0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Újabb botrányban több német autógyártó

Nem a karterrel, hanem a kartellel van gond a németeknél

·

Kartellezés gyanújába került öt német autógyár, a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler. Lehet, hogy ennek a dízelbotránynál is nagyobb füstje lesz?

%KA%Nem titok, hogy a konkurens gyártók erősen figyelik egymás modelljeit is, a legfrissebb jelentések és önfeljelentések szerint azonban 5 német gyártó már előre megállapodott abban, hogy milyen megoldásokat alkalmaznak%KA%

Nem titok, hogy a konkurens gyártók erősen figyelik egymás modelljeit is, a legfrissebb jelentések és önfeljelentések szerint azonban 5 német gyártó már előre megállapodott abban, hogy milyen megoldásokat alkalmaznak

A Kern András és Stohl András, na meg persze Ónodi Eszter főszereplésével 2000-ben újrakészített Meseautó című film óta már mindenki ismeri a hozzá nem értőnek gondolt autós megtévesztésére szolgáló, a "az index belever a karterbe" kifejezést, most viszont nem erről van szó, hanem a versenyjog megsértéséről, amit kartellezésnek neveznek. Utóbbi gyanújába került a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler a Der Spiegel pénteki jelentése szerint.

A német hírmagazin szombati számában megjelenő beszámolóból előzetesen ismertetett részletek szerint a súlyos versenyjogsértésről a VW adott át információkat a hatóságoknak "egyfajta önfeljelentés" formájában. A VW szerint a cégek a kilencvenes évek óta több mint 60 munkacsoportban, 200-nál is több munkatárs részvételével egyeztettek titokban technológiai és beszállítói ügyekről, és a gyártási költségekről. Az egyeztetések célja a verseny kiiktatása volt − írta a Der Spiegel, hozzátéve, hogy az "ötök körének" esete lehet a német gazdaság történetének egyik legnagyobb szabású kartellezési ügye.

%KA%Szegény Volkswagen állítólag azért kellett manipuláljon a mérési ciklusra optimalizált emissziócsökkentéssel, mert nem adhatott elég AdBlue-t a kartell által engedélyezett méretű tartály következtében%KA%

Szegény Volkswagen állítólag azért kellett manipuláljon a mérési ciklusra optimalizált emissziócsökkentéssel, mert nem adhatott elég AdBlue-t a kartell által engedélyezett méretű tartály következtében

A gyártók egyebek mellett arról is egyeztettek, hogy mekkora önálló tartályrendszer szükséges a dízelmotorral szerelt kocsiknál a kipufogógáz tisztítását szolgáló AdBlue adalékanyag használatához. A nagy tartály drága, ezért inkább abban állapodtak meg, hogy kisebb tárolórendszerrel szerelik a dízelautókat, így viszont nem lehetett elegendő AbBlue-t hozzáadni az üzemanyaghoz. A jelentés szerint ez a titkos, jogsértő megállapodás volt az alapja a VW-nál 2015-ben kitört dízelbotránynak, rámutatva, hogy a kelleténél kisebb tartály miatt csak "trükközéssel", a károsanyag-kibocsátást manipulálásával lehetett gondoskodni arról, hogy az érintett dízelautók vizsgálati körülmények között ne lépjék túl a kibocsátási határértéket. Így aztán elgondolkodtató, hogy a Volkswagen önfeljelentése nem inkább védekezésnek számít-e, de ezt döntse el mindenki saját maga.

