Lassuló növekedés az új autók piacán
Nem meglepetés április kedvenc új autója, azért mutatjuk, mi az
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nincsenek nagy meglepetések az áprilisi autóeladásokban, bár növekedésben az év legszerényebbjét, eladási számokban a második legjobbját jelentette a negyedik hó.
Bár idén az április hozta az év legszerényebb, a személyautóknál is mindössze 7,7 százalékos piacbővülését, az eladott autók száma tekintetében így is az év második legjelentősebbje volt a negyedik hó - a rekorder március után. Az összes járműszegmens összesített számai szerint az idei negyedik hó ugyanakkor egy hajszálnyit (0,1%-kal) el is maradt a tavalyitól, a hasznonjárműveknél ugyanis erős visszaesés látható.
2017. IV. (db) | 2016. IV. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 8681 | 8063 | 7,7 |
Kishaszonjármű | 1320 | 1802 | -26,7 |
Nagyhaszonjármű | 433 | 469 | -7,7 |
Busz | 32 | 28 | 55 |
Motorkerékpár | 272 | 207 | 14,3 |
Összesen | 10 757 | 10 766 | -0,1 |
Az év egésze, az első négy hónap számai szerint ugyanakkor pluszban van a piac, a személyautóknál egy híján 20 százalékos a bővülés, a haszonjármű-szegmens azonban éves szinten is visszaesésben van, ennek oka a már beszüntetett növekedési hitelprogram korábbi hatása. Buszból egy hajszálnyit több, motorkerékpárból azonban jelentősebben kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban.
2017. I-IV. (db) | 2016. I-IV. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 33 025 | 27 760 | 19 |
Kishaszonjármű | 5616 | 6543 | -14,2 |
Nagyhaszonjármű | 1611 | 1700 | -5,2 |
Busz | 177 | 170 | 4,1 |
Motorkerékpár | 668 | 808 | -17,3 |
Összesen | 41 097 | 36 981 | 11,1 |
Az április nem csupán komoly piacbővülést, meglepetést sem nagyon hozott a márkák, illetve a modellek rangsorában. Élen a Suzuki, eladásainak több mint felét az esztergomi sztár SUV, a Vitara adta. Az sem szokványos, hogy az éves szinten harmadik Skoda múlt hónapban második volt, a Renault pedig a hatodik helyre tudott feljönni, leginkább a modellek között szintén hatodik Cliónak köszönhetően. Legalább ekkora meglepetés, hogy egy prémiummárka, a Mercedes-Benz bekerült a top 10-be.
Top 10 márka és modell - 2017. április
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 1113 | 1. | Suzuki Vitara | 649 |
2. | Skoda | 821 | 2. | Skoda Octavia | 393 |
3. | Ford | 794 | 3. | Ford Focus | 226 |
4. | Opel | 761 | 4. | Suzuki SX4 S-Cross | 221 |
5. | Toyota | 757 | 5. | Dacia Duster | 218 |
6. | Renault | 544 | 6. | Renault Clio | 206 |
7. | Volkswagen | 528 | 7. | Opel Astra | 154 |
8. | Dacia | 503 | 8. | Toyota Yaris | 152 |
9. | Kia | 315 | 9. | Renault Megane | 150 |
10. | Mercedes | 278 | 10. | Skoda Rapid | 145 |
A Renault számára erős április az éves összesített számokon is meglátszik, a legerősebb francia márka a nyolcadik helyen áll, a Clio a modellek körében a kilencediken. A márkák körében főként a korábbi évekhez mérten látható erős változás, a két évvel ezelőtt még első Opel most negyedik, a Toyota pedig előzi a Volkswagent, igaz, utóbbi konszernszinten ott van a harmadik helyen is, a Skodával. Az első hely továbbra is stabilan a Suzukié, tarol a Vitara, erősíthet az új Swift is, az Ignisen és top 10-ben eleve szereplő SX4 S-Crosson túl.
Top 10 márka és modell - 2017. január-április
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 3949 | 1. | Suzuki Vitara | 2433 |
2. | Ford | 3398 | 2. | Skoda Octavia | 1643 |
3. | Skoda | 3107 | 3. | Dacia Duster | 1062 |
4. | Opel | 2951 | 4. | Ford Focus | 877 |
5. | Toyota | 2492 | 5. | Opel Astra | 75 |
6. | Volkswagen | 2172 | 6. | Ford Kuga | 737 |
7. | Dacia | 2040 | 7. | Suzuki SX4 S-Cross | 716 |
8. | Renault | 1453 | 8. | Fiat 500 | 593 |
9. | Kia | 1286 | 9. | Renault Clio | 584 |
10. | Nissan | 1168 | 10. | Volkswagen Passat | 570 |
A tartósság kérdését a Suzukinál az 1 literes turbó benzinmotorra értettem. A többi már bizonyított.
