Rakétát indít a Nissan Le Mans-ban

Nissan DeltaWing: Le Mans-i lopakodó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Aerodinamikai fogásokkal, alacsony tömeggel szeretnék befogni a jóval erősebb LMP2-es gépeket a nyári 24 órás futamon.


Az idei júniusi Le Mans-i 24 óráson a képen látható szerkezet lesz a legfurább induló, bár kísérleti versenyautóként a verseny hivatalos értékelésében nem fogják feltüntetni. A DeltaWing projekt elsőszámú támogatója, a Nissan többek között a prototípus hajtását szolgáltatja a várhatóan 300 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres DIG-T, azaz benzines turbómotor képében. Számításaik szerint ez a teljesítmény elegendő lesz ahhoz, hogy a könnyű építésű DeltaWing a nála jóval erősebb LMP2-es prototípusoknál is jobb köridőket fusson.
A DeltaWing célja, hogy bemutasson egyféle lehetséges jövőbeli autósportos irányvonalat, és ezzel egy időben a modern technológiák vizsgálatára és fejlesztésére is jó alapot ad. Erről a Nissan elnökhelyettese, Andy Palmer nyilatkozott:

Mivel az utóbbi években egyre kevesebb mozgásteret engednek az előírások, a versenyautók egyre jobban hasonlítanak egymásra, az alkalmazott technológiák pedig egyre kevésbé vannak hatással a közúti modellek fejlesztésére.

Hirdetés
A Nissan partnerei a DeltaWing fejlesztésében az Amerikában élő brit dizájner, Ben Bowlby, az amerikai autósportok világából ismerős Don Panoz és Dan Gurney, valamint a Highcroft Racing és a Michelin.
A kimerítő 24 órás versenyen az Indy Car bajnok Dario Franchitti öccse, Marino – mellesleg a Force India pilóta Paul di Resta unokatestvérei – valamint a Nissan jelenlegi FIA GT1-es világbajnoka, Michael Krum fogják kormányozni a vadászrepülő, illetve Y-szárnyú űrhajó formájú versenykocsit.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?