0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Volvo V40: méretek és motorok 

Genfi Autószalon: Minden a Volvo V40-ről

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Háromféle benzines és ugyanennyi dízelmotor szerepel a kínálatban, a váltók hatfokozatúak, alap a stop-start és a fékenergia-visszanyerés.

Hattagú motorválaszték, az egyliteres turbónak egyelőre nincs nyoma

Hattagú motorválaszték, az egyliteres turbónak egyelőre nincs nyoma

Megvezettük olvasóinkat, mivel az új Volvo V40 hossza nem 4,5 méter, ahogy azt tegnap tévesen közreadtuk, hanem egész pontosan 4369 mm, ami azt jelenti, hogy a leírtakkal ellentétben nem sokkal nagyobb, mint riválisai. Szélessége tükrökkel 2041 mm, magassága 1445 mm, tengelytávja pedig 2647 mm, azaz elvi belső helykínálata még alul is múlja az ötajtós egyes BMW-t (utóbbié 2690 mm) − persze a csomagoláson is sok múlik. És akkor lássuk a motorkínálatot, melynek mindegyik tagját, váltótól függetlenül, stop-start rendszerrel és regeneratív fékezéssel szerelték fel, kezdjük a háromtagú benzines felhozatallal.

Valamivel hosszabb, de tengelytávot tekintve rövidebb, mint az ötajtós egyes BMW

Valamivel hosszabb, de tengelytávot tekintve rövidebb, mint az ötajtós egyes BMW

Véleményünk szerint lefele is, felfele is bővülhet még ez a motorpaletta

Véleményünk szerint lefele is, felfele is bővülhet még ez a motorpaletta

T3 néven jön az 1,6-os turbómotor gyengébb, 140 LE/240 Nm-es változata. A kizárólag hatfokozatú kézi váltóval párosítható egység 8,8 másodperces gyorsulást és 210 km/h-s végsebességet nyújt 5,8 l/100 km-es kombinált fogyasztás és 134 g/km-es CO2-kibocsátás mellett. A csúcsnyomaték a T4-esben sem változik, de 5700 1/perces fordulaton itt már 180 lóerő a maximális teljesítmény, és hatfokozatú automatával is kérhető az 1,6-os turbómotor. A gyorsulás 7,7 másodpercre csökken, az átlagfogyasztás viszont csupán 1 deciliterrel magasabb, szén-dioxidból pedig 138 g kerül a levegőbe kilométerenként, bár ez utóbbi számok nyilvánvalóan változnak attól függően, hogy magunk váltogatunk, vagy az automatikára hagyjuk ezt a feladatot. Az elérhető végsebesség 225 km/h-ra nő.

Végül pedig jön a klasszikus öthengeres turbós T5 254 lóerős teljesítménnyel és széles tartományban (1800-5400 1/min) rendelkezésre álló 360 Nm-es nyomatékkal. A kizárólag automatával kapható csúcsmodell 6,5 másodperc alatt rongyol 100 km/h-ra, és bármelyik 250 km/h-ra korlátozott konkurenssel tartja a lépést, ha kell. Cserébe gyárilag is elfogyaszt 7,9 litert 100 km-en, és a 185 g/km-es CO2-kibocsátás sem túl kíméletes érték.

A svédek igyekeztek megtartani az egyensúlyt dinamizmus és takarékosság között

A svédek igyekeztek megtartani az egyensúlyt dinamizmus és takarékosság között

1,6-os négyhengeres turbódízel kezdi a gázolajos sort D2 néven, 115 lóerővel és 270 Nm-es nyomatékcsúccsal. Kitartó kézi kapcsolgatással 12,3 másodperc alatt százon lehet, kiforgatott hatossal pedig 190 km/h érhető el: a szerényebb menetteljesítményekért a 3,6 l/100 km-es vegyes étvágy kárpótolhatja a sofőrt, és a tudat, hogy alig 94 g CO2 távozik a kipufogón át kilométerenként.

150 LE, 350 Nm, 9,6 másodperc, 210 km/h, 4,4 l/100 km, 117 g/km: ezekkel a számokkal foglalható össze legegyszerűbben a kétliteres, öthengeres, hatfokozatú automata vagy kézi váltóval is elérhető D3 turbódízel tudása. Ugyanez a kétliteres motor a D4-es is, de más hangolással. 3500-as percenkénti fordulaton 177 lóerőt ad le, nyomatéka a dízeltől megszokottan viszonylag szűk, 1750-2750-es tartományban 400 Nm-en tetőzik. Automatával is kapható, de kézi váltóval 6,6 másodperc alatt rántja 100 km/h-ra a V40-et, és egészen 215 km/h-ig elegendő az ereje.

