Megérkezett a luxusautók ikonja, az új Mercedes S-osztály

Minden földi jóval megpakolták az új S-osztályt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eltökélt célja volt a Mercedesnek, hogy továbbra is mércét állítson a luxuslimuzinok előtt az új S-osztállyal.

Teljesen friss formavilággal debütált a Mercedes-Benz S-osztály új generációja, persze a vonalai azért illenek a márka jelenlegi formanyelvébe. Azonban szembetűnő a kupésan lejtő tetőív, és a karosszériába simuló kilincsek. Attól azonban nem kell tartani, hogy szűkösebb lett a kupés formától, hiszen minden dimenziója megnőtt. Hosszabb az elődnél (3,3 centivel), de a kasztni szélessége (5 cm) és a magassága (1 cm) is gyarapodott egy picit. Ráadásul a légellenállás együtthatója csupán 0,22, ami a legjobb értékek közé tartozik a kategóriájában. A műszerfalat két hatalmas táblagép uralja. A vezető előtt a már megszokottnak mondható, téglalap alakú, 12,3 colos digitális műszeregység szolgáltat infókat, a középkonzolon viszont egyenlő szárú négyszög kapott helyet 12,8 colos méretben. Az infotainment rendszer már 27 nyelven tud, a Burmester hangrendszer pedig 31 hangszórót vonultat fel. Az ülések is 10 különböző masszázsprogramot tudnak, és megnőtt minden utas lábtere, illetve válltere is. Hátulra természetesen szintén járnak érintőképernyős kijelzők 11,6 colos méretben a két első ülés háttámlájára. Sőt, a kartámaszt lehajtva felbukkan egy 7 colos kijelző is. A csomagtér mérete pedig 20 literrel gyarapodott 550 literesre.
Hirdetés
Motorfronton két egységet kínálnak kezdetben az USA-ban. Az S 500-ban soros hathengeres, háromliteres benzinmotor dolgozik 48 voltos könnyű hibrid rendszerrel, 429 lóerővel és 520 Nm forgatónyomatékkal. Az S 580-ban viszont duplaturbós V8-as motor kapott helyet, szintén könnyű hibrid megoldással. Ereje 469 lóerő, nyomatéka pedig 700 Nm. Európában emellett az S 450 is választható, ami szintén hathengeres benzinmotort takar 367 lóerővel, illetve a gázolajos S 350d. Magától értetődik, hogy a biztonság terén is a legmodernebb, legújabb fejlesztésekkel pakolta tele a Merci az S-osztályt. A rengeteg asszisztens rendszerrel lényegében 3-as szintű önvezetésre képes az autó. Érdemes külön is megemlíteni az egyik legnagyobb újdonságot, a piktogramokat vetítő LED-fényszórókat. Ezek képesek az útra vetíteni olyan szimbólumokat, amik különböző veszélyekre hívják fel a figyelmet, vagy épp közlekedési táblákra. Arról egyelőre nem árultak el semmit, hogy mennyibe fog kerülni az új luxusautó, de hamarosan biztosan kiderül, hiszen 2021 első felében már érkezik a márkakereskedésekbe.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.09.02. at 19:56
    Permalink

    Hogy továbbra is mércét állítson??? :DDD A Phantom állítja azt a bizonyos mércét, nagyságrendekkel magasabb áron. Aztán ott van a Bentley Flying Spur(a Mulsanne megszűnésével) vagy az Aston Rapide, szintén méregdrágán. Az új Aston Lagonda Taraf pedig nemes egyszerűséggel 1 millió dollár… Jól nézünk már ki… A Rolls-nál a töredékárú S-osztály van a célkeresztben, ahol traktormotor is elérhető??? :DDD

    • 2020.09.02. at 22:44
      Permalink

      Amit te írsz az egy teljesen más kategória, szabad szemmel alig látható (paiconként párszáz darabos) eladásokkal (bár ilyen számokat néha olcsóbb prémium “nagyszériás” autók is produkálnak, lásd Lexus GS, 😛 ).

      Az S klasse egy örök referencia, a “kategória” (nagy reprezentációs luxuslimuzin) úgy jött létre hogy mindenki megpróbált egy jobb W126-ost csinálni a 90-es években. Van akinek elsőre sikerült (Lexus), van akinek másodszorra (Audi A8 egy gyengus V8 után) és van aki pár próbálkozás után feladta (Acura Legend), mások (Volvo, Lancia, Saab, Infiniti, Mazda) igazán meg sem próbálták.

