Látványos videón mérték össze a Nissan Z versenyképességét

Mire képes a Nissan új üdvöskéje a Toyota Supra és egy izmosabb Ford Mustang ellen?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európa sajnos kimarad a Nissan Z-ből, amit leginkább az egyre szigorodó emissziós normáknak köszönhetünk, azonban ha valaki mégis arra adná a fejét, hogy saját szakállára behoz egy ilyen autót, biztosan nem fog csalódni.

Gyorsulási versenyekről számtalan videó kering az interneten. Nemrégiben mi is beszámoltunk egy Type R és egy Elantra N versenyfutásáról, azonban a Hagerty nevet viselő YouTube csatorna bizonyította, hogy még ezt az egyszerű műfajt is egészen elképesztő magasságokig lehet emelni. A napokban a Nissan közzétette a Z fogyasztói árát, amit 50 ezer dollárban, vagyis valamivel több mint 18 millió forintban állapítottak meg. Ennek kapcsán Jason Cammisa gyorsan szerzett is két, hasonló árfekvésben kapható autót: egy 2022-es Ford Mustang Mach-1-et és egy szintén idei Toyota Suprát.
Hirdetés

A videó képi világa könnyedén feledteti, hogy egy sima gyorsulási versenyt nézünk, ugyanis az operatőri munkának köszönhetően a néző egyszerre érzi magát egy videójátékban és egy nagy költségvetésű amerikai filmben.

Az első körben rögtön megkapjuk a lényeget, ugyanis egymásnak eresztik a három autót, a sprint pedig nem mindennapi eredménnyel zárul. Persze, nem szabad elfelejteni az emberi tényezőt, de így is megdöbbentő, hogy a Supra és a Mustang pontosan ugyanakkor szelik át a célvonalat, utóbbi csupán azzal szerezte meg a győzelmet, hogy a vonalon nagyobb sebességgel haladt át. A Z mindössze 2 tizeddel maradt le két ellenfele mögött, Cammisa szerint ebben szerepet játszott többek között az is, hogy két vetélytársával ellentétben nem Michelin, hanem Bridgestone gumikkal állt rajthoz a Nissan, illetve a nem éppen jól optimalizált rajtprogram miatt maradt alul a Suprával és a Mustanggal szemben.
Hirdetés
A második körben a Nissan Z saját maga ellen versenyzett, csak éppen az egyik autó manuális- a másik pedig automataváltóval áll rajthoz. A végeredményben sok meglepetés nincs, hiszen utóbbi magabiztos győzelmet aratott, fél másodperccel hamarabb abszolválva a távot, mint a 6 sebességes manuális. Az igazi nagy durranást viszont a végére hagyták. A Nissan Z utolsó ellenfele egy 2010-es Aston Martin Vantage, mely újkorában is kétszer annyiba került, mint a japán sportautó, adottságaiban viszont nem sokkal tér el tőle. Az Aston ugyan legyűrte a Nissant, de mindössze egyetlen tizeddel, ami mindenképpen becsülendő, hiszen mégiscsak egy 12 éves technikáról beszélünk, ugyanakkor az árcédulák alapján nincs semmi meglepő az eredményben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?