Leleplezték végre a Fiat 124 Spidert

Olasz-japán szerelemgyerek lett a Fiat 124 Spider

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Fiat 124 Spiderrel az olaszok a legjobb alapra építettek, és végre kiélhették stílusérzéküket. Több, mint egy átdolgozott Mazda MX-5.


A Fiat a Los Angeles-i autószalonon megtartotta legérdekesebb idei újdonsága, a 124 Spider bemutatóját. A legendás ős, a 124 Sport Spider 1966 és 1985 között épült, annak szellemiségét akarták az olaszok megidézni. Mintegy 30 évvel a Pininfarinánál gyártott spirituális előd után, végre megint van nyitott sportkocsija az olaszoknak. Legutolsó "ilyen" próbálkozásuk a Barchetta volt, de azt sem gyártják már tíz éve. Az új 124 Spiderben elvileg benne van minden, ami a sikerhez kellhet: megbízható japán mechanika, vérbő Abarth tuningos motor és klasszikus olasz dizájn. A Fiat közleménye szerint ez a roadster jóval több egy átmárkázott Mazda MX-5-nél, hiszen több karosszériaelemét is átdolgozták.
Hirdetés


A formák a régi 124-est idézik, aminek egyébként a szedán alapváltozata felénk oroszosan átdolgozva, kereklámpás-Ladaként lett ismert. Az MX-5-énél kevésbé éles vonalak egész jól sikerültek. Szépek lettek a nagy és kerekded fényszórók, a hátsó lámpák meg a legszebb olasz kocsikat idézik a hatvanas évekből. Elöl a nappali menetfény, hátul a teljes világító felület LED diódás. A beltérben kevesebbet dolgoztak, a kapcsolók, a levegőbeömlők és még az infotainment rendszer is a Mazdából ismerős.

A Fiat 124 Spiderben is minden a vezetésről szól, így nincs is gond a beltérrel, az ülések ránézésre kellően jól tartanak majd, a vászontetőt meg a rutinosabbak egy szempillantás alatt hátra tudják lökni. A Fiat a Mazdával szemben feltöltött motorokat épít nyitott sportkocsijába. Az alap az 1.4-es benzines turbós, ami 162 lóerőt és 249 Nm nyomatékot teljesít, ezzel huszonöt százalékkal nyomatékosabb, mint az erősebb, azaz kétliteres MX-5-ös. És ennél még erősebb lesz az ABarth változat, alig várjuk. A 124 Spider jövő nyártól lesz kapható, azaz a 124 Sport Spider ötvenedik évfordulóján érkezik. Először a tengerentúlon, ahol a Prima Edizione Lusso nevű 124 darabos limitált szériával vezetik be spéci kék színben, barna bőrbelsővel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    Mennyivel jobb az ilyen hozzaszolasaitokat olvasni….komolyan mondom jobban erzi magat az ember, ha ebben a mederben folyik a kommunikacio.
    Sokszor csak egyszerüen megprobalom abszolut kivülallokent olvasni a hozzaszolasotokat….es kiderül szamomra, hogy nem különböztök ti annyira….jön 1-2 hozzaszolas mastol, es szetfolyik az egesz kezdeti, normalis diskurzus, es aztan jön a vagdalkozas.
    Csak igy tovabb!! 🙂
    Szemelyesen nem ismerem egyikötöket sem, de talan, ami kesik nem mulik. Tegyetek felre neha mindketten egy kicsit Kempelent es Csalfat….nagyon jokat tudnank itt beszelgetni, Kopasszal együtt!! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    Rájöttem, hogy amerikai autóknak kell szóba kerülni, és egyből tündérkék szedik az illatos virágot a lágy szellő közepette a csodás mezőn, majd hajukba tűzik és énekelve fogócskáznak, miközben a madarak lágyan csivitelnek:)

    Kopasszal már működött. És nem is egyszer:)

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    Csipusz, ismered a mondást, hogy “amilyen az adjonisten, olyan lesz a fogadjisten”?
    Csalfa normálisan írt. Olyan választ is kapott.

    Te is megpróbálkozhatsz vele.