      Ez persze nem jelenti azt hogy az S Klassénál nem volt jobb versenyző egy adott modellévben (azt már meg sem említem hogy ebben a ligában az általad fetisizált megbízhatóság finoman szólva sem áll az első helyen a vásárlóknál) .

      De az eladások eléggé egyértelműek, az S Klasse még a modellciklus végén is stabilan tartotta a pozícióját, piacvezetőként nagy piaconként 10.000 feletti értékesítéssel.

      • 2020.09.02. at 23:40
        Permalink

        “De az eladások eléggé egyértelműek…”

        Pont, mint a Corolla esetében, ahol lázadtál, bömböltél, rugdalóztál, csapkodtál és szétverted a berendezést… Már hosszú ideje átlátok a marhaságaidon, most sem tudtál csőbe húzni.

        Pont az a lényeg, hogy aki az S-t isteníti, az MINDENNÉL jobbnak tartja, beleértve a fent említetteket is. Nem egy liga, a Mercedes nem véletlenül hozta létre a Maybach-ot(először, mint önálló márkát, majd mint kivitelt), mert csak így tudott abban a “price-range”-ben jelen lenni, ahol az angolok vannak. Azoknál soha fel sem merült a dízelmotor, egyszerűen méltatlan az autóikhoz a “ták-ták-ták-ták”… A saját kategóriájában lehet, hogy etalon az S, de korántsem a világ legjobb autója. 100 milla környékén a kutya se vesz németet, annyiért angolt meg olaszt vesznek…

        • 2020.09.03. at 10:45
          Permalink

          A Corollánál az volt a bajom hogy te valami abszolút világ referenciaként próbálod bemutatni, pedig igazából egy piacon igazán sikeres (USA), a másik rekordját pedig relativizálja, hogy az évtizedek során nem változtatták meg a nevét.

          Az S klasse minden piacon erős, amellett hogy tényleg abszolút meghatározó a szegmensében, nemcsak eladásokban de sokkal inkább abban hogy az S klasse (illetve elődjét) másolta mindenki aki be akart lépni a szegmensbe (ami nem a Rolls Royce-é). Ez az egyik oldala. A másik a,z hogy az S klasse (ill elődei) rendszeresen olyan iparági újításokat mutattak be, ami meghatározó innováció volt. Ezek a kicsik az autópar abszolút csúcsát jelentik, a többiek nem csak a bevétel miatt mentek a Mercedes után, de pl a Toyota vagy az Audi egyúttal jelezték azt is a világ felé, hogy rendelkeznek egy reprezentációs luxuslimó fejlesztési képességeivel (amellett hogy az ABS, a Can Bus vagy a radaros aktív biztonsági rendszerek pár év után eljutottak az olcsóbb prémium majd a tömegmodellekig).
          Ezt úgy írom, hogy magamnak sosem vennék ilyen kategóriás autót, és ha kellene akkor sem az S Klasse lenne, de ez nem változtat az érdemein.

          A Rolls, Bentley (vagy épp a Maybach) nem ugyanaz a liga, ez az eladásokból is látszik. A Maybach mint márka (újra)bevezetése szerintem sem volt sikeres, halkan jegyzem meg, a Maybach továbbra is létezik mint az S klasse csúcsváltozata. Az S klassénak többnyire volt hosszított változata is , amiből kisszériás high end változatok is készültek (pl 600 Grosser (februárban hármat is láttam a párizsi aukciókon http://egzostive.com/artcurial-auction-2020/ ), vagy a Pullmann / Landaulet változatok)). Ezen változatok eladásai sem maradnak el a Rolls-étól.

          • 2020.09.03. at 11:17
            Permalink

            A jóisten áldjon meg, nézz már utána Kínában vagy Ausztráliában hogy szerepel a Corolla… Mi a faxért kellett volna a nevét megváltoztatni? A Polo, a Golf és a Passat “konstans” mivolta bezzeg nem zavar, igaz? 😀 Azok erőltetik a névváltoztatást, akik lemaradtak a konkurenciától és valami nagy dobással akarnak újra visszavágni(pl. Escort > Focus, Kadett > Astra, Xsara > C4, stb.). Ahol a versenyképesség megvan, ott erre semmi szükség. Már sokadszorra akasztasz ki, tata…

            Remélem, azt azért nem akarod kijelenteni, hogy a Bugattinál vagy a Koenigsegg-nél a Porsche 911 a mérce, mert itthagylak a francba…

        • 2020.09.05. at 09:18
          Permalink

          Aztán lehet, a 100 milliós autó, csak sznobság miatt drágább, egyáltalán nem jobb. A sokhengeres dízelek már nem kerregnek, eleve baromira le van szigetelve.. Egy luxusautó tulajnak is jól esik, ha csak 7 litert fogyaszt a verdája, nem 12-t.

