Vajon az autó hibája? Octavia RS bukott a jávorszarvas-teszten!

Mutatjuk, miért nem sikerült a Škoda Octavia RS iV jávorszarvas-tesztje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tesztelők szerint nem az autó hibája volt, hogy nem lett meg a várt 77 km/h, ráadásul a videón is jól látszik, hogy mi lehetett a probléma.

A km77.com rendszeres jávorszarvas-teszt videói már-már az autós élet mindennapi jelenségeivé váltak, a legújabb epizódban egy Skoda Octavia Combi RS próbál a lehető leggyorsabban átszáguldani a bóják közt. A sportos puttonyos sajnos alulmúlta az elvárásokat, a bóják érintése nélkül egyszer sem sikerült 70 km/h felett átjutnia a kanyarokon, még az opcionális adaptív futómű és a Bridgestone Turanza gumik ellenére sem. Fontos megjegyezni, hogy ebben a formában jelenleg nem kapható nálunk az RS, a tesztelt autó ugyanis a GTE Golf közeli rokona, a 245 lóerős, elsőkerék-hajtásos, konnektoros hibrid változat, amiből nálunk már elfogyott a kvóta.
Hirdetés
A km77.com mégsem az Octavia RS iV bukásaként könyveli el az esetet: az autó kezelhetetlenné válásának okát a gumik tapadásvesztésének tudták be. Állításuk szerint ilyen gumival egyetlen autó sem teljesített még 75 km/h felett, a 77 km/órás határvonalat figyelembe véve tehát mindegyik megbukott. A lassított felvételeken is jól látszik a tapadásvesztés, hiába fordulnak a kerekek és hiába dolgozik az autó összes biztonsági rendszere, csak csúszik előre irányváltás nélkül a méretes kombi. A tesztelőt külön meglepte az eset, ugyanis a normál, közúti körülmények között az autót és a gumikat is biztonságosnak érezte, egyértelműen jól teljesítettek a hétköznapokban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.07.05. at 09:58
    Permalink

    Spanyolul nem tudok, de az angol feliratok alapján ez a benzines verzió. Akkor úgy tűnik, jól tettem, hogy miután megvettem az autómat, első utam a gumishoz vezetett lecserélni a Turanzákat. Nem is értem, hogy lehet egy ilyen autót gyárilag ilyen gumikkal kiadni, erre rendes sportgumi dukálna.

Vélemény, hozzászólás?