Van még ez-az a Fiat tarsolyában, jön a 200 lóerős 124 Spider

Nem kizárt, hogy 240 lóerős lesz az Abarth 124 Spider

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már az alap autó megjelenése előtt felröppentek hírek a Fiat 124 Spider gyári, Abarth nevű csúcsváltozatáról. A kémfotókon már ez szerepel.


Nem jött át elsőre, hogy mivel lehet több és másabb a Fiat 124 Spider, mint a műszaki alapját adó Mazda MX-5? Nos nem azzal, hogy alapból egy kicsit erősebb lesz nála, hanem, hogy lehet akár sokkal erősebb is, gyárilag. Amióta kiderült, hogy az olasz-japán kooperáció kicsit félresikerült, és nem az Alfa Romeo Spider, hanem egy új Fiat alapjait adja a remek MX-5, azóta keringenek a hírek egy lehetséges Abarth változatról. Ha nem lenne elég erős az európai változat 140 és az amerikai 162 lóerős, 1.4-es turbómotorja, akkor jön valami, ami mindenkit meg kell győzzön.
Hirdetés


A kis oldalsó fények alapján ez éppen egy amerikai változat, de nem ez az érdekes rajta. Nagyon komoly a négy kipufogó, amiken át távozhatnának egy 190 lóerő körüli, erősebb 1.4-es változat elégetett szénhidrogénjei is, de ezt állítólag jóval komolyabb motor hajtja. Ha lehet hinni a feltételezésnek, akkor az Alfa Romeo 4C 1,75 literes turbómotorja dolgozna az Abarth 124 Spiderben. Igaz, hogy a 4C-ben középre építik be ezt az egységet, de volt ilyen korábban a 159 orrában 200 lóerővel a Giuliettában, meg van is, tavaly óta szintén 240-nel. Még pontosan nem tudni, hogy itt milyen erős lesz. Arról viszont már megy a suskus, hogy az egykori Fiat 124 Sport Spider Abarth tuningos Rally változatának stílusában ehhez is kérhető lesz a többi karosszériaelemtől eltérő, fekete festésű motorháztető. Sőt, van forrás, ami ennél is tovább megy, és az egykori Rallyhoz hasonló keménytetős raliváltozat WRC indulását sem tartja elképzelhetetlennek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?