Valós problémákra adhat választ a Toyota elektromos miniautója

Olcsóbb, tömegek számára is elérhető elektromos autózásban hisz a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A nagyvárosok problémájára adhat választ a kétüléses Toyota, az új stratégiának köszönhetően az alternatív hajtás ára sem lesz magas.

Az elektromos autózást más és más szemszögből közelítik meg a gyártók. Akad olyan, aki a számítástechnika irányából jön, lenyűgöző menetteljesítménnyel és marketinggel hódít[/url], mások az aktuális divatot “elektromosítják”[/url] egy szűk rétegnek, de olyan szereplő is van a piacon, aki a tömegek felé kacsingat egyszerűbb, ám a hagyományos hajtásúaknál még mindig jóval drágább modellel. A Toyotának is megvan a maga koncepciója, mely szellemében készül az új, kétüléses modell, ami a tervek szerint jövőre kerülhet gyártásba.
Hirdetés
A japán piacra készülő modell csupán 249 centi hosszú, így kevés helyet rabol az amúgy is helyszűkében lévő japán városok aszfaltjából, az egyelőre típusnév nélküli, csupán ultra kompakt elektromos autónak nevezett modell két személy szállítására alkalmas. Az új modell kapcsán súlyadatot még nem közölt a gyártó, ám felesleges tömeget nem cipel magával az kis Toyota, ugyanis csupán 100 kilométert képes megtenni egy töltéssel, ami városi használatban elengedő lehet. Ugyanilyen józan szellemben bántak a végsebességgel, azt ugyanis 60 km/h órában maximalizált, a töltési idő hagyományos töltéssel 5 órát vesz igénybe. A kétszemélyes jármű magán, illetve céges használatra is alkalmas, köszönhetően az eltérő beltérnek, akár notebooknak alkalmas asztallal is kérhető a kisautó. A Toyota az új stratégia értelmében megvizsgálja az akkumulátor teljes életciklusát és emisszióját a gyártástól az újrahasznosításig, az így szerzett tapasztalatokkal pedig a sokat kritizált magas akkumulátor árakat szeretnék csökkenteni. Továbbá a Renault-tól látott lízingrendszert vezetne be a Toyota akkumulátorokra, így azokat nem kell megvásárolni, a hibás vagy az életciklusa végét elérő telepeket pedig újakra cserélik. A kis modell pont azt adja, amire szükség van, mivel városi környezetben általában napi 20-40 kilométert futnak az autók jellemzően egy személlyel a fedélzeten.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?