0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Újabb botrányban több német autógyártó

Nem a karterrel, hanem a kartellel van gond a németeknél

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kartellezés gyanújába került öt német autógyár, a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler. Lehet, hogy ennek a dízelbotránynál is nagyobb füstje lesz?

%KA%Nem titok, hogy a konkurens gyártók erősen figyelik egymás modelljeit is, a legfrissebb jelentések és önfeljelentések szerint azonban 5 német gyártó már előre megállapodott abban, hogy milyen megoldásokat alkalmaznak%KA%

Nem titok, hogy a konkurens gyártók erősen figyelik egymás modelljeit is, a legfrissebb jelentések és önfeljelentések szerint azonban 5 német gyártó már előre megállapodott abban, hogy milyen megoldásokat alkalmaznak

A Kern András és Stohl András, na meg persze Ónodi Eszter főszereplésével 2000-ben újrakészített Meseautó című film óta már mindenki ismeri a hozzá nem értőnek gondolt autós megtévesztésére szolgáló, a "az index belever a karterbe" kifejezést, most viszont nem erről van szó, hanem a versenyjog megsértéséről, amit kartellezésnek neveznek. Utóbbi gyanújába került a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler a Der Spiegel pénteki jelentése szerint.

A német hírmagazin szombati számában megjelenő beszámolóból előzetesen ismertetett részletek szerint a súlyos versenyjogsértésről a VW adott át információkat a hatóságoknak "egyfajta önfeljelentés" formájában. A VW szerint a cégek a kilencvenes évek óta több mint 60 munkacsoportban, 200-nál is több munkatárs részvételével egyeztettek titokban technológiai és beszállítói ügyekről, és a gyártási költségekről. Az egyeztetések célja a verseny kiiktatása volt − írta a Der Spiegel, hozzátéve, hogy az "ötök körének" esete lehet a német gazdaság történetének egyik legnagyobb szabású kartellezési ügye.

%KA%Szegény Volkswagen állítólag azért kellett manipuláljon a mérési ciklusra optimalizált emissziócsökkentéssel, mert nem adhatott elég AdBlue-t a kartell által engedélyezett méretű tartály következtében%KA%

Szegény Volkswagen állítólag azért kellett manipuláljon a mérési ciklusra optimalizált emissziócsökkentéssel, mert nem adhatott elég AdBlue-t a kartell által engedélyezett méretű tartály következtében

A gyártók egyebek mellett arról is egyeztettek, hogy mekkora önálló tartályrendszer szükséges a dízelmotorral szerelt kocsiknál a kipufogógáz tisztítását szolgáló AdBlue adalékanyag használatához. A nagy tartály drága, ezért inkább abban állapodtak meg, hogy kisebb tárolórendszerrel szerelik a dízelautókat, így viszont nem lehetett elegendő AbBlue-t hozzáadni az üzemanyaghoz. A jelentés szerint ez a titkos, jogsértő megállapodás volt az alapja a VW-nál 2015-ben kitört dízelbotránynak, rámutatva, hogy a kelleténél kisebb tartály miatt csak "trükközéssel", a károsanyag-kibocsátást manipulálásával lehetett gondoskodni arról, hogy az érintett dízelautók vizsgálati körülmények között ne lépjék túl a kibocsátási határértéket. Így aztán elgondolkodtató, hogy a Volkswagen önfeljelentése nem inkább védekezésnek számít-e, de ezt döntse el mindenki saját maga.

%KA%A Volkswagen mellett a Mercedes is önfeljelentést tett, nem mellesleg a napokban jelentette be hárommillió dízel autóját érintő visszahívását%KA%

A Volkswagen mellett a Mercedes is önfeljelentést tett, nem mellesleg a napokban jelentette be hárommillió dízel autóját érintő visszahívását

