Felejtsük el Monacót? – Formula E Monaco e-Prix

Monaco továbbra sem a legizgalmasabb helyszín a Formula E naptárában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eleinte kijelentő módban akartam írni a címben feltett kérdést, de a verseny közben átértékeltem ezt a véleményemet.

Bár a versenyen nem rágtam le a körmeimet, újra belegondoltam, hogy mennyire merész a Formula E, hogy Monaco utcáira vitte az egyik versenyét. Sőt, mi több ugyanannak a hónapnak az elején rendezik a futamukat, amelynek a végén a Formula 1 is a hercegség utcáira látogat. Kár, hogy a helyszín alkalmatlan a jó versenyekhez. Ez a gondolat járt a fejemben a Formula E rajtját követően is, mert nagyon sokáig nem történt semmi érdemleges. Eseménytelenül vonatoztak egymás mögött a versenyzők. Még a „támadó módhoz” szükséges zónát is egy egyszerű helyen jelölték ki. A sikán után. Ami igazából csak az F1-nek sikán, hiszen a Formula E számára egy rövidebb vonalvezetést alakította ki, és a szóban forgó rész náluk lényegében egy jobbos visszafordító, utána pedig az egyenes következik, ami a Tabac kanyarhoz vezet.
Hirdetés
Szóval nem sok jóra számítottam, ám féltávnál elkezdtek „éberedezni” a versenyzők. Egyre több csata alakult ki a középmezőnyben, majd amikor Max Günther darabjaira hulló autója miatt teljes körös sárgát lengettek be, elkezdett ébredezni a remény, hogy az előző, párizsi futamhoz hasonló kaotikus verseny is kialakulhat. Ez nem történt meg, de az utolsó negyed óra egészen élvezhetőre sikerült. Továbbra is a középmezőnyben csatáztak a legtöbbet, de az utolsó körökre az élről rajtoló és végig az élen haladó Jean-Eric Vergne sem lehetett nyugodt, hiszen megérkeztek rá az ellenfelek. Bár nem sikerült nekik leelőzni a franciát és a DS versenyautóját, legalább izgalmassá tették a hajrát. Végül Vergne mögött Oliver Rowland és Felipe Massa ért célba, a dobogóról pedig csak hajszálnyival maradt le Pascal Wehrlein. Részemről tehát kap még egy esélyt Monaco jövőre is, de kíváncsi vagyok a véleményetekre, hogy szerintetek érdemes-e a naptárban hagyni akár itt, akár az F1-ben?
A Formula E sorozat pedig Berlinben folytatódik, május 25-én.
Végeredmény, Monaco E-Prix, Monacói Hercegség (45 perc+1 kör, a pontszerzők):
  1. Jean-Eric vergne (francia, DS TECHEETAH) 46:05.547 perc
  2. Oliver Rowland (brit, NISSAN E.DAMS) 0,201 másodperc hátrány
  3. Felipe Massa (brazil, VENTURI) 1,261 mp h.
  4. Pascal Wehrlein (német, MAHINDRA RACING) 1,439 mp h.
  5. Sebastien Buemi (svájci, NISSAN E.DAMS) 6,215 mp h.
  6. Antonio Felix da Costa (portugál, BMW I ANDRETTI MOTORSPORT) 15,956 mp h.
  7. Mitch Evans(új-télandi, PANASONIC JAGUAR RACING) 16,213 mp h.
  8. Daniel Abt (német, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 16,400 mp h.
  9. André Lotterer (német, DS TECHEETAH) 16,848 h.
  10. Alex Lynn (brit, PANASONIC JAGUAR RACING) 18,112 h.


A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 4 van hátra)
Pilóták Pontszám Csapatok Pontszám
1. Vergne 87 1. DS TECHEETAH 169
2. Lotterer 82 2. Virgin Racing 135
3. Frijns 81 3. AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER 133
4. Da Costa 78 4. Mahindra 116
5. Di Grassi 70 5. NISSAN E.DAMS 99
6. Evans 67 6. BMW I ANDRETTI MOTORSPORT 96
7. D'Ambrosio 65 6. VENTURI 84
8. Abt 63 8. PANASONIC JAGUAR RACING 69
9. Rowland 59 9. HWA RACELAB 26
10. Bird 54 10. GEOX DRAGON RACING 12
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.05.12. at 06:44
    Permalink

    Ha erre a szériára gondolok mindig az ugrik be, hogy a szinte hangtalanul suhanó autók hangját elnyomják a diesel (valójában glicerinnel mennek a működésük nagy részében, de indítás és leállítás közben bizony gázolajat égetnek) aggregátorok dübörgése.

    Tényleg, erről lehet érdemes lenne egy cikket írni, hol tartanak a fejlesztések, mert anno arról volt szó, fejlesztések indultak a hagyományos gázolaj kiváltására glicerinre (ami ha jól emlékszem, nemcsak tisztább égést produkál, hanem a technikának is jót tesz, bár ennek meg pont ellentmond az, hogy ki/bekapcsnál GO-t égetnek). Lehet lenne esély tisztábban működtetni a diesel gépjárműveket ezzel a technikával.

Vélemény, hozzászólás?