Az GTI-ben dolgozó egyliteres, háromhengeres blokk 116 lóerős, ami könnyen mozgatja az apró karosszériát
A Volkswagen up! GTI 2018-as megjelenése azért tömegeket nem vonzott be a szalonokba, lévén egy 7 millió forint körüli összegbe kerülÅ‘ hároamajtós minirÅ‘l van szó. A tesztelÅ‘k tetszését viszont olyannyira elnyerte a sportos apróság, hogy rögtön a Golf GTI-hez kezdték hasonlÃtani. Persze nem a mostani, 250 lóerÅ‘ körüli modellhez, inkább az 1975-ben debütált egyes Golf GTI szellemi utódjának tekinthetÅ‘ a fürge up!. Az akkori Golf lényegében az up! méretében készült, a befecskendezÅ‘s, 1,8 literes négyhengeres szintén bÅ‘ száz lóerÅ‘s teljesÃtménnyel és dinamikával mozgatta a könnyű Golfot, a háromajtós felépÃtésérÅ‘l és a kockás ülésekrÅ‘l nem is beszélve.
A módosÃtás nem nevezhetÅ‘ mélyrehatónak, mégis kÃvánatosabbá teszi az up!-ot
Egy up! GTI tulajdonos viszont nem elégedett meg a gyári kinézettel, még feltűnÅ‘bb kisautóra vágyott, amiben a Vilner Garage szÃves örömest segÃtett. ElsÅ‘ pillantásra egy vagányul megvadÃtott up! néz vissza a képekrÅ‘l, jobban megnézve viszont nem igazán távolodott el a gyári állapotától a GTI. Úgy tűnik, hogy a tulajdonos alapvetÅ‘en elégedett volt a külsÅ‘vel, csak egy kis extra kinézetre vágyott. A Vilner ezért nem módosÃtott semmilyen elemet, csupán a fényezésen dolgozott. A tuningcég azt nem közölte, hogy milyen szÃnű up! gurult be a műhelybe, de a különleges motÃvumok az Å‘ kezük munkáját dicsérik. Az átdizájnolás olyan szempontból is érdekes, hogy nincs mindig szükség új elemekre, csupán néhány grafikai megoldás is mennyit képes dobni a külsÅ‘n.
Az Uup! 10 centivel rövidebb az egyes Golfnál, a teljesÃtményben 5 lóerÅ‘ a különbség az up! javára