 hónapja

Látom S3000 mattot kapott :D


Előzmények megtekintése

Mert csak bohóckodni tud, f4szkivan vele :D és még itt is van egy Ohioi egyetem kimutatása (2 forrás megjelőléssel) https://u.osu.edu/2367group3/environmental-concerns/effects-of-mining-lithium/

és akkor a grafit bányászatról nem is beszéltünk, ami szintén kell az akksikhoz és szintén komolyabb szennyezéssel jár. emellett nem szabad elfelejteni azt sem, hogy NEM lehet újra felhasznosítani az akksikat autókba, csak másodrendű egységekbe. Szóval itt is rengeteg csúsztatás van, hogy jaj ! újra tudják hasznosítani a litiumot ja ! persze,persze csak nem tudják kivonni 100%-osan és nem felel meg a minőségi ellenörzéseken a kivont (már amennyit kitudnak) litium ! ennyit meg az újrahasznosításról.
ettől függetlenül sajnálatos ez, nem tud elszakadni az ember a fosszilistől, majd ha elfogy, akkor lesznek doller-csilliárdos fejlesztések alternatív hajtás terén.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lapar írta: 3 hónapja

Én meg arra lennék kíváncsi, hogy ha 5 perc alatt belenyomja az 500 km-re elegendő energiát, ahhoz milyen vastag kábel kell? Lehet, hogy a mostani kutak benzincsöveinél is vastagabb. És ha lesz ilyen, akkor a mostani korai elektromos autók nagyon gyorsan el fognak értéktelenedni.
És ha elég sok lesz a villanyautó, akkor jön majd a kormány a fogyasztási adóval, de ezt már kitárgyaltuk korábban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
bigyó írta: 3 hónapja
Erikaaa írta: 3 hónapja

Két kérdésem lenne. - az autó végsebessége? - milyen hatással van az aksi az emberi szervezetre ?


Előzmények megtekintése

A vég sebességet nem befolyásolja a töltés gyorsasága (az akku élettartamát már inkább).
Ha az aksit megeszi az ember, rendkívül káros hatással van a szervezetére, egyébként nincs különösebb hatással rá. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

2 napja – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

3 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

5 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA H Caravan 1.7 CDTI Cosmo FACELIFT.TEMPOMAT.V.HOROG!!

OPEL ASTRA H Caravan 1...

Ár: 1.390.000 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA COROLLA 1.4 Linea Terra

TOYOTA COROLLA 1.4 Lin...

Ár: 360.000 Ft

Évjárat: 1998 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLVO V90 2.0 D [D4] Momentum Geartronic ÁFÁS/Navi/Nappa bőr/Thor LED

VOLVO V90 2.0 D [D4] M...

Ár: 13.830.000 Ft

Évjárat: 2016 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!