A Der Spiegel értesülése szerint az ötök a beszállítók kiválasztásáról és alkatrészek gyártási költségeinek összehangolásáról, de még a kabriók lenyitható tetejének műszaki részletkérdéseiről is egyeztettek. A VW a versenyjogi hatóságnak benyújtott dokumentumban úgy fogalmazott, felmerül a gyanú, hogy a Volkswagent és a konszernhez tartozó Audit és Porschét is érintő egyeztetés a versenyjogi szabályokkal ellentétes magatartásnak minősülhet, ugyanakkor a Der Spiegel szerint a versenytárs Daimler is benyújtott egy hasonló "önfeljelentést". A hetilap mellett a Handelsblatt című üzleti lap is arról írt pénteken, hogy jogsértő megállapodás jöhetett létre az AdBlue használatáról. A lap szerint az Audinál a dízelbotránnyal összefüggésben az idén márciusban lefoglalt dokumentumokban arra utaló jeleket fedeztek fel, hogy több német gyártó a legfelső szinten elkötelezettséget vállalt a kisméretű tartályok rendszeresítésére. Az ügyben a német hatóságok mellett az Európai Bizottság is vizsgálatot folytat. Egyelőre egyik érintett sem nyilatkozott.

%KA%Naná, hogy az Audi és a Porsche is érintett a kartellügyben, de a Volkswagen-konszernen túl a BMW és a Daimler is%KA%

Naná, hogy az Audi és a Porsche is érintett a kartellügyben, de a Volkswagen-konszernen túl a BMW és a Daimler is

Mint az ismert, a dízelbotrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a Volkswagent, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el, ezeket visszahívással orvosolták. Hasonló visszaélés gyanújába került a Daimler is, amely a napokban bejelentette, hogy önként − 220 millió eurós (68 milliárd forint) költséget vállalva − módosítja a káros anyag tisztítását végző berendezést szabályozó szerkezet beállításait több mint hárommillió Mercedes-Benz típusú dízelautónál.

Ez is érdekes lehet:
 

Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez...

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Mini Countryman John Cooper Works teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...

Volkswagen Golf 1.9 TDI, 2004 - használtteszt

Nincs egymillió kilométert mutató Golf IV. A kijelző megállt eggyel előtte, de a napi számláló...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (32 db)

Macan írta: 3 hónapja

Csaltak vagy nem a német hatóságok már több város /egyenlőre központból/ kitiltották a dizel autókat, de az
adórendszerrel is "büntetik" az ilyen autók tulajdonosait.

A válaszoláshoz belépés szükséges
CastorX írta: 3 hónapja

Ha mar szobakerült a megbizhatosag, en ennek jobban hiszek az autonavigatoros velemenyeknek meg a nepiteletnek, esetleg ennek "http://www.reliabilityindex.com/top-100", mint egy nemet ADAC-s vagy DEKRA-s statisztikanak. Azok semmire valok, föleg amelyik azt vizsgalja, hogy mennyi auto bukott meg a müszakin (ahol egyebkent a lengescsillapitok allapotat se nezik).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 3 hónapja
Kaller írta: 3 hónapja

Fogadok veled , hogy fog ... Vw , Skoda ,Seat nem prémium és azok is ugyanúgy érintettek mivel a Vw csoporthoz tartoznak ... egyébkén ha nekem lenne német autógyárban részvényem már rég eladtam volna mert akkorát estek az elmúlt 1-2 napban... szóval hidd el hogy fognak esni szépen .



2016 os adat BMW eladott 2.247.485 db autót

2016 os adat Vw csoport eladott 10.312.000 db autót

Merciről nincs pontos adat de ha jól emlékszek 2.000.000 krüli darabszámot produkált 2016 ban .