%KA%A Volkswagen mellett a Mercedes is önfeljelentést tett, nem mellesleg a napokban jelentette be hárommillió dízel autóját érintő visszahívását%KA%

A Volkswagen mellett a Mercedes is önfeljelentést tett, nem mellesleg a napokban jelentette be hárommillió dízel autóját érintő visszahívását

A Der Spiegel értesülése szerint az ötök a beszállítók kiválasztásáról és alkatrészek gyártási költségeinek összehangolásáról, de még a kabriók lenyitható tetejének műszaki részletkérdéseiről is egyeztettek. A VW a versenyjogi hatóságnak benyújtott dokumentumban úgy fogalmazott, felmerül a gyanú, hogy a Volkswagent és a konszernhez tartozó Audit és Porschét is érintő egyeztetés a versenyjogi szabályokkal ellentétes magatartásnak minősülhet, ugyanakkor a Der Spiegel szerint a versenytárs Daimler is benyújtott egy hasonló "önfeljelentést". A hetilap mellett a Handelsblatt című üzleti lap is arról írt pénteken, hogy jogsértő megállapodás jöhetett létre az AdBlue használatáról. A lap szerint az Audinál a dízelbotránnyal összefüggésben az idén márciusban lefoglalt dokumentumokban arra utaló jeleket fedeztek fel, hogy több német gyártó a legfelső szinten elkötelezettséget vállalt a kisméretű tartályok rendszeresítésére. Az ügyben a német hatóságok mellett az Európai Bizottság is vizsgálatot folytat. Egyelőre egyik érintett sem nyilatkozott.

%KA%Naná, hogy az Audi és a Porsche is érintett a kartellügyben, de a Volkswagen-konszernen túl a BMW és a Daimler is%KA%

Naná, hogy az Audi és a Porsche is érintett a kartellügyben, de a Volkswagen-konszernen túl a BMW és a Daimler is

Mint az ismert, a dízelbotrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a Volkswagent, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el, ezeket visszahívással orvosolták. Hasonló visszaélés gyanújába került a Daimler is, amely a napokban bejelentette, hogy önként − 220 millió eurós (68 milliárd forint) költséget vállalva − módosítja a káros anyag tisztítását végző berendezést szabályozó szerkezet beállításait több mint hárommillió Mercedes-Benz típusú dízelautónál.

Ez is érdekes lehet:
 

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal...

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák...

Új motorcsaládot mutat be a Mazda Frankfurtban

A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II...

Augusztusban hivatalosan is bemutatkozik a BMW M5

A legfrissebb jelentések alapján a bajorok már ebben a hónapban bemutatják az új ötös sorozat...

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...

Újabb fotók szivárogtak ki a legerősebb Renault Mégane-ról

Egyre többet mutat magából a Renault Mégane RS, ezúttal már nem csak látványterven, hanem a valóságban...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (32 db)

Macan írta: 3 hete

Csaltak vagy nem a német hatóságok már több város /egyenlőre központból/ kitiltották a dizel autókat, de az
adórendszerrel is "büntetik" az ilyen autók tulajdonosait.

A válaszoláshoz belépés szükséges
CastorX írta: 3 hete

Ha mar szobakerült a megbizhatosag, en ennek jobban hiszek az autonavigatoros velemenyeknek meg a nepiteletnek, esetleg ennek "http://www.reliabilityindex.com/top-100", mint egy nemet ADAC-s vagy DEKRA-s statisztikanak. Azok semmire valok, föleg amelyik azt vizsgalja, hogy mennyi auto bukott meg a müszakin (ahol egyebkent a lengescsillapitok allapotat se nezik).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 3 hete
Kaller írta: 3 hete

Fogadok veled , hogy fog ... Vw , Skoda ,Seat nem prémium és azok is ugyanúgy érintettek mivel a Vw csoporthoz tartoznak ... egyébkén ha nekem lenne német autógyárban részvényem már rég eladtam volna mert akkorát estek az elmúlt 1-2 napban... szóval hidd el hogy fognak esni szépen .



2016 os adat BMW eladott 2.247.485 db autót

2016 os adat Vw csoport eladott 10.312.000 db autót

Merciről nincs pontos adat de ha jól emlékszek 2.000.000 krüli darabszámot produkált 2016 ban .