Ennek ellenére igen jó fogyasztást ígér a Volvo, vegyes üzemben állítólag 4,4 liter gázolaj is elegendő lesz 100 km-re, emissziója pedig megegyezik a D3-éval.

A Genfben bemutatkozó új V40 a Volvo Genti gyárában idén tavasztól készül − előbbi Svájcban, utóbbi Belgium területén található. A piacra májusban lépő szériából éves szinten 90 ezer példányt kíván értékesíteni a Volvo, a kalkulációk szerint a kereslet 85 százalékát Európa adja majd.

Ez is érdekes lehet:
 

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

lrob írta: 2012 február 28., kedd 17:49:53

Van hibrid is!
Volvo V60 Plug-in Hybrid

A válaszoláshoz belépés szükséges
Horatius írta: 2012 február 28., kedd 17:34:41

Elektromos hajtás nem lesz???

A válaszoláshoz belépés szükséges
lrob írta: 2012 február 28., kedd 16:34:26

Szerintem az elődeihez kéne hasonlítani nem egy torzszülött egyetlen előnyét kéne felhozni, annak hosszabb a tengelytávja! ÉS, kit érdekel??

Visszaolvastam egy BMW cikket, (igaz más írta). Az régi 1es bmw-hez hasonlították az újat!
Ennyi erővel odaírhatták volna, hogy a V40 (vagy bármi) sokkal szebb mint a BMW!

Érződik a cikkekben, mindegy milyen autót, minőséget csinálnak, csak a német a jó!

Mivel itt új autókról van szó minőségbeli különbség nincs, menettulajdonság terén egy hátsókerekest előbb bedobsz az árokba mint egy első kerekest!
BMW előítélet: Ku...a jó autó! Épp úgy elromlik mint a másik, miért lenne sokkal jobb??

A válaszoláshoz belépés szükséges
malaga01 írta: 2012 február 28., kedd 13:16:32

Szerinted mihez kellen hasonlítani, ha hasonló áron kínálják mint egy BMW-t? Egy Dáciához, vagy Moszkvicshoz? Az 1-es meg szerintem nem bűn ronda, bár nem is a legszebb, viszont a kategóriájában etalonnak számít (minőség, menettulajdonságok).

A válaszoláshoz belépés szükséges
lrob írta: 2012 február 28., kedd 12:04:55

Már megint egy BMW-hez hasonlítás, "az 5 centivel hosszabb", viszont bűn ronda ehhez képest!

Tisztelt Gruber úr! Próbáljanak felnőni, nem mindenki kíváncsi a német kocsikra!
Az oviban szokták a gyerekek ezt játszani: De az én apukám erősebb.......

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V90 Inscription D5 AWD teszt

Csillagromboló - Volvo V90 teszt Videó

A prémiumgyártókkal vetekszik a Volvo egyik legújabb modellje, könnyen elcsavarhatja a vevők fejét akár a német hármas felől is. Különös kisugárzása van, amivel a Volvók mindig kenyérre kentek.


Volvo S90 D5 AWD Inscription teszt

Lehet szeretni! Volvo S90 teszt

Prémiumautó lett az új Volvo S90, ez kétségtelen. És van benne valami, ami miatt még úgy is nagyon szerethető, hogy a tesztautó bizony mutatott egy-két hibát.


Volvo XC90 D5 AWD Inscription teszt

Vállatlan fordulat - Volvo XC90 D5 AWD teszt Videó

Idén végre megérkezett a második generációs Volvo XC90, vállaiból és motorjainak hengerszámából is veszített, ám nagyon sokat okosodott.


Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO S80 2.4 D [D5] Summum

VOLVO S80 2.4 D [D5] S...

Ár: 3.390.000 Ft

Évjárat: 2007 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO XC70 2.0 D [D4] Momentum Geartronic xenox-követő radar-navigáció

VOLVO XC70 2.0 D [D4]...

Ár: 11.650.000 Ft

Évjárat: 2016 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S70 2.0 T Metropolitan

VOLVO S70 2.0 T Metrop...

Ár: 399.000 Ft

Évjárat: 1998 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!