Mennyit ér egy legenda?

Nézd meg, hogy mennyit kellene költened egy világbajnok raligépre!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan egy aukción értékesítik azt a Toyota Celica versenyautót, amellyel Didier Auriol világbajnokká vált.


Didier Auriol nem csak a saját, hanem a Toyota világbajnoki címét is bebiztósította 1994-ben a San Remo Ralin azzal az autóval, amely majd februárban kerül kalapács alá. Ráadásul azért is különleges ez a masina, mert Auriolnak ez volt az egyetlen egyéni rali világbajnoki címe a pályafutása során. Az 1993-as szezonja meglehetősen középszerűen sikerült, viszont a francia versenyző nagy ambíciókkal kezdte második évadát a Toyota Castrol Team színeiben 1994-ben. Stabilan hozta a dobogós helyezéseket, így a tíz futamos bajnokság nyolcadik helyszíne után fej-fej mellett állt régi vetélytársával, Carlos Sainz-cal. A spanyol pilóta az évtized elején három éven át rendre legyőzte a francia versenyzőt, méghozzá éppen a Toyota színeiben. Miközben Sainz két egyéni világbajnoki címet nyert a márkának, Auriol a Lancia versenyzőjeként két csapat bajnoki címet mutathatott fel. 1994-ben tehát mindkét pilótát erős bizonyítási vágy hajtotta, és az utolsó előtti futamot megelőzően mindössze hat pont választotta el őket egymástól.

A San Remo rali Auriol egyik kedvenc versenye volt, pályafutása során háromszor is győzni tudott itt. Ezúttal azonban úgy tűnt, az átlagosnál nehezebb dolga akad majd, mégpedig éppen a technika miatt. Annak az autónak ugyanis, amit a Toyota mérnökei felkészítettek a számára, meglehetősen peches előélete volt: legelső versenyén, az 1993-as RAC ralin meghibásodott, majd a műszaki hiba megismétlődött az 1994-es Akropolisz ralin, ahol a második helyről kellett kiállnia Auriolnak. A balszerencse a San Remo ralin is folytatódni látszott, az első napot több mint két perc hátránnyal zárta Sainz Subaruja mögött. Szombaton és vasárnap azonban a Celica és Auriol is megtáltosodott. Az utolsó előtti szakaszon átvette a vezetést, hogy aztán 21 másodperces előnnyel nyerje meg a versenyt Sainz előtt. A két versenyző közötti különbség 11 pontra nőtt, így a spanyol pilótának az utolsó versenyen, a Brit ralin kockáztatnia kellett a világbajnoki cím érdekében. Sainz a nyomás alatt hibázott is, így Aurioltól már nem lehetett elvenni a világbajnoki győzelmet. Megszerezte a Toyota második csapat és harmadik egyéni világbajnoki címét.
Hirdetés

A győzelem után a Celica ST185 egy olasz Toyota csapathoz került. A H. F.Grifone SRL színeiben 1995-ben megnyert még két Európa-bajnoki futamot, majd nyugdíjazták. 23 év elteltével viszont előkerült, visszakapta eredeti színeit, amelyet a San Remo ralin viselt, szóval pályafutásának legdicsőbb pillanatát idéző külsővel várja, hogy 2019. február 7-én, a párizsi Grand Palais színpadán licitáljanak rá. Az aukciót Bonhams aukciós ház bonyolítja le, várakozásaik szerint 190-230 ezer eurót (tehát 60-75 millió forintot) is érhet a Toyota ralitörténetének egyik meghatározó szereplője.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.12.16. at 19:38
    Permalink

    Hmm, most elkapott a nosztalgia, akkoriban nagyon nagy lendületben volt a Toyota, ez a Celica meg amúgy is a kedvencem. Jól emlékszem, hogy a Grifone szálíltotta Janikának is a Corolla WRC-t?

    Az említett ár teljesen rendben van, rallye-legendák ilyesmi árban kezdődnek, igaz ez a rendezvény csak az “igazi” buli (Retromobile) ellen-rendezvénye, de gondolom a Bonhams berágott, hogy az Retromobile az Arcturial exluzív vadászterülete :), (nem fair, mert az Arcturial akkor is bérel egy kis standot, amikor a Bonhams viszi a Techno Classica árverését), ezek szerint a Bonhams így szervezett a városközpontban a Retromobilellal egy időben egy ellenrendezvényt.

    Különben veszett jó móka az Arcturial standján sétálni ( http://egzostive.com/retromobile-2018/ külön belépőt szednek, illetve a belépéshoz meg kell vásárolni a katalógusukat), FXX, régi Bugattik, Alfák, Maseratik és Mercedesek, de olyan furcsaságok is mint a Sbarro által átépített Mercedes GT1.

    Nem evilági élmény, de kicsit elkanyarodtam 🙂

    De visszatérve cikk témájára, a Lancia Stratosok 037-esek és Rallye Delták (az igaz B csoportos szörnyek) is durva áron mennek (3-500.000 eur), ez a Celica akár többért is elmehet. Nem lepődnék meg, ha Louwman úr lecsapna rá, passzolna a gyűjteményébe, így is az egyik legizgalmasabb Toyota gyűjteménnyel bír, legelső Toyoda AA, Gr B celica, F1 Le Mans, Prius 🙂 passzolna ide. De már megint elkanyarodtam, asszem betaláltatok nálam ezzel a hírrel 🙂

Vélemény, hozzászólás?