Viszik, mint a cukrot

Népautó lett a Lamborghini...

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Attól még nem kell tartani, hogy a Gallardo jövőre lekörözi a Toyota Corolla darabszámát, de ahhoz a szerény mennyiséghez képest, ami néhány éve jellemezte a gyárat, a tízezer autó már-már tömegtermelés.

A helyszín Sant’Agata Bolognese, a Lamborghini főhadiszállása, ahol a napokban történelmi eseménynek lehettünk tanúi: a szalagról legördült a tízezredik Gallardo, egy sárga LP 560-4 típus. Az olasz sportkocsi gyártó vonatkozásában hihetetlenül magasnak mondható ez a szám, mert a fennállás óta még egyetlen modellből sem készült ennyi, a német cégvezetés azonban nem tart attól, hogy a márka presztízsét rossz irányba befolyásolja az utóbbi években felpörgetett termelés. A Gallardo 2003 óta van a piacon, és a típus már átesett egy korszerűsítésen, amely a műszaki fejlesztéseken kívül új jelöléseket is hozott. Jelenleg négy tagot számlál a Lamborghini kisebbik autójának kínálata: a hátsókerékhajtású LP 550-2 Valentino Balboni a gyár legendás tesztpilótájának nevét viseli, kvázi alapmodell az LP 560-4 és az LP 560-4 Spyder, míg a csúcsot a könnyített LP 570-4 Superleggera képviseli, amely nemrég rangos olvasói elismerésben részesült. A Midas sárga fényezésű, 560 lóerős, V10-es motorral hajtott jubileumi sportkocsit június 25-én bemutatták Sanghajban, a „Lamborghini Day” rendezvényen, és nagy valószínűséggel már kínai tulajdonosát boldogítja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?