Magától fújódik a GoodYear abroncsa

Nem kell ide nyomásellenőrző!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre már kötelező tartozék lesz az Európai Unióban a guminyomás-ellenőrző-rendszer, ám a GoodYear az elektronika helyett most egyszerűbb megoldást, magától felfújódó abroncsot ajánl.

Mivel a nem megfelelő guminyomás egyrészt veszélyes, másrészt az üzemanyag-fogyasztás növelése és az abroncs élettartamának drasztikus csökkenése miatt is káros, az EU törvényhozói az új modellek számára jövő évtől a személyautók számára is kötelező tartozékként írták elő a nyomásellenőrző rendszert. Ezek, a felnikbe épített szenzorokon, vezeték nélküli jeltovábbítókon és központi kijelzőn alapuló rendszerek azonban csupán jelzik az abroncsok nyomásvesztését, s az emberi nemtörődömség még mindig bejátszhat, lehet, hogy valakit nem fog zavarni a műszerfali figyelmeztetés.
A GoodYear ezért Air Maintanance Technology (AMT) gyűjtőnéven teljesen bolondbiztos, a kívánt nyomást magától szinten tartó abroncs-, illetve szeleprendszert jövendöl, mely nem csak biztonságosabb, akár olcsóbb is lehet az elektronikus szenzornál. Az egyelőre misztikus berendezésről a vállalat műszaki vezetője, Jean-Claude Kihn nyilatkozott: "bár a rendszer igen összetett, a kerék mozgási energiáját hasznosítja, s így alkotja meg a magától felfújódó kereket, amire az emberek mindig is vágytak, s bemutatkozása után már nem is lesz elképzelhető az élet nélküle". Mivel a rendszer fölöslegessé teszi az elektronikus keréknyomás-felügyeletet, jó eséllyel elképzelhető, hogy annak kötelezőségét akár már annak érvénybe lépése előtt el is törli az EU.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 12:28
    Permalink

    Nem tartom jó ötletnek. Ha defektes a kerék akkor nem veszem észre a szelep tartja a gumi nyomást és defektes kerékkel közlekedem ami aztán tényleg nagyon veszélyes. A gumi abroncs futófelületének szélére befúródó görbe szög az abroncs oldalfalát kidörzsöli az oldalfal szálak elszakadnak és létre jön a manapság nagyon ritka durr defekt ami autópályán 130-nál nem kellemes.Gumis vagyok sok ilyennel találkozom. És szerencse, hogy a gumi leereszt és eljön a szervizbe az ember és feltárom az eresztés okát.

Vélemény, hozzászólás?