Egy Duster a négymilliomodik Dacia

Négymillió Dacia 45 év alatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

1966 és 2011 között összesen 4 000 000 Dacia hagyta el a gyárat. A román márka az egyik legnépszerűbb modelljével, a Duster szabadidőjárművel ünnepel.


Az 1966-ban alapított Dacia gyárban nem törték magukat össze: a milliós fordulókat jelző számlálóhoz kapcsolt tűzijátékgép először 1985-ben helyezte magát üzembe, azaz szűk két évtizedet vett igénybe egymillió autó elkészítése. Másodszor 1998-ban ünnepeltek, ekkor értelemszerűen kétmilliónál tartottak, majd 1999-ben a Renault átvette a gyárat - az események pedig látványosan felgyorsultak. 2007-ben gördült le a szalagról a hárommilliomodik Dacia, és most 2011-ben eljött a pillanat, hogy 45 évvel az alapítás után, a Mioveni összeszerelő üzemben összeálljon a négymilliomodik kocsi. A különleges jármű egy Duster 4x4, metál barna színben, 1,5 literes, 110 lóerős dízelmotorral, a leggazdagabb Laureate kivitelben. A Dacia szabadidőjárműve egyébként rendkívül népszerű, az óránként 65 autóra képes Mioveni szalag fele kapacitását ez a modell teszi ki, az értékesítés nemzetközi viszonylatban 100 ezer, Romániában 4 900 példánynál tart. A Dacia egy "Hogyan készült?" stílusú kisfilmmel is ünnepli teljesítményét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?