Na már most számoljuk ki ez alap hangon több mint 14.500.000 db Európán gyártott autót jelent évente ... ha csak azt veszem alapul hogy minden 20. ember elpártol a német márkáktól az -5% os visszaesést jelent egyik évről a másikra ... ami alap hangon is több mint 700.000 autót jelent amit ha beszorzunk az elmaradt üzleti haszonnal rögtön kiderül hogy az autónkénti 80 eurós spórolás nem volt túl jó befektetés ... a fő részvényeseknek pedig egy a lényeg a részvények értéke felfelé az osztalék pedig a zsebükbe vándoroljon ..... ebben az esetben a részvények lefelé az osztalék meg elmegy bírságra ... szóval tényleg jó húzás volt ... de tovább megyek csak 1 évet számoltam nem tudni hová gyűrűzik még be és hány évig kapják a cumit ... szóval a 700.000 autóvásárló aki minimum elmegy az csak 1 év ... és semmi nem garantálja hogy a 700.000 autóvásárló majd mikor cseréli a Francia, Olasz, Japán , Svéd ,Koreai autóját újra vissza fog ülni a német autókba ... ergó ennek azért távlati hatásai jóval nagyobbak mint most azon viccelődnek hogy ez csak egy kis kartelezés ... Véleményem szerint ez egy akkora visszaesés is lehet mint anno a világválságkor tapasztalható volt ... csak itt Németországot sújtja ... és hát a Magyar gazdaság is kitett ennek a körnek elég rendesen gondoljunk Kecskemétre a Merci gyárra illetve a Győri Audira ...


Előzmények megtekintése

Én is úgy gondolom hogy nem fog esni az eladás, aztán ha a növekedés lassul talán azt lehet majd ezzel magyarázni (bár úgy nehéz lesz hogy minden érintett autógyár növeli a termékkínálatát).
És az üzemi eredmény drasztikus romlása sem várható, mert ha csökkenne is az árbevétel azt azonnal - akár drasztikus lépésekkel - kompenzálják a költség oldalon. (Ezen a téren a Toyota után talán a VW-nek van a "legjobb" menedzsmentje). Szóval a büntetés mértéke a profit és osztalék oldalon jelent majd csökkenést elsősorban. Ezzel viszont lehetőség nyílik újra, hogy "bizonytalan kezekben lévő" részvényeket kiszedjék onnan, bár beszédes pl. hogy a VW részvény árfolyama a dízelbotrány után sem esett ki tartósan a 120-140 eurós sávból (eszközérték). Szóval ahhoz hogy nagyot szakadjon az árfolyam a cég létét veszélyeztető bírság kell, amit gyanítom hogy a németek - mint az EU legerősebb gazdasága - nem fognak engedni, bár kétségtelen nekik is jól jönne az "extra" költségvetési bevétel (tekintve pl. hogy a menekültek ellátása több milliárddal növelik a költségvetés kiadási oldalát).
A BMW-nél egy 60 eurós árfolyam jelenthet jó beszállási pontot (de valszeg nem esik ekkorát).

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hete
Balage001 írta: 3 hete

Ez egy független felmérés. Attól, hogy te nem hiszed el még így van :D


Előzmények megtekintése

Ha ennyire hiszel a mesékben, akkor nem ártana egy kis szervizlátogatásra menned a jelzett márkákhoz. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lohmann írta: 3 hete
hirolvaso írta: 3 hete

Ilyen hülyeséget!



A VW az EU6 alatti motorokkal bukott meg, amik nem használnak ADBLUE-t és 2008 óta gyártották őket.

Akkor mi az összefüggés a megegyezett tartályméret és a manipulált szoftver között?