  • 2020.09.03. at 17:35
    Permalink

    Bocsi hogy bele szolok de 100-mill környékén sztem sokkal több németet adnak el mint angolt vagy olaszt (pláne hogy a Rols az BMW,A Bentley meg a lambó meg Bugatti az VW) és úgy tudom az Aston sem Angol kézben van.
    De ha csak a németeket nézzük csak Mercedes emblémával akkor is van jó pár tipus 100-fölött. Ugyan nem néztem eladási számokat de gyanitom sokkal több mint amiket felsoroltál (természetessen egyesével)

    • 2020.09.04. at 08:39
      Permalink

      Gondoltam, hogy ezt az eszement marhaságot előhúzza valaki. Persze, a Jaguar meg indiai autó, mi??? 😀 Pont azért vásárolta fel a BMW a Rolls-t, a VW meg a Bentley-t, mert képtelenek voltak válaszolni az anyamárka autóival a két angol márka típusaira, ezért inkább felvásárolták őket. A Merci meg megalkotta a Maybach-ot, mint márkát, amivel csúnyát zakózott – ezért mostanra már csak egy kivitelt jelöl az S-osztálynál. 100 millió környékén eleve nincs is nagyon német gyártótól versenyző… A Rolls és a Bentley ugyanúgy angolok, mint voltak, a Ghost és a 7-es BMW alkatrészei csak 20%-ban egyeznek meg(Wikipedia).

      • 2020.09.06. at 00:18
        Permalink

        Megint alábecsülöd a fejlesztések jelentőségét, ami eurómilliárdos tétel.
        A Rolls / Bentley az átvétel környékén elavult szekrényeket gyártott aminek érdemi presztízse már kevés volt. Persze került bele egy nagy és erős motor, és rengeteg anyagot tettek bele, de műszakilag durván elavultak.

        A VW és a BMW pont ezt a tudást tette bele a két limócégbe, ami nélkül már közröhej tárgya lennének.

        A Tata nem tudott érdemben technológiát adni de pénzt és felvevőpiacot a fejlesztéseknek igen (bár ez a Volvo Vs Geelynél látványos leginkább).

        A Merci nem megalkotta hanem felélesztette a Maybach márkát, de a márka szerintem túl régen volt halott, ahhoz hogy a vevőknek mondjon valamit. Bár nem tudom mi volt a cégvezetés várakozása, az eladások nem voltak reménytelenül alacsonyak, de az első generáció után lényegesen visszavettek a projetkből.

  • 2020.09.04. at 17:41
    Permalink

    Mondjuk a BMW csak a nevet vette meg komplett gyárat épitett. A vw dettó. Ez a kettö pont anyira Angol mint a Suzuki vagy Audi vagy Mercedes Magyar. A Lambó már rég lehuzta volna redönyt a VW nélkül a Bugatti pedig nem létezne nélküle. Az összes fejlesztésük az anyacégtöl jön és IGEN ezek VW és BMW. A Jag-nak csak a tulaj külföldi a fejlesztések sajátjuk de a Rols és Bentley nem tudna mit csinálni. A 100 mill-es megjegyzésedre ajánlom a Mobile.de-t 300000-euro-tol.

  • 2020.09.04. at 17:50
    Permalink

    És nem azért vásárolták fel amit mondasz hanem azért mert a CSŐD-szélén voltak és nyilván jó áron hozzá jutottak a jól csengő nevekhez.(bár állitolag a VW megszívta mert a BMW elöle nyulta le a Rols nevét) De pont a BMW csak nevet vett és nem gyárat azt ő épitett.

  • 2020.09.04. at 18:07
    Permalink

    Jelen pillanatban 389-db Mercedes van fenn több mint 300000-euróért.De a teljesség igénye nélkül
    1-Rols 196db
    2-Bentley 40db
    3-Ferrari 476db
    4-Lambó 223db
    5-Bugatti 34db

  • 2020.09.14. at 20:32
    Permalink

    Az S osztály az Etalon! 40 éve!
    mindenki azt próbálja utánozni,minden modellváltással hoznak valami Nagy újdonságot!
    Rolls-Bentley Más liga! Ökörséget írogatsz!!

Vélemény, hozzászólás?