Na már most számoljuk ki ez alap hangon több mint 14.500.000 db Európán gyártott autót jelent évente ... ha csak azt veszem alapul hogy minden 20. ember elpártol a német márkáktól az -5% os visszaesést jelent egyik évről a másikra ... ami alap hangon is több mint 700.000 autót jelent amit ha beszorzunk az elmaradt üzleti haszonnal rögtön kiderül hogy az autónkénti 80 eurós spórolás nem volt túl jó befektetés ... a fő részvényeseknek pedig egy a lényeg a részvények értéke felfelé az osztalék pedig a zsebükbe vándoroljon ..... ebben az esetben a részvények lefelé az osztalék meg elmegy bírságra ... szóval tényleg jó húzás volt ... de tovább megyek csak 1 évet számoltam nem tudni hová gyűrűzik még be és hány évig kapják a cumit ... szóval a 700.000 autóvásárló aki minimum elmegy az csak 1 év ... és semmi nem garantálja hogy a 700.000 autóvásárló majd mikor cseréli a Francia, Olasz, Japán , Svéd ,Koreai autóját újra vissza fog ülni a német autókba ... ergó ennek azért távlati hatásai jóval nagyobbak mint most azon viccelődnek hogy ez csak egy kis kartelezés ... Véleményem szerint ez egy akkora visszaesés is lehet mint anno a világválságkor tapasztalható volt ... csak itt Németországot sújtja ... és hát a Magyar gazdaság is kitett ennek a körnek elég rendesen gondoljunk Kecskemétre a Merci gyárra illetve a Győri Audira ...


Előzmények megtekintése

Én is úgy gondolom hogy nem fog esni az eladás, aztán ha a növekedés lassul talán azt lehet majd ezzel magyarázni (bár úgy nehéz lesz hogy minden érintett autógyár növeli a termékkínálatát).
És az üzemi eredmény drasztikus romlása sem várható, mert ha csökkenne is az árbevétel azt azonnal - akár drasztikus lépésekkel - kompenzálják a költség oldalon. (Ezen a téren a Toyota után talán a VW-nek van a "legjobb" menedzsmentje). Szóval a büntetés mértéke a profit és osztalék oldalon jelent majd csökkenést elsősorban. Ezzel viszont lehetőség nyílik újra, hogy "bizonytalan kezekben lévő" részvényeket kiszedjék onnan, bár beszédes pl. hogy a VW részvény árfolyama a dízelbotrány után sem esett ki tartósan a 120-140 eurós sávból (eszközérték). Szóval ahhoz hogy nagyot szakadjon az árfolyam a cég létét veszélyeztető bírság kell, amit gyanítom hogy a németek - mint az EU legerősebb gazdasága - nem fognak engedni, bár kétségtelen nekik is jól jönne az "extra" költségvetési bevétel (tekintve pl. hogy a menekültek ellátása több milliárddal növelik a költségvetés kiadási oldalát).
A BMW-nél egy 60 eurós árfolyam jelenthet jó beszállási pontot (de valszeg nem esik ekkorát).

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hónapja
Balage001 írta: 3 hónapja

Ez egy független felmérés. Attól, hogy te nem hiszed el még így van :D


Előzmények megtekintése

Ha ennyire hiszel a mesékben, akkor nem ártana egy kis szervizlátogatásra menned a jelzett márkákhoz. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lohmann írta: 3 hónapja
hirolvaso írta: 3 hónapja

Ilyen hülyeséget!



A VW az EU6 alatti motorokkal bukott meg, amik nem használnak ADBLUE-t és 2008 óta gyártották őket.

Akkor mi az összefüggés a megegyezett tartályméret és a manipulált szoftver között?


Semmi, ez a történet nem elsősorban a károsanyag kibocsátásról fog szólni, hanem a kartellezésről. Ez 2 külön dolog - a háttérben itt árfixálás állhatott, aminek csak eszköze volt pl. a tartályok azonos méretezése, acélipari beszállítók megritkítása vagy az azonos sebességnél felhúzódó kabriótető. Ezek lényege az volt, hogy minden résztvevő gyártónál alacsonyan tudják tartani a költségeket, de (mivel nem versenyeztek egymással) magasan a vevő által fizetett árat. A részletekre addig úgy sem derül fény, amíg le nem zárul a nyomozás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
hirolvaso írta: 3 hónapja

Ilyen hülyeséget!

A VW az EU6 alatti motorokkal bukott meg, amik nem használnak ADBLUE-t és 2008 óta gyártották őket.
Akkor mi az összefüggés a megegyezett tartályméret és a manipulált szoftver között?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 3 hónapja
Balage001 írta: 3 hónapja

Fogadok veled, hogy a német prémium autók eladásai e miatt nem fognak csökkenni. Ezt szinte biztosra veszem :)


Előzmények megtekintése

Fogadok veled , hogy fog ... Vw , Skoda ,Seat nem prémium és azok is ugyanúgy érintettek mivel a Vw csoporthoz tartoznak ... egyébkén ha nekem lenne német autógyárban részvényem már rég eladtam volna mert akkorát estek az elmúlt 1-2 napban... szóval hidd el hogy fognak esni szépen .

2016 os adat BMW eladott 2.247.485 db autót
2016 os adat Vw csoport eladott 10.312.000 db autót
Merciről nincs pontos adat de ha jól emlékszek 2.000.000 krüli darabszámot produkált 2016 ban .

Na már most számoljuk ki ez alap hangon több mint 14.500.000 db Európán gyártott autót jelent évente ... ha csak azt veszem alapul hogy minden 20. ember elpártol a német márkáktól az -5% os visszaesést jelent egyik évről a másikra ... ami alap hangon is több mint 700.000 autót jelent amit ha beszorzunk az elmaradt üzleti haszonnal rögtön kiderül hogy az autónkénti 80 eurós spórolás nem volt túl jó befektetés ... a fő részvényeseknek pedig egy a lényeg a részvények értéke felfelé az osztalék pedig a zsebükbe vándoroljon ..... ebben az esetben a részvények lefelé az osztalék meg elmegy bírságra ... szóval tényleg jó húzás volt ... de tovább megyek csak 1 évet számoltam nem tudni hová gyűrűzik még be és hány évig kapják a cumit ... szóval a 700.000 autóvásárló aki minimum elmegy az csak 1 év ... és semmi nem garantálja hogy a 700.000 autóvásárló majd mikor cseréli a Francia, Olasz, Japán , Svéd ,Koreai autóját újra vissza fog ülni a német autókba ... ergó ennek azért távlati hatásai jóval nagyobbak mint most azon viccelődnek hogy ez csak egy kis kartelezés ... Véleményem szerint ez egy akkora visszaesés is lehet mint anno a világválságkor tapasztalható volt ... csak itt Németországot sújtja ... és hát a Magyar gazdaság is kitett ennek a körnek elég rendesen gondoljunk Kecskemétre a Merci gyárra illetve a Győri Audira ...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja
Dimitri írta: 3 hónapja

Amúgy látszik, hogy veletek minden szart megtudnak etetni az újságírók.:) Ez egy lejárató cikk a német autókkal szemben. A többi márka nem nézi jó szemmel, hogy ekkora eladási számokat produkálnak,



A BMW épp most adott ki egy közleményt amelyben leszögezik: autóik károsanyag-kibocsátását nem manipulálják, megfelelnek minden követelménynek. Állításuk szerint nem vettek részt semmilyen trükközésben az Adblue tartályokkal kapcsolatban sem – ezzel reagáltak arra az állításra, hogy a kartell tagjai közösen határoztak meg egy meglehetősen kicsi méretet (nyolc liter) az adaléktankhoz.



A BMW-nél ezzel szemben azt mondják, Adblue-tartályuk a katalizátorral, illetve részecskeszűrővel kiegészülve megfelelő mértékben csökkenti a nitrogénoxid-kibocsátást, így nincs is szükségük arra, hogy visszahívják az Euro 6-os normát teljesítő járműveiket. Az Euro 5-ösökhöz ugyanakkor önkéntes, ingyenes szoftverfrissítési lehetőséget kínálnak fel.



A bajor márka szóvivője azt is hozzátette: biztosak a dolgukban, így nem is tartanak az ügyben folyó vizsgálatoktól, nyomozástól.








Nem is tudom vakságod, vagy naivságod nagyobb :)

"lejárató cikk a német autókkal szemben"
és a német Der Spiegel indította?????

"A BMW épp most adott ki egy közleményt amelyben leszögezik: autóik károsanyag-kibocsátását nem manipulálják, megfelelnek minden követelménynek"
http://equaindex.com/equa-air-quality-index/
1. Manufacturer=BMW
2. Show 100 entries
3. EQUA Aq Index (NOx!) szerinti rendezés
"A" index jelentése: Euro 6 dieselnek előírt NOx-nál többet nem bocsát ki
"C, vagy B-A" index = Euro 5 dieselnek előírt NOx-nál többet nem bocsát ki

Euro 6-os BMW-k 23-ból 4 teljesíti, 19 nem az Euro 6-ot
Euro 5-os BMW-k 18-ból 0 teljesíti, 18 nem az Euro 5-öt
tehát hazudnak még most is, a többinek ne higgy!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Balage001 írta: 3 hónapja
menőmanó írta: 3 hónapja

Ezt jól látod, valóban nem hiszem el, hogy azok a legmegbízhatóbbak.

Hogy miért, arra ez a cikk is a válasz.


Előzmények megtekintése

Ez egy független felmérés. Attól, hogy te nem hiszed el még így van :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Dimitri írta: 3 hónapja

Amúgy látszik, hogy veletek minden szart megtudnak etetni az újságírók.:) Ez egy lejárató cikk a német autókkal szemben. A többi márka nem nézi jó szemmel, hogy ekkora eladási számokat produkálnak,

A BMW épp most adott ki egy közleményt amelyben leszögezik: autóik károsanyag-kibocsátását nem manipulálják, megfelelnek minden követelménynek. Állításuk szerint nem vettek részt semmilyen trükközésben az Adblue tartályokkal kapcsolatban sem – ezzel reagáltak arra az állításra, hogy a kartell tagjai közösen határoztak meg egy meglehetősen kicsi méretet (nyolc liter) az adaléktankhoz.

A BMW-nél ezzel szemben azt mondják, Adblue-tartályuk a katalizátorral, illetve részecskeszűrővel kiegészülve megfelelő mértékben csökkenti a nitrogénoxid-kibocsátást, így nincs is szükségük arra, hogy visszahívják az Euro 6-os normát teljesítő járműveiket. Az Euro 5-ösökhöz ugyanakkor önkéntes, ingyenes szoftverfrissítési lehetőséget kínálnak fel.

A bajor márka szóvivője azt is hozzátette: biztosak a dolgukban, így nem is tartanak az ügyben folyó vizsgálatoktól, nyomozástól.



A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Villanyautó, amit már nem kell otthon töltögetni

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez bajnok ár. Egy hét és több mint 800 közös kilométer után kijelenthető: egyedüli autónak is kiváló.


Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Remegett a kezem: próbán a legkomolyabb Alfa Romeo sportautók

Jó móka a Giulia QV, de még jobb a 4C

21 órája – Sztori

Az utóbbi idők legjobb Alfa Romeóját köszönthetjük a Giulia QV személyében, de az élményeket gyorsan elnyomja, ha átülünk egy 4C sportkupéba.


Aukción a világ egyetlen működő Alfa Romeo G1 sportautója

Ez volt az első Alfa Romeo, közel 100 éves, és most eladó

Tegnap – Sztori

70 lóerőt teljesített 1921-ben az Alfa Romeo G1, mindössze 52 darab készült belőle, és nem csak az olasz gyárnak felbecsülhetetlen érték.


Újabb rekordot ért el a Ford Ranger

A Ranger a terepen és a piacon sem viccel

2 napja – Sztori

Tíz itthon eladott pickupból négy Ford Ranger, ezzel toronymagasan piacvezető a Ford, ahogyan Európában is a Ranger a szegmens vevőinek kedvence.


Használtautó.hu

SUZUKI IGNIS 1.3 GC AC

SUZUKI IGNIS 1.3 GC AC

Ár: 1.060.000 Ft

Évjárat: 2006 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA G 1.4 16V Comfort

OPEL ASTRA G 1.4 16V C...

Ár: 475.000 Ft

Évjárat: 2001 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAEWOO LANOS 1.3 S Magyar!Klímás!Szervós!

DAEWOO LANOS 1.3 S Mag...

Ár: 449.000 Ft

Évjárat: 2002 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!