Semmi, ez a történet nem elsősorban a károsanyag kibocsátásról fog szólni, hanem a kartellezésről. Ez 2 külön dolog - a háttérben itt árfixálás állhatott, aminek csak eszköze volt pl. a tartályok azonos méretezése, acélipari beszállítók megritkítása vagy az azonos sebességnél felhúzódó kabriótető. Ezek lényege az volt, hogy minden résztvevő gyártónál alacsonyan tudják tartani a költségeket, de (mivel nem versenyeztek egymással) magasan a vevő által fizetett árat. A részletekre addig úgy sem derül fény, amíg le nem zárul a nyomozás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
hirolvaso írta: 3 hete

Ilyen hülyeséget!

A VW az EU6 alatti motorokkal bukott meg, amik nem használnak ADBLUE-t és 2008 óta gyártották őket.
Akkor mi az összefüggés a megegyezett tartályméret és a manipulált szoftver között?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 3 hete
Balage001 írta: 3 hete

Fogadok veled, hogy a német prémium autók eladásai e miatt nem fognak csökkenni. Ezt szinte biztosra veszem :)


Előzmények megtekintése

Fogadok veled , hogy fog ... Vw , Skoda ,Seat nem prémium és azok is ugyanúgy érintettek mivel a Vw csoporthoz tartoznak ... egyébkén ha nekem lenne német autógyárban részvényem már rég eladtam volna mert akkorát estek az elmúlt 1-2 napban... szóval hidd el hogy fognak esni szépen .

2016 os adat BMW eladott 2.247.485 db autót
2016 os adat Vw csoport eladott 10.312.000 db autót
Merciről nincs pontos adat de ha jól emlékszek 2.000.000 krüli darabszámot produkált 2016 ban .

Na már most számoljuk ki ez alap hangon több mint 14.500.000 db Európán gyártott autót jelent évente ... ha csak azt veszem alapul hogy minden 20. ember elpártol a német márkáktól az -5% os visszaesést jelent egyik évről a másikra ... ami alap hangon is több mint 700.000 autót jelent amit ha beszorzunk az elmaradt üzleti haszonnal rögtön kiderül hogy az autónkénti 80 eurós spórolás nem volt túl jó befektetés ... a fő részvényeseknek pedig egy a lényeg a részvények értéke felfelé az osztalék pedig a zsebükbe vándoroljon ..... ebben az esetben a részvények lefelé az osztalék meg elmegy bírságra ... szóval tényleg jó húzás volt ... de tovább megyek csak 1 évet számoltam nem tudni hová gyűrűzik még be és hány évig kapják a cumit ... szóval a 700.000 autóvásárló aki minimum elmegy az csak 1 év ... és semmi nem garantálja hogy a 700.000 autóvásárló majd mikor cseréli a Francia, Olasz, Japán , Svéd ,Koreai autóját újra vissza fog ülni a német autókba ... ergó ennek azért távlati hatásai jóval nagyobbak mint most azon viccelődnek hogy ez csak egy kis kartelezés ... Véleményem szerint ez egy akkora visszaesés is lehet mint anno a világválságkor tapasztalható volt ... csak itt Németországot sújtja ... és hát a Magyar gazdaság is kitett ennek a körnek elég rendesen gondoljunk Kecskemétre a Merci gyárra illetve a Győri Audira ...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hete
Dimitri írta: 3 hete

Amúgy látszik, hogy veletek minden szart megtudnak etetni az újságírók.:) Ez egy lejárató cikk a német autókkal szemben. A többi márka nem nézi jó szemmel, hogy ekkora eladási számokat produkálnak,



A BMW épp most adott ki egy közleményt amelyben leszögezik: autóik károsanyag-kibocsátását nem manipulálják, megfelelnek minden követelménynek. Állításuk szerint nem vettek részt semmilyen trükközésben az Adblue tartályokkal kapcsolatban sem – ezzel reagáltak arra az állításra, hogy a kartell tagjai közösen határoztak meg egy meglehetősen kicsi méretet (nyolc liter) az adaléktankhoz.



