Nem csak hazánkban, az EU-ban is zsugorodott az autópiac

Novemberben az egész kontinensen apadtak az autóeladások

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Európai Unióban novemberben már zsinórban harmadik hónapja estek az autóeladások - mindez az új emissziós norma következményének tekinthető.


Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) pénteken nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában több mint 1,12 millió autót helyeztek forgalomba novemberben. Ez nagy szám, ám 8 százalékkal kevesebb, mint 1 évvel korábban. Októberben 7,3, szeptemberben pedig 23,5 százalékos csökkenést mértek az augusztusi 31,2 százalékos emelkedés után.
Az idei év első tizenegy hónapjában eladott új autók száma meghaladta a 14 millió 160 ezret, ami 0,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Hasonló képet mutat a hazai autópiac, éves szinten növekedés (az EU átlagánál jóval jelentősebb, ~20 százalékos) látható, míg novemberben csökkenés.
Novemberben a legtöbb országban csökkentek az eladások, az öt legnagyobb piac közül Spanyolországban 12,6 százalékkal, Németországban 9,9 százalékkal, Olaszországban 6,3 százalékkal, Franciaországban 4,7 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 3,0 százalékkal esett vissza az új autók száma.
Piaci részesedés szerint sorba állítva a német Volkswagen-csoport a legnagyobb európai gyártó, 10,9 százalékos, a PSA-csoport (Peugeot, Citroën, Opel/Vauxhall, DS) 5,8 százalékos, a francia Renault pedig 16 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni november hónapban. A Renault után következő Fiat-Chrysler eladása 8,1 százalékkal, a Fordé 8,2 százalékkal, a BMW-é pedig 2,8 százalékkal csökkent, míg a Daimler 3,3 százalékkal, a Toyota 3,8 százalékkal tudta növelni az értékesítést.
Hirdetés
Az utóbbi hónapokban tapasztalt visszaesés az új, sokkal szigorúbb emisszió-mérési eljárás (WLTP) bevezetésének tulajdonítható. Miként arról beszámoltunk, szeptember elsejétől már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten áteső új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban. Az eljárás bevezetése miatt több autógyártónak le kellett állítania néhány modell értékesítését, mert nem tudta megszerezni az új engedélyeket. Sok fogyasztó éppen emiatt is hozta előre az autóvásárlást, ezért ugrott meg a kereslet a nyári hónapokban, ám az ősz a legtöbb márkánál böjtöt hozott.
Forrás: MTI
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.12.17. at 09:19
    Permalink

    Nagy lótúró az egész, magunk alatt vágtuk a fát és ide jutottunk. De csapkodni kell az asztalt, hogy kell az a külön ide fejlesztett Toyota meg Honda meg Subaru, meg kell kombi, meg dízel, meg a birkabunda-tapintású belsőtér… Remélem, tudja az a bizonyos illető, hogy a kommentemet neki címeztem 😀

    • 2018.12.17. at 17:02
      Permalink

      És már megint sikerült érzékeltetni velünk hogy nem vagy képes különbséget tenni kínálati és kereslet oldal között.

      Vagy megint nem értem mit akarsz leírni…

Vélemény, hozzászólás?