Felnihiba miatt hiúsult meg a Ferrari FF tesztje

Milliós kárt okozó útpadka a Ferrari FF tesztjén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az angol Car magazin Ferrari FF tesztjén filmezés közben sérült meg az alapáron is 70 millió forintos, 660 lóerős sportkocsi. Két felnijét vágta gajra egy útpadka.

Sem a Ferrari FF, sem annak az olaszországi Dolomitokba szervezett menetpróbája nem újdonság, most egy szerencsétlen malőr miatt került ismét címlapunkra az összkerékhajtású Ferrari. A négyüléses, meredek hátú, de 660 lóerős teljesítményével és 3,7 másodperces 100 km/órára gyorsításával kommersznek aligha nevezhető szupergépet az angol Car magazin újságírója, Jethro Bovingdon tette átmenetileg mozgásképtelenné. Sokan egyenesen arról írtak, hogy összetörte a csaknem 70 millió forint értékű sportautót, de ez nem igaz, mindössze egy pillanatra az útpadkára hajtott, amitől az FF mindkét jobb oldali felnije borzasztóan meghorpadt, a 21 colos abroncsokból pedig azonnal kiszökött a levegő.
A két felni ára minden bizonnyal milliós tétel, a sérült kerekek ugyan nem láthatók a Car videóján, ám a szerencsétlen sofőr, Jethro Bovingdon annál inkább. Látványosan megviselte az eset, amit teljességgel megértünk. Elég munka közben egy pici figyelmetlenség és máris horribilis kár keletkezhet a tesztautóban. Mellesleg az is elgondolkodtató, hogy a kifejezetten a használhatóságát hirdető, összkerékhajtású, valós négyszemélyes, 450-800 literes csomagterű FF felnije egy az utastéri felvétel alapján nem is vészes döccenőtől meghal. Lehet, hogy nem csak Jethro Bovingdon, hanem a jelek szerint valóban könnyűre sikerült fémfelni anyagát választó mérnökcsapat is hibázott.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 18:12
    Permalink

    Kedves Rbsat!

    Köszönjük az észrevételt, egy helyen mi is rosszul írtuk. Sajnos a helyesírás-ellenÅ‘rzÅ‘ nem ismerte és hibásnak írta a jót – mi pedig hittünk neki.

    Üdvözlettel,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.31. at 18:12
    Permalink

    Bocs az okvetetlenkedésért, de nem gallyra ment, hanem gajra.
    A gajdeszra ment (jiddis) rövid alakja.
    A patka pedig padka.
    Mellesleg én a Ferrarim bal oldali tükrét sodortam le, de volt utángyártott kínai.

  • 2017.10.31. at 18:12
    Permalink

    Már ne is haragudj, de miért lenne ez a Ferrari hibája? Sztem te még életedben nem vezettél olyan autót, amin nagy méretű alufelnik vannak peres gumikkal. Képtelenség olyan keményre csinálni 1 felnit, ami ilyen sebességnél az autó súlyától nem nyomódna be. 100% hogy ha nem Ferrari felni lett volna, hanem vmilyen noname, akkor szanaszét tört volna.
    Milyen tesztpilóta az olyan, amelyik +patkázik egy autót??? Ez egyértelműen a sofőr hibája, ki is fizettetném vele.

  • 2017.10.31. at 18:12
    Permalink

    Kamikazenk van igaza, egy ilyen peres guminál ekkora sebességnél ez törvényszerű.

    Az meg szerintem nem véletlen, hogy a felni elhajlott. Ha nem lenne ilyen lágy, akkor a kis “döccenésnek” definiált sacc kb. 10 cm-es padka rommá törte volna a felnit, futóművet, stb. Plusz a barátunk a nyelvét elharapta volna. Az sem kizárt, hogy az autóban is nagyobb lett volna a kár.

  • 2017.10.31. at 18:12
    Permalink

    Az a baj,hogy pontosan nem látni,mi volt a valós ok.De ha ekkora döccenéstől tönkrement,akkor mi lenne egy magyar átlag úton vele?Rá kéne dobni Niva kereket?Vagy hogyan lehetne itt közlekedni vele?Mondjuk biztos nem Magyarország a fő piac,de akkor is.

  • 2017.10.31. at 18:12
    Permalink

    Hát ez elég nagy égés. Ráadásul nem a Car magazinnak, hanem a Ferrarinak. Szerintem ez egy jól sikerült roadtestet láthattunk. Lehet, hogy ezeket a sportautókat nem off-roadozásra találták ki, de ez azért már mégis nevetséges, hogy ennyitől kukába lehet vágni a felnit.

Vélemény, hozzászólás?