280 lóerővel és négy hengerrel itt az új Focus ST!

Mindenki nyugodjon le, négyhengeres lett az új Ford Focus ST!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokan talán jogosan féltek attól, hogy a Focus ST, akárcsak a Fiesta, háromhengeres motorral érkezik, de szerencsére nem így lett, itt az új, minden eddiginél gyorsabb Focus ST.


Az új Focus egyelőre nem igazán dobbantotta meg a benzinmotorra vágyók, és főként az eddigi Focus rajongók szívét, de az új ST modell már biztosan mindenki szíve csücske, és az RS érkezéséig a vágya is lesz. Az új Focus ST ugyanis nem három-, hanem négyhengeres motort kapott, méghozzá a 2,3 literes EcoBoost egység legfrissebb példányát, ezzel ez az első négyhengeres benzinmotor a negyedik generációs Focusban. Teljesítménye 280 lóerő 5500 percenkénti főtengelyfordulatnál és 420 Nm nyomaték, mely 3000-4000 között elérhető. Az új motor 12 százalékkal erősebb és 17 százalékkal nyomatékosabb, mint a korábbi 2,0 literes egység. Ezzel kevesebb mint 6 másodperc alatt megfutja a 100 km/h-t, kanyarokban pedig most először elektronikusan önzáró differenciálmű segíti az ST-t.
Ezzel együtt érkezett a dízel verzió is, az új 2,0 literes EcoBlue motor pedig a legerősebb gázolajos, ami vala Focusba került. 190 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, utóbbit 2000-3000-es fordulat között. Mindkét motorhoz hatfokozatú kézi váltót csatolnak, valamint változtatható menetmódok és rev-match is tartozik, utóbbi visszaváltáskor gázfröccsről gondoskodik, akinek nincs rá szüksége, persze kikapcsolhatja. Opciós a hétfokozatú automata váltó, melyhez váltófülek is csatlakoznak, ezesetben a menetmódok változtatása a váltó karakterisztikáját is érintik.
Hirdetés

Az új Focus ST futóművét teljesen áthangolták az alapverziókhoz képest, valamint 10 milliméterrel alacsonyabbra is került a karosszéria. Az új futóművel állítólag minden idők legközvetlenebb vezethetőségű Focusát alkották meg, a benzines modellekhez pedig alapáron jár az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás is. Elöl 20, hátul 13 százalékkal vették keményebbre a rugózást, az elektronikus rásegítésű kormányzáson 15 százalékot gyorsítottak és a kormány is csak két teljes kört fordul. Teljesen új a fékrendszer is, nagyobb tárcsákat kapott mind a négy kerék, elöl kétdugattyús nyergekkel, de ami a legfontosabb, hogy elektronikus a rásegítés, nem pedig hidraulikus, mint a hagyományos megoldásoknál, ez a rendszer hamarabb képes reagálni és felépíteni a nyomást a rendszerben fékezéskor.
Külsőre egészen hasonlít az ST-Line kivitelhez, de más az első, főként a hátsó lökhárító, utóbbi tisztességes diffúzort és két kipufogóvéget is kapott, vélhetően hasonló, vagy még jobb hanggal, mint a Fiesta ST. Új felniket is láthatunk kívül, valamint küszöbtoldatokat, bent pedig egy sportkormányt, valamint Recaro sportüléseket, melyek szövet, bőr, vagy bőr és mikroszálas, Alcantara stílusú huzatot kaphatnak. Az új Ford Focus ST nyáron kezdi meg pályafutását a piacon, mindkét motor ötajtós és kombi karosszériával is elérhető lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.02.18. at 20:14
    Permalink

    Nagyon jól néz ki, és ennek végre a belseje is élhető, nem egy bunker mint a kifutó széria.
    Kérdés mennyit kérnek majd érte, mert a Fiesta ST-nél is megszaladt a ceruza…

    Számomra egy percig se volt kérdés, hogy 4hengeres motort kap, de még kacsa szinten se hallottam/olvastam sehol hogy egyáltalán tervbe van a 3henger… elég hogy a sima verziókat csak azokkal adják. Sztem a Fiestánál se volt jó ötlet hogy darálót rakták az ST-be.

    Kíváncsian várom az első teszteket, részemről a 3hengeres motorokat levéve egy nagyon jó autót raktak össze, max annyi hogy a hagyományos kéziféket odarakhatták volna az ST-nek. (nem a hülyegyerek faktor miatt, bármilyen autóba nem csípem az elektromos kézit)

Vélemény, hozzászólás?