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    A 300C bután futott, amúgy csak nagy rosszindulattal lehetett rajta fogást találni (találtak is). A Thema az én szempontjaimnak mindenben tökéletesen megfelelő autó. Kár, hogy erre semmilyen fogékonyság nincs felénk.

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    “Igazi tank Thesisként is.”

    Jó lesz az Themának is, te tévedhetetlen:)

    Amúgy respect, nekem is nagy kedvencem, csak a belső tere finoman szólva nem volt a kategória színvonalán. A Lancia meg nyilván európaibbá tette, többek között a futóművet is.

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    Biztos megállapodtak a Mazdával, hogy “ezt még lehet, ezt már nem”. Szerintem meg volt kötve az olaszok keze elég rendesen. Ennyi digóság fért bele:)

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    Nem mondtam, hogy rossz, csak nekem nagyon “Mazdas” lett, nem mintha nem lennek oda a Mazdakert. Szepnek szep, csak nekem nem lett eleg egyedi….olaszos, hogy ugy mondjam. Ha arban is jo lesz, szerintem viszik majd mint a cukrot. Kicsit sajnalom, hogy a cockpit-et nem faragtak at, az nem lett volna akkora munka talan. Egy teljesen uj modellt kifejleszteni…az talan nem lett volna vallalhato nekik. Nem tudom, hisz nem latok bele a Fiat kasszajaba 🙂
    Mindenesetre nem utasitanam el, ha a Fiat ajandekozna nekem egyet… 🙂

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    Szerintem nem rossz munka – nyilván annyira nincs jó anyagi helyzetben a Fiat, hogy alapjaiban kifejleszthessen egy roadstert. Viszont megint visszanyúltak a múltba egy jól bejáratott, legendás típushoz, és lehet, hogy ismét csörög majd náluk a kassza, mint az 500-as esetében. Annyira lett olasz, amennyire azt ki lehetett hozni az MX-5-ből – és a japánságot is legalább annyira meghagyták benne.

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    Csak a MOTORHÁZTETŐ, zümike! Fel tudja-e dolgozni a hitvány szoftvered?:)

    Egyébként jó, hogy ízlelgeted ezt a szót: Crossfire. Ugyanis egy ideje már elég kemény KERESZTTŰZ zúdul rád! Még a végén bedobod a törölközőt!:)

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    A hütömaszk az ami szerintem picit hajaz egy Puntora. Egyebkent ez egy Mazda MX-5, akarhonnan nezem. Igazan nekiduralhattak volna magukat a Fiatnal es hogy fejlesszenek egy sajat kis roadstert, igy csak lett egy Mazda MX-5, Fiat nev alatt. Persze, nem mintha nem lenne jo egy Mazda MX-5, de nekem ez igy nem különleges. Szep, formas, akar egy Mazda….a müszerfal meg szinte semmit nem is valtozott…

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    Crossfire. Csalfa3000 csávó betépett. :-DDD
    Szerintem az IK 256-ra is nagyon hasonlít.
    Pl abroncs feszül a kerekein. Le se lehetne tagadni a hasonlóságot. Kiköpött Ikarus!
    :-DDD

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    Persze, azon más a bordázat, de elsőre nekem a Crossfire ugrott be a motorháztetejéről. Nézd meg a TC FB-oldalát, nem egy, nem két ember Chryslerezik:)

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    A motorháztető is egy az egyben az ős 124 Spideré, ahogy az övvonal, a kilincs és az oldalsó ívek, élek találkozása, a csápos tükör, az ezüst szélvédőkeret stb stb.

    A Crossfire nem tudom, hogy hogy hasonlíthat, amikor azon 7 borda van, de legalább nem is ehhez hasonló kialakításban. (köze nincs hozzá)

  • 2017.10.28. at 11:05
    Permalink

    Tulajdonképpen ez is retro az 500-ashoz hasonlóan – nézze meg mindenki, milyen volt az ős 124 Spider, és látni fogja a hasonlóságokat, pl. hűtőrács egy az egyben. A bordázott motorháztető engem a Chrysler Crossfire-re emlékeztet. Amúgy tényleg sikerült jól elkülöníteni az MX-5-östől – a technika bombabiztos lesz, a kocsi sikeresnek ígérkezik. A Barchetta sem volt rossz a maga idejében.

Vélemény, hozzászólás?