A BMW-nél ezzel szemben azt mondják, Adblue-tartályuk a katalizátorral, illetve részecskeszűrővel kiegészülve megfelelő mértékben csökkenti a nitrogénoxid-kibocsátást, így nincs is szükségük arra, hogy visszahívják az Euro 6-os normát teljesítő járműveiket. Az Euro 5-ösökhöz ugyanakkor önkéntes, ingyenes szoftverfrissítési lehetőséget kínálnak fel.



A bajor márka szóvivője azt is hozzátette: biztosak a dolgukban, így nem is tartanak az ügyben folyó vizsgálatoktól, nyomozástól.








Nem is tudom vakságod, vagy naivságod nagyobb :)

"lejárató cikk a német autókkal szemben"
és a német Der Spiegel indította?????

"A BMW épp most adott ki egy közleményt amelyben leszögezik: autóik károsanyag-kibocsátását nem manipulálják, megfelelnek minden követelménynek"
http://equaindex.com/equa-air-quality-index/
1. Manufacturer=BMW
2. Show 100 entries
3. EQUA Aq Index (NOx!) szerinti rendezés
"A" index jelentése: Euro 6 dieselnek előírt NOx-nál többet nem bocsát ki
"C, vagy B-A" index = Euro 5 dieselnek előírt NOx-nál többet nem bocsát ki

Euro 6-os BMW-k 23-ból 4 teljesíti, 19 nem az Euro 6-ot
Euro 5-os BMW-k 18-ból 0 teljesíti, 18 nem az Euro 5-öt
tehát hazudnak még most is, a többinek ne higgy!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Balage001 írta: 3 hete
menőmanó írta: 3 hete

Ezt jól látod, valóban nem hiszem el, hogy azok a legmegbízhatóbbak.

Hogy miért, arra ez a cikk is a válasz.


Előzmények megtekintése

Ez egy független felmérés. Attól, hogy te nem hiszed el még így van :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Dimitri írta: 3 hete

Amúgy látszik, hogy veletek minden szart megtudnak etetni az újságírók.:) Ez egy lejárató cikk a német autókkal szemben. A többi márka nem nézi jó szemmel, hogy ekkora eladási számokat produkálnak,

A BMW épp most adott ki egy közleményt amelyben leszögezik: autóik károsanyag-kibocsátását nem manipulálják, megfelelnek minden követelménynek. Állításuk szerint nem vettek részt semmilyen trükközésben az Adblue tartályokkal kapcsolatban sem – ezzel reagáltak arra az állításra, hogy a kartell tagjai közösen határoztak meg egy meglehetősen kicsi méretet (nyolc liter) az adaléktankhoz.

A BMW-nél ezzel szemben azt mondják, Adblue-tartályuk a katalizátorral, illetve részecskeszűrővel kiegészülve megfelelő mértékben csökkenti a nitrogénoxid-kibocsátást, így nincs is szükségük arra, hogy visszahívják az Euro 6-os normát teljesítő járműveiket. Az Euro 5-ösökhöz ugyanakkor önkéntes, ingyenes szoftverfrissítési lehetőséget kínálnak fel.

A bajor márka szóvivője azt is hozzátette: biztosak a dolgukban, így nem is tartanak az ügyben folyó vizsgálatoktól, nyomozástól.



A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

Tegnap – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

2 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

4 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA H 1.6 Enjoy Mutatós szerethető autó

OPEL ASTRA H 1.6 Enjoy...

Ár: 1.140.000 Ft

Évjárat: 2004 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

NISSAN QASHQAI 1.6 Tekna 7 SZEMÉLYES. ÜVEGTETŐS. MAGYAR

NISSAN QASHQAI 1.6 Tek...

Ár: 3.450.000 Ft

Évjárat: 2012 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA HI LUX Hilux 3.0 D-4D 4x4 Double SR+ (Automata)

TOYOTA HI LUX Hilux 3....

Ár: 4.490.000 Ft

Évjárat: 2010 / 9

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!