Nálam a tartósság kulcskérdés. Jelenlegi autómat is újonnan vettem. Vigyáztam rá, gondosan szervizeltem, az új gazdája is elégedettséggel fogja használni. A Suzuki motorjai elég sokszor bizonyítottak már, én nem tartok az 1.6-os motortól.
A tartósság más kérdés, bár a Suzukinál erre még nincsenek tapasztalatok.
Elhiszem, hogy az 1 l-es motor is fickós, de én az autót legalább 15 évig, kb 300 – 400 ezer km-t szeretném használni, a szívó benzines tartósabbnak gondolnám.
Vezettem a Vitarát ill. SX4 Cross-t az 1L-es három hengeres motorral. Sokkal meggyőzőbb, dinamikusabb, és kulturáltabb volt a kis turbós, mint a 4 hengeres 1,6-os szívó.
Én kb. egy év múlva cserélnék autót és én is a Vitarát néztem ki. Remélem addig még nem szorul ki a nagyszerű 1.6-os szívó benzinmotor belőle, mert őszintén szólva a turbós benzinessel már nem tartom olyan vonzónak.
ormótlan,böszme és érdemi funkciókat nem lát el, plusz arra sem jó, amire kitalálták. Nálam ez bőven belefér a gnóm kategóriába és azért ahhoz
sem kell michelangelonak lennie bárkinek, hogy ránézzen és megállapítsa, hogy azért ez még a szép kategóriától nagyon messze van. Legfőképp fizikai
jellegéből adódóan nem lehet már szép (még ha ez relatív is). A Coupe SUV (lol), ami a dilettantizmus csúcsa, arra azt mondom, hogy lehet valami
formásabbat kihozni, de ilyen a túrabakancsból, sehogysem.
Ettől függetlenül, az arra kapós emberek körében az X5 cool, azért nevezem coolnak, ha már több mint 1 embernek cool valami (márpedig ez több
ezer/tízezernek az), akkor mondhatom, hogy cool még ha nekem személyszerint egy lapát trágya, de minden ember más.
a szuzukin meg mit sértődsz meg? véleménye csak lehet az embernek na. Szögegyszerű igénytelen olcsó autók, amik mára már nem is olcsók, bár a fejlődés
őket is elérte 2017-ben végül, nem is annyira szögegyszerűk, nincs ezzel baj szerintem. Az ízlés világot meg hagyjuk…a vitara valóban európaibb
de a baleno, meg az új swift az gagyi távolkeleti lett ezt az eladások is alátámasztják. Bár az új swiftét még nem tudjuk, de szerintem rosszabb
eladásokat fog produkálni, mint a 2005-ös swift, amire azt mondtam, hogy na ez igen vagány kisautó volt, nem gagyi távolkeleti design, de sikerült
elrontaniuk végül.
Én nem látom gnómnak, bár én hülye vagyok, így azt sem tudom, mitől lesz “cool” valami, ami ormótlan, böszme és lényegében érdemi funkciókat nem tud felmutatni.
Egy Toyota GT86, egy MX5 Mazda vagy egy Hyundai Veloster, esetleg egy Abarth 500-as Cool, de a hogy egy X5 kinek menő a milliomos anyukákon, lányfuttatókon és kivagyi prolikon kívül, az nekem magas.
Az, hogy te rühelled a Suzukit mert nálunk tömegautó és nem elsősorban az európai ízlésvilágot követi, attól még a Vitara divatkategóriája ellenére ezerszer racionálisabb ráadásul semmivel sem csúnyább az említett BMW-nél.
aki SUV-t vesz, már eleve konzumidióta, innen indul a dolog. Viszont nincs pénze nagy propelleres cool SUV-ra, hát vesz hasonlót kicsiben, mert hát követni kell a trendet, meg suv meg cool dolog, de azért egy gnóm szuzumuki még nem annyira cool még mindig.
Nem hiszem, hogy még nyugati viszonylatban is szegény lenne, aki Vitarát tud venni, pláne nálunk, de ha megengedhetném magamnak az X5-öt, akkor is előbb venném a Vitarát.
Attól, hogy valaki nem ellensége a pénztárcájának és nem akar kívülről konzumidiótának kinézni, még nem feltétlenül szegény ember.
ez a vitara…szegény